• Loth

Gastric Bypass (GBP)

Fick ett brev idag, dock inte det jag hoppats på. Obesitasboarden behöver tydligen kompletterande uppgifter från min remitterande läkare för att de inte är säkra på om kirurgi passar mig? WTF.

Någon annan som fått ett sådant besked? Kan ju inte kännas längre bort nu om en massa papper ska studsa fram och tillbaka... Suck.

• Loth

Camilla: Jag vet faktiskt inte, försökte få tag på remitterande läkare idag men han är upptagen långt framöver. Får försöka luska ut nummer till Sahlgrenska imorgon och hoppas på att de kan förklara för mig vad som behöver kompletteras. Nåja, det var ju iaf inte ett stort nej som stämplades så tummarna fortsätter jag hålla :) de skulle bedöma på nytt efter att alla uppgifter kommit in.

• Loth

Kortison, vad gäller det för tabletter eller injektioner då? Har fått prednisol i omgångar på 5 dagar när jag haft problem med luftrören, men ingen har frågat eller sagt något om det.

Ringde koordinatorn idag med, kompletteringen var bara en del standardfrågor som läkaren på VC ska fylla i och skicka tillbaka, alla andra krav uppfyllde jag så hon trodde inte det skulle bli några problem :) ingen kötid än heller så det kan gå ruskigt fort sa hon! Wee :)

• Loth

Är det någon som har koll på vilket slags kortison man få uppskjuten op av?

• Loth

Camilla: Åh håller tummarna för att det går bra nu! :) hur länge ska du flyta och vad har du för bmi? (Om jag får vara så nyfiken) :)

Själv väntar jag på att läkaren på VC ska ringa upp mig idag så vi får korrigerat det som saknades på remissen och skicka in den igen... Suck. Men snart så hoppas jag :)

• Loth

Oj 5 veckor, jag är livrädd för hur lång tid jag ska flyta för stackars sambon och barnen kommer det nog inte vara en sådan lätt tid med en utsvulten mamma haha ;)

Tack! Läkaren ringde upp, fixade till det som behövdes och sa att nu kan de inte anmärka på mer och önskade lycka till på g mot op :)

• Loth

Hur menar ni att ni inte känner mättnad? Kommer det långt senare eller inte alls? Går det till dumpning om ni inte slutar äta efter en viss mängd?

Låter lite läskigt, trodde hela grejen var mycket för att kroppen ska säga stopp, att aptiten minskade. Iof gör det ju de via dumpning, men hade trott på mättnadskänsla tidigare också :)

• Loth

Okej tack Miala, så du upplever inte hunger på samma sätt längre iaf?

Zizzieleenia, blir du inte sugen på att äta mer efter dessa 2dl? Känner du hunger?

Är ni ändå nöjda över operationen och var det ungefär som ni förväntat er?

• Loth

Tack för alla svar om hunger, svårt att veta sådant när man inte är över på den sidan själv ännu :) Hur blir det för er med sambo, är det svårt när respektive kan äta allt och man själv i många fall är rätt begränsad?

Camilla: Jag hejar på dig! :)

• Loth

Camillapunktslut: Hur gick det till hos kirurgen? Hade man möte med dietist och provtagning samma dag eller? :)

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)