Gastric Bypass (GBP)
En tanke som slog mig, alla ni opererade, när måltiderna ska ta lång tid att äta, blir inte maten kall då? Springer ni och micrar om den mellan varven eller hur gör ni? :)
En tanke som slog mig, alla ni opererade, när måltiderna ska ta lång tid att äta, blir inte maten kall då? Springer ni och micrar om den mellan varven eller hur gör ni? :)
Mammas V: vad jag får det till ligger ditt bmi strax under 35, har du inga följdsjukdomar av din övervikt tror jag dessvärre att du får ett nej, alternativt bekosta operationen själv. Men du kanske kan få bra stöd via läkaren och på så sätt ta dig vidare i viktnedgång.
Tack för svar om maten där, Gud vad fixerad man blir vid småting när man går och väntar, men såklart det är väl enda sätter att skapa sig ett litet hum om det :) Mitt största problem är att jag nu inte kan förstå hur jag ska kunna dricka fort och mycket när jag är riktigt törstig efter en op, eller ens klara av att svälja alla tabletter för i dagens läge tar jag alltid dem med minst ett halvt glas vatten i ett svep ;)
Har ni någon överviktsenhet på något sjukhus i närheten av dig? Fråga din läkare om det, han borde kunna remittera dig dit och de kanske kan hjälpa dig ytterligare. Här på Sahlgrenska går man via obesitasmottagning för både viktminskning på egen hand och kirurgi, där kanske du kan få en mer individuell bedömning och kartläggning av dina besvär. :)
Camillapunktslut: Vilka härliga resultat redan! Riktigt roligt att läsa att det gått så bra för dig :)
Sextiotrekg: Vad skönt att du fått tid :) jag har tid i slutet av maj och då frågade jag om det blir operation till sommaren eller hösten, hon sa då att de bara har stängt för semester i 4 veckor på det sjukhuset så det kan bli vilket som här.
Date med kirurgen idag äntligen, operation 10 juni, två veckor bort bara! Vad hände där?? Haha :) dietisten och sjukgymnasten var lite förundrade över det för annars brukar det krävas längre flytperiod. Men lika glad är jag för det!
Mollie, hur känns det för dig nu såhär ett litet tag efter op, har du mycket blåmärken? Det har jag sett att man kan få rejält av ;)
Ja jag trodde inte det var sant och hamnade i någon chock-mode där ett tag haha. Men det ska nog gå bra, största biten är att pussla om så att sambon kan vara hemma iaf första veckan. Hur klarar du dig, känner du att du behöver mycket hjälp för att få tid till att äta och sånt? (Om du har barn iaf) :)
Sextiotrekg: Du har alltså inte börjat äta flytande än? Isf tror jag inte att det ska vara ett större problem, jag hade gått upp två kg under tiden innan jag fick träffa kirurgen och ingen sade något om det. Fick samma dag min tid bara 12 dagar senare till op så håll modet uppe :)
Sextiotrekg: Det känns jättebra! Går ganska bra med flytet och nu på dag 5 känner jag mig riktigt pigg och än sålänge inga panikattacker över mat och annat gott haha :) 3kg ner så det sporrar en hel del.
Håller tummarna för dig nu! Berätta gärna hur det gick idag.
Sextiotrekg: Jag fick flyta i 12 dagar och nu är det bara några dagar kvar äntligen..! Dock har jag åkt på halsont som jag försöker på alla sätt att bota innan måndag :/ får skippa motionen och låta kroppen vila så kanske!
Vad härligt att du är klar för op! :) skickar de brev med tid till er?