Gastric Bypass (GBP)
Iiih.. Väntar på att vårdslussen ska ringa upp så får vi se vad hon säger, hört att hon ska vara väldigt trevlig iaf ;)
Iiih.. Väntar på att vårdslussen ska ringa upp så får vi se vad hon säger, hört att hon ska vara väldigt trevlig iaf ;)
Camillapunktslut, så lustigt, jag var också där idag. Nå, hoppas det går vägen fram nu :)
Lillabibbi: Vad jag förstår det som så ska de först ta ett preliminärt beslut innan de skickar kallelse för dig till kirurgen, väl hos kirurgen får du ditt definitiva svar om han tycker att allt stämmer för en operation. Så härda ut tills du är hos kirurgen :)
Camillapunktslut: Jag hoppas det går skyndsamt iaf! Men vi får väl se. I höstas hade de ju knappt väntetider men nu efter jul och uppehåll blir det väl mer kötid igen.
Har tänkt på en sak, efter op ska man ju käka en himla massa piller, men hur får man ner den om man i princip bara kan teskeda in vatten? I dagsläget känns de som jag behöver minst ett halvt litet glas vatten för att få ner mediciner öht :)
Perpen och ems87, tack för era svar! Det är ju sådana här småsaker man funderar på innan man själv är inne för operation :) Vad händer om ni klunkar vatten, eller dricker för mycket på en gång, gör det ont eller blir obehagligt då? Haha mitt största hang up är verkligen detta med vätska... Njuuuter ju av att kunna bälga vatten när man är sådär riktigt törstig. Man upplever inte extrem törst ibland då när man inte kan hälla i sig? Tänker varma svettiga sommardagar...
Lycka till Miala! Hoppas verkligen det går vägen för dig nu som du verkar ha kämpat :)
Camillapunktslut: Vad härligt! :) hur fick du reda på det, så snabbt?
Camillapunktslut: Åh vad spännande, då hoppas jag också på brev inom det närmsta! Fick du alltså besked på vilket sjukhus du blir opererad på redan? :)
Jag blev så glad när jag kollade posten idag, där låg ett brev från västra götalands regionen!
...Synd bara att det var en samlingsfaktura från tidigare besök haha, fy för att luras sådär! :)
Camillapunktslut: Om det hänvisas till en person på pappret så hade jag minsann ringt och frågat iaf :) vad kul! Blir så sur på posten här som inte vill leverera ännu. Var det längesedan du skickade in din remiss? Alltså från VC eller egenskriven :)