• coerulea

BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF

Kom på en sak till angående skötbordet. Från ett års ålder ungefär så kan det vara väldigt skönt med någon form av stege eller pall som gör att barnet själv kan klättra upp på bordet. De börjar bli riktigt tunga då och tycker dessutom det är roligt att klättra .

• coerulea

Jag har inte velat tänka så mycket på saker att inhandla ännu, men det börjar ju onekligen närma sig. Det mesta har vi redan, men eftersom sonen föddes på våren så är de flesta kläderna i babystorlekar sommarkläder. JAg ska därför börja hålla utkik efter långärmade kläder och mysiga höstoveraller osv. Det är bra att ni påminde mig!

V har just kommit tillbaka från en chartervecka på Rhodos. Jätteroligt att resa med familjen innan hösten drar igång och kul att göra något tillsammans innan lilltjejen kommer. Fast det var varmt! Jag känner att jag har svårare att reglera kroppstemperaturen nu än vanligt. Det var lite obehagligt med luftgropar också, det började ömma i magen och jag blev lite orolig. Men det gick bra, så fort vi var nere så lugnade det ner sig igen.

Ha det bra alla!

• coerulea

Hej
    Kul att höra lite rapporter. Magen växer som den ska, men gör ganska ont ibland, så vi var på kontroll på specialstmötravården. De httade inget konstigt utan tror att det är foglossning. LIte svårt att tro eftersom det gör ont i magen och inte i bäckenet, men det kan tydligen bli så. Är sjukskriven till och med fredag då jag ska på ny kontroll. Det har varit jätteskönt att bara få vila, och det har blivit mycket bättre. SÅ jag hoppas på fortsatt sjukskrivning.

JAg har börjat boa ordentligt. JAg som trodde att vi hade allt redan har köpt en vagga och en vagn på blocket. Dessutom har jag budat in en fleeceoverall på tradera och har en till på gång... Det börjar kännas verkligt nu, och det är jätteroligt att planera och fixa och greja.

Ha det bra alla!

• coerulea

Roligt att läsa hur det går för er andra.
    Vi börjar också komma i ordning. Jag är sjukskriven och dagarna går väääldigt långsamt, så jag sysselsätter mig med att fixa iordning lite .Har tagit fram bebiskläder  strl 50 och 56 och sköljt upp dem. JAg har tvättat alla filtar och annat som ska vara i vaggan. Extravagn för vinterbruk är inhandlad på blocket och uppiffad. BB-väskan är påbörjad med bebisgrejor och sånt som går att lägga ner redan nu. Har en bevakning på babysitter på Blocket, vår gamla var en ärvd sak som nu är kasserad. Vill helst ha en Babybjörn 1-2-3, men de är så fruktansvärt dyra att köpa nya så jag satsar på en begagnad. Håller också på med små syprojekt såsom mössor till sonen och bebisen och örngott mm. Jag är  vanliga fall inte alls särskilt pysslig av mig, men nu när jag har tid så har jag upptäckt att det är rätt roligt.

Är  v. 34+0 idag. Det närmar sig!

Ha det bra alla! 

• coerulea

Pållan- Ojoj, hoppas att ni hinner flyga hem!

Grattis tll vändningen Sola, vilken duktig bebis!

Roligt att läsa om er andra också.

Jag är i v.36+0 idag och har haft rejält ont i magen de senaste dagarna. Har mest legat ner, trots att det är så fruktansvärt tråkigt. BM är osäker på åt vilket håll bebisen ligger, så jag ska på nytt besök på torsdag och eventuellt vändningsförsök i början av nästa vecka, men jag börjar tro att det inte kommer att hinnas med. Sonen kom i v 37+0. Med tanke på värken så tror jag att lillan dyker upp nu i veckan.

Ha det bra!

• coerulea

Å vad spännande Ladycocos! Du kanske blir först ut i tråden, om inte Pållan redan hunnit före. Det lät ju som att hon var på G också.

Jag var hos BM igår igen för att kolla åt vilket håll lillan ligger, men hon blev väldigt osäker så jag ska på UL på måndag igen. JAg tror bebis ligger med huvudet neråt, men jag vill ju vara helt säker på det när det väl sätter igång.
    Ha det bra alla!

• coerulea

Pållan- Vad skönt att bebisen äntligen tog sitt förnuft till fånga! Måste varit läskiga dygn för er.

Vi har också börjat fundera över hur det ska starta. Av någon anledning så tror man ju att det ska bli som förra gången, men det kan ju bli på något helt annat sätt. Denna gång måste vi ju också försöka få hit barnvakterna så fort som möjligt så det blir ännu ett orosmoment. Jag tror dock av någon anledning att det kommer att starta på natten. Får se om jag får rätt.

• coerulea

Huvudet ligger neråt! Precis som jag trodde, så nu är det bara att vänta.

V har namnet klart, men det är än så länge hemligt... Tyst Om det skulle visa sig att det absolut inte passar så får vi väl tänka om, men har svårt att tro att det skulle hända.

• coerulea

Lycka till Ladycocos! {#emotions_dlg.flower}
    Spännande att se om deras teorier om kön stämmer.
    KRAM!

Svar på tråden BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF