• coerulea

BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF

Oj, vad spännande Sola! Lycka till!

• coerulea
    {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
    Jättegrattis Ladycocos!!!
    Då blev det som de trodde, en tjej och en kille! Fantastiskt vad snabbt det gick.

Tänk vad olika det är hur man känner efteråt. Skönt att ni känner er så starka och säkra att ni vill åka hem. Jag kommer sannolikt vilja stanna på BB minst två nätter, trots att jag bara väntar ett barn.

Pållan- Låter jobbigt, nästan för jobbigt för att bara vara förvärkar, eller? Hoppas att det sätter igång snart.
    Jag har kvar mina värkar som jag haft de senaste månaderna, fast det gör mer intensivt ont. Fast jag tror inte det är ngt på gång för det går oftast över när jag legat ner ett tag. Vi har samma BF, 6 nov. Kul!
  • coerulea

Grattis Karmosin! {#emotions_dlg.flower}
    Här är det som vanligt. Ingen bebis ännu.

• coerulea

Oj vad det händer saker här i tråden. Glad 
    Grattis till dig också Neam! {#emotions_dlg.flower} 
    Så snabbt vill jag också föda!

• coerulea

Neam, precis så var det med sonen också. Jag kämpade, men han var för otålig och viftade mest med armarna och skrek. Amningsnapparna flög iväg och han fick aldrig ordentligt tag. En del av problemet var att han hade kort tungband, som de klippte efter några veckor, men då var det liksom för sent. Det slutade med att jag pumpade ur mjölk  några månader och kompletterade med ersättning. Såhär efteråt så känner jag att jag hade velat kämpa lite till med amningen, särskilt efter att de klippt tungbandet. Men det är väldigt jobbigt att kämpa och inte veta om bebisen fått i sig tillräckligt med mat. Denna gång ska jag verkligen ge det en chans och försöka få så mycket hjälp jag kan på BB och BVC. Men jag är rädd för att bli ledsen igen och är väldigt orolig för amningen. Det överskuggar allt jus nu och jag är mer nervös för amningen än för förlossningen faktiskt.

Styrkekramar till dig,  och hoppas att det blir bättre.

• coerulea

BF idag, men ingen bebis.
    Igår kväll var jag nästan säker på att det satt igång, fick ordentliga värkar med ca 4 min mellanrum under 1,5 timme, men de försvann plötsligt. Blev jättebesviken. Idag ska jag ta en promenad och hoppas på att det sätter igång.

Ha det bra alla!

• coerulea

Härligt att det går bra Sola! Spännande att vara ensam med två, jag blir lite nervös när jag tänker på det faktiskt.

Här har det fortfarande inte hänt något, BF +2 idag.
    Hur går det för dig Pållan?

• coerulea

Förutom att jag är tjock om magen så har jag blivit tjock i näsan. Är förkyld med ont i halsen  . Passar inte alls bra just nu när det är dags att föda barn när som helst. Kommer det att påverka förlossningen? Jag mår ju inte tiptop direkt. Tänk om jag inte kan andas lustgas? Och värst av allt, tänk om lillan blir smittad när hon kommer ut? Även om jag helt av allt vill träffa bebisen nu så hoppas jag litegrann att hon väntar tills detta är över. Ååååå, är så trött på detta nu.

Kram till er andra som också väntar och väntar.

• coerulea

Okej, då satsar vi på kl. 11:11 imorogn då!
    Men, jag kommer säkert föda på lördag istället, och det stackars barnet kommer hela livet att bli påmint om att hennes morsa missade det magiska datumet med en dag. Flört

Svar på tråden BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF