• Loth

Gastric Bypass (GBP)

Hakar på här då jag fått iväg en remiss nu om operation. :)

• Loth

Miala 90: Jag bor i Västra Götaland så det blir väl till Sahlgrenska min remiss skickas. Ska bli intressant hur denna resa kommer gå till, väntetider och sådär.
    Hur långt har du kommit?

• Loth

Någon som fått öppna magen efter KS för en GBP? Har två snitt bakom mig och är lite skraj för om jag får titthål eller inte. Spelar väl egentligen ingen roll, men det känns som att öppen buk kommer vara värre, ur smärt- och läkningssynpunkt. (Hade grymt jobbigt med läkning efter snitt).

• Loth

Det jag tänker mest på om de tycker det är svårt med ev ärrvävnad i magen eller så. Hur bedömer man egentligen det innan ett ingrepp, eller bedöms det under ett ingrepp?

Haha lyxigt kan man väl få det då när de "sprättar upp en". Hade dock varit såå skönt att kunna känna sig mer rörlig efteråt, har fått läst mig till att man ofta är det efter titthål iaf :)

• Loth

Vad härligt att höra Zizzieleenia, då kanske man kan lugna sig med att det mest troligt blir titthål. Vart opererades du?

• Loth

Zizzielenia: Ser man på, jag är med en urfinne, fast undercover här nära Göteborg haha ;) Hur har din operation gått, utan komplikationer hittills? Har du redan skrivit om det får du hänvisa mig bakåt i tråden, har inte hunnit gå igenom än :)

• Loth

Zizzieleenia: Men oj! Så mycket du lyckades gå ner innan, jag har lite svårt att tro att jag skulle fixa mer än 5-10kg ner max. Men det beror väl på hur länge man flyter såklart, självtilliten är väl inte sådär jättehög men då blir man peppad av att läsa om sådana erfarenheter som din :)

Tänkte tipsa dig om ett forum på svenska annars som jag hittat mycket material på om GBP. Viktop.se :)

• Loth

Ah jo jag såg att jag missade att du ville ha folk i din närhet. Ni hade inget gruppmöte eller så där du träffade någon annan? Det måste ju finnas fler, nånstans.

Jag vet inte ännu hur mycket jag behöver bli av med, väntar just nu på remissbekräftelse från sjukhuset. Men läkaren på VC sa att han skulle se till att det blir en op så jag försöker hålla gott mod i vad som kan bli en väldigt lång väntan.

• Loth

Zizzieleenia: Du kan inte bara haka på någon vän som tränar då? Det kanske kan fungera lika bra som substitut till en GBP-kompis ;) Kommer inte heller att ha någon i min direkta närhet sedan och det är ju såklart lite trist tanke.

Sarilariz: Vad flyter du på? :)

Har kollat runt lite för att förbereda men alla paket är väldigt få påsar i för höga summor, så vart köper ni erat flyt?

• Loth

Tjoho, remissbekräftelsen kom idag, åtminstone ett steg på vägen :)

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)