• coerulea

BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF

Låter fantastiskt skönt Pållan! Välkommen tillbaka, och lycka till imorgon.

Skönt att höra Ladycocos! Är det på Sophiahemmet du går nu med, eller är det vanliga mödravården? Har för mig att de sagt att de föjer upp tvillinggraviditeter på SH.

Jag ska på inskrivning imorgon, ska bli spännande att träffa barnmorskan. Har vänt mig till en privat klinik som ligger jättenära jobbet, men jag vet inget om dem så det är lite nervöst. Om det inte känns bra får jag väl byta till vanliga MVC tänker jag.

Ha det bra alla!

• coerulea

Ladycocos- Oj, nej 20 mil åker man ju inte gärna bara för en rutinkontroll!

Håller helt med om att de första besöken hos mödravården inte ger så mycket. Det är mest jaha och jaså och har du några frågor på det? När man gjort IVF så är man van vid att allt går ganska snabbt och man kan följa utvecklingen från gång till gång. Nu är det ju mest väntan. Dessutom så tror jag att vi IVFare läst på lite mer än de som blir gravida på det vanliga sättet. Det kommer ju inte direkt som en överaskning att vi är gravida.

Talica- lycka till på torsdag!

• coerulea

Usch vilket tråkigt besked Talica . Stort lycka till med nästa behandling!
    Kram!

• coerulea
    Vi har bestämt oss för att göra KUB och har fått tid till den 26 april. Uppdaterar listan.
    De senaste dagarna har jag vart jättetrött och segstartad. Idag är jag hemma med sonen, arbetar 75%, och han tycker att jag är jättetrist som inte orkar hitta på något roligt att göra. Har i alla fall varit på en promenad. Tyvärr så är det så mycket hundbajs ute och sonen lyckades trampa i en hög. Den spred sig snabbt på alla hans kläder och på vagnen. Så nu är det sanering som gäller, blä!Skrikandes 

Gravid LISTAN Gravid
    coerulea:  36 år, Nacka, BF  6nov, KUB 26/4 
    ladycocos 39 år, Linköping: BF  1 nov med tvillingar TUL 18/4
    pållan: BF  6 november, vet ej VUL ännu
    Neam:  ÄP 16 feb, ET 18 feb BF  8 november, VUL 24/3
    Sola: ET 11/2 BF: 31 okt. VUL nr 2 1/4
    Karmosin: ÄP 11/2, ET 16/2, BF: 3 nov, VUL 21/3
    IShotMyMan: ÄP 24/2, ET 1/3, BF: 16 nov, VUL 8/4
    Viksan07: ÄP 8/3, ET 10/3, BF: 27/11, VUL 12/4
    Maaroj: ÄP 2/3, ET 4/3, BF: 22/11, VUL 13/4
    MrsStarlight 27 år, Göteborg: ÄP 3/3, ET 5/3, BF: 25/11, VUL 13/4
    Maria123: 27 år, Göteborg, BF 9 nov, VUL 24 mars
  • coerulea

Vårt samtal tog också över en timme, förra gången har jag för mig att det tog det en kvart ungefär. Nu har jag en ny barnmorska som verkar mycket trevligare och mer intresserad av att prata och informera. Anledningen till att det tog extra tid var enlgit henne att hon tog två möten i ett. Nästa möte blir någon gång runt v. 25 så det känns som en evighet till dess. Men först blir det KUB, är nervös redan.
    NÄr ska du göra KUB Karmosin?
    NÄr blir det inskrvning Viksan?

Rys-fryser nästan hela tiden. Har för mig att jag blev varmare förra graviditeten, nu verkar det vara tvärs om. Eller så är det bara den kalla våren .

• coerulea

Då är vi tre som ska göra KUB den 26 april!

• coerulea

Kul att du skriver Neam, har tänkt många gånger att jag ska höra hur det är med er andra, men det har varit fullt upp. Bra att det ser bra ut och att plutten växt.

Här går det bra, är också i v. 11. (10+3 idag om jag räknat rätt). Jag börjar så smått vänja mig vid tanken att jag är gravid. Fast jag är ändå lite avvaktande och väntar till efter KUB med att räkna med det fullt ut.

Ha det bra alla!

• coerulea

Vad kul att läsa Ladycocos! Fantastiskt! Jag längtar sååå till nästa tisdag när det är vår tur, samtidigt som jag är jättenervös. Tänk att de vuxit så mycket redan att de kan härja runt i livmodern, vilken skillnad jämfört med första ultraljudet när man bara ser ett litet hjärta.
    Skönt med bra värden också.
    Grattis!

• coerulea

Grattis till bra resultat Karmosin!
    För mig konstaterades en förhöjd risk för alla kromosomavvikelser, så vi har fått tid för moderkaksprov i början av nästa vecka. Är jätteledsen och nervös. Gråter Orkar inte vänta och är rädd för beskedet. Är också rädd för missfallsrisken.
    Blä!

Svar på tråden BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF