• pållan

BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF

Sola : vad fint att det känns så bra! Karmosin: härligt att det hår bättre med amningen och att han gårbupp så bra i vikt! Coerulea: jag hoppades att du var på förlossningen . Inget spännande har hänt här, tyvärr. BF +3 idag. Jag var hos BM igår och slemproppen har i alla fall lossnat och tappen var mjuk och en del av den utplånad och den inte livmodermunnen var öpen ett par cm. Hon gjorde en hinnsvepning, men det känns inte som att det hjälpte, blev bara öm efteråt. Håller tummarna för att det snart är vår tur nu! Jag sov 10 timmar i natt, efter ett par veckor med tålig fömn pga förvärkar, så idag vore en bra dag för förlossningen att sätta igång

• pållan

Karmosin: tack, men det verkar dröja Maria123: ja nu ä vi några stycken här som har passerat det magiska bf -datumet. Låter ändå fint att ha ett syskon att ägna sig åt, gissar att tiden går lite fortare då! Men hoppas att du får sova ut lite innan förlossningen drar igång! Sola: vad härligt med promenad! Förutom att träffa bebin är nig et jag längtar allra mest efter. Nästan sju månader med foglossning får en långpromenad att framstå som ren lyx coerulea: Usch vad jobbigt att du är förkyld! Hoppas att du snart blir bättre. Jag är också snuvig, men de andra förkylningssymptomen har lagt sig och jag har laddat upp med nässpray inför förlossningen. Jag är också vansinnigt trött på att vänta, och väldigt trött i allmänhet, orkar inte mycket just nu. Man kan ju hoppas att våra bebisar kommer imorgon, 111111 vore ju ett coolt födelsedatum

• pållan

Hehe, ja en minut över midnatt imorgon, det vore ju snopet Fast för min del känns det som att det lika gärna kan gå två veckor till, suck. Håller på att bli tokig av att bara gå och vänta så jag åkte in till jobbet en sväng idag och var med på ett möte. Men Gud vad trött i kroppen och seg i huvudet jag är, jag var nog inte direkt till nån nytta! Men jag fick i alla fall fika med kollegorna

• pållan

Neam: vad skönt att lillkillen går upp så bra i vikt! Fast det låter lite omständigt att mata så ofta och på flera olika sätt. Hoppas att det snart går lite lättare! När det gäller kontroller och igångsättning är tydlige. Reglerna olika i olika län. Här gör de ingen skillnad mellan Ivf- graviditet och vanlig graviditet, utan gör en kontroll tidigast när man gått två veckor över tiden igångsättning först efter tre veckor. Men det tycker jag känns otryggt, så jag tänker tjata till mig en kontroll på måndag när jag har gått över tiden en vecka. Sola: betryggande att höra att din förkylning gick över direkt efter förlossningen! Hoppas på samma tur . Coerulea och Maria: hur är det med er? Nu ska jag ge mig ut på en rejäl promenad, man kan ju alltid hoppas att det har nån effekt... c

• pållan

Maria123: känner igen det där, min bebis är också lugn på dagen med rör sig massor på kvällen och då sätter sammandragningarna igång. Och Gud vad obekvämt det är nu, så fort hon rör på sig ilar och trycker det neråt och när hon sparkar gör det riktigt ont. Tog en långpromenad igår, det gick bra då, var jätteskönt att komma ut. Men idag straffar det sig med värsta foglossningssmärtorna på länge, så nu får jag ta det lugnare ett tag. En vecka över tiden idag, nu tycker jag att det får räcka, dags för de sista bebisarna i den här tråden att komma ut! Gärna idag, på fars dag vore ju lämpligt karmosin: härligt att ni har det bra! Hoppas att du snart får sova lite mera.

• pållan

Ja det är inte roligt...åtta dagar över tiden nu. Trodde att vattnet gick delvis i morse, det bara rann och blev en pöl i sängen. Blev själaglad, men sedan hände det inget mera. Har varit inne på förlossningen för kontroll, vattenavgång kunde inte bekräftas och allt var bra annars, så vi får bara vänta på mera läckage eller värkar. Tänk att tiden kan gå så långsamt! Maria123: är det bara vi kvar i tråden nu?!

• pållan

Maria: vad skönt med slutdatum! Och att allt är bra, det är ju ändå det viktigaste trots att man blir galen av att gå och vänta. I vårt län är det inte lika tydliga om slutdatum, pratade med BM idag. När man har gått två veckor över tiden, det är på måndag för mig, gör man en kontroll på förlossningsavdelningen och efter det fattas beslut om igångsättning. Fem dagar kvar till den där kontrollen, alltså. Gud vad jag kommer tjata om att bli igångsatt! Om det inte sker innan dess så klart, hoppas...

• pållan

Nu är vår dotter här! Världens finaste är hon, vi är så lyckliga! Fick sammandragningar o en liten blödning vid 22 igår kväll, vid 23.30 satte värkarna igång och vid 3.3 var vi inne på förlossningen, då var jag bara öppen 3,5 cm men hade 5 min mellan värkarna. Tjugo över åtta på morgonen kom hon ut, så det gick fort. Allt gick bra, men det blev lite dramatiskt på slutet för hjärtljuden gick ner oroväckande mycket. Två läkare, två barnmorskor och en undersköterska kretsade runt sängen, läkaren satte sugklocka men behövde aldrig använda den. Hon kom ut med navelsträngen virad massor av varv runt halsen, huvudet och hela kroppen, jag var riktigt rädd ett litet tag. Men nu är allt bra! Vilken ofattbar lycka!

Svar på tråden BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF