• coerulea

BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF

Grattis Viksan till positivt tjuvtest!  Jag har inte heller kunnat hålla mig från testerna och testade plus på RD 10 både första gången (som blev sonen) och så denna gång.

Två VUL imorgon, ska bli jättespännande att höra rapporter.

Ha det bra alla!

• coerulea

Oj, en till på listan under tiden jag skrev! Grattis Maaroj!
    Välkommen hit.

• coerulea

Oj, vad skriver man när man får två så olika besked? Det visar hur osäkert allt är.
    Mandelmumsa- jag blir så ledsen när jag läser ditt inlägg.  Gråter Tröstkram till er!
    Karmosin- Stort grattis! Vad underbart.

Yasa- Det låter allvarligt, men verkar gå åt rätt håll. Vilken vecka är ni i?

Ladycocos- Jag har också haft funderingar på att göra KUB. Varför kan man inte göra det på tvillingar?

• coerulea

Yasa- Trillingar!!! Wow! Och helt naturligt dessutom! Är det på grund av trillinggraviditeten som din fru mått dåligt, eller är det andra orsaker. Det verkar som att de som väntar tvillingar känner extra mycket symtom och då föreställer jag mig att det är ännu "värre" att vänta trillingar.
    Eftersom jag fått två insatta så har tanken slagit mig att det kan bli trillingar. Men jag har slagit bort tanken och sett det som orimligt. Men efter ditt inlägg så vet jag inte längre...
    Nu blev jag om möjligt ännu mer nervös inför torsdagen!

Välkommen hit Vårtur2010! Jag räknar mig också som lite äldre, är 36. Har en son som snart blir 3.

• coerulea

Äntligen har jag varit på VUL! Fick se ett pickande hjärta Hjärta.
    Allt såg bra ut enligt läkaren. Puh, ska nu försöka ta det lite lugnt.
    Har också fått ett intyg med mig, är i v 8 nu (7+3). BF 6 nov. Fick med mig en liten bild också, men den är väldigt svårläst, man ser bara en liten suddig fläck .

Ha det bra alla! 

• coerulea

Tack!
    Förresten, jag har en fråga till Ladycocos eller någon annan som går på SH. Jag glömde fråga om det är okej att sluta med progesteronet nu. Vad sade de till er?

• coerulea

Tack för svar. Jag har skickat en fråga via mejl till SH så förhoppningsvis så ger de besked imorgon. Jag tar en ikväll i alla fall, för säkerhets skull.

• coerulea

Vårtur och Mandelmumsa- blir så ledsen när jag läser era inlägg. Tänker på er.
    Kramar!

• coerulea

Jobbigt med tröttheten sola, men man kan ju förstå kroppen, den har ju verkligen mycket att göra. Särskilt om det är två därinne! Det som är svårare att förstå är illamåendet, man tycker ju att kroppen borde vilja ha så mycket näring som möjligt.
    Jag har klarat mig från illamåendet, men jag fryser/ryser nästan hela tiden. Håren på armarna och benen står rakt upp för det mesta . En konstig känsla, och har aldrig hört talas om det förut. Någon annan?

JAg ska på inskrivning hos mödravården på onsdag, ska bli roligt. Ska fråga lite mer om KUB då. Är det så att alla över 35 erbjuds det automatiskt, eller måste man själv fråga? Förra gången gjorde vi några extra tester, men nu har man ju blivit lite äldre så jag är lite oroligare den här gången.

Ha det bra alla!

• coerulea

Angående magen- Jag har en man som gillar att baka surdegsbröd, just nu är det mörkt bröd med fullkorn, massor med olika fröer och sånt. Det funkar bra här, blir full fart Annars ska väl frukt och vatten funka och kaffe tror jag. Men det är ju inte så bra att dricka för mycket av.

Svar på tråden BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF