Gastric Bypass (GBP)
Ok tack, har inte fått igång e-leget än. Men ska kolla det. Tack
Jag tycker chokladen jordgubb och vanilj är godast. Dom smakar nästan som milkshake när man vant sig
Hallon smakar lite kemiskt, och banan får jag inte ner alls.
Purjolök o potatis soppan är god med lite paprika pulver på!
Förvara pulvret i kylen, annars värmer pulvret upp vattnet och det blir äckligt! Och ta iskallt vatten!
-10 kg!! Wiiie!
Kokat soppa i 2 timmar 3 olika och 16 portioner att ha efter op så slipper jag tänka på det första tiden hemma
Broccoli, spenat och köttfärs soppa, alla mixade och silade o strax infrysta
Om 12 timmar promenerar jag ner mot op salen! -13 kg idag! Snart dags för en descutan dusch och ren pyjamas!
Puuuh! Sitter i väntrummet och väntar på att bli uppropad, skakis o lite ledsen blandat med lugn, hur nu det går ihop!
Hemma från sjukhuset! Fan va skönt, men saknar sängen där. Det va jäkligt praktiskt med en säng man kan ställa in lutningen på
Jag mår så jäkla BRA!!
En vecka sen op och har mått kalas sen dess! Har varit nån enstaka stund som jag känt mig lite illamående när det gått för lång tid mellan målen.
Idag har jag varit ute på 2 st 30 min promenader idag.
Åt mosad lax, mosad potatis, mosade ärtor och lite kall sås till lunch. Underbart!
-20 kg! Fan vad skönt det känns! Bara 30 kvar!
Jag mår så bra! 1 månad och 10 dagar efter op. Gått ner 23 kg, orkar jätte mycket, gick tom och badade med grabben idag! vågade åka rutschkanan utan att vara nojig över att jag skulle krascha den
älskar mig och mitt nya liv!
Efter 13 v sen flyt och 8 v sen op.
-26.4 kg
-71 cm från lår, rumpa, midja, bröst och arm.
Bytte jobb byxor idag från xxxxl-xxl får på mig xl men dom är lite för tajta
Och jag och grabben var på Liseberg i lördags, kunde åka och få plats med honom!
Jag berättade för mina närmaste vänner och familjen och kollegorna.
Har inte skrivit ut det på tex fb. Men är öppen med det om folk frågar när/ om dom ser att jag gått ner i vikt.
Köpte nya shorts igår stl 46! Wow!
Lite jobbigt med matlusten emellanåt svårt o va sugen på nåt när man inte känner någon hunger. Gjorde hemmagjord kyckling och pasta sallad till lunch med gurka och paprika. Det va gott!
Vägde mig igår! 100.0 kg! Så retsamt! Haha såå näära 2 siffrigt
idag har jag gått ner 40 kg! Sen i mars!
Har lärt mig vad jag kan äta, vilket tempo jag kan äta och har börjat träna. Gör vissa missar ibland, hade utbildning idag med jobbet, och fick eftermiddags fika och tog en lagom bullbit tyckte jag. Det tyckte inte magen om! Vad jag mådde dåligt!! Magen lät och det körde runt. Och jag mådde såå illa!
Puh! Tog väl en timme innan det la sig..
Hej allihopa, tänk vad tiden går! Snart opererad i 1 år! Det har så fort, har gått från 132 kg till 78
Från XXXL i byxor till L.
Maten funkar jättebra, men har lite svårt att hålla mig ifrån sötsaker. Har ett väldigt sockersug tyvärr. Det är mycket mycket mindre än innan operationen men det blir något varje dag.
Jag orkar mycket mer nuförtiden, orkar vara ute, åker och badar med min son, busar runt på lekland. Jag har fått livet tillbaka. Innan levde jag som i en bubbla, jag var inte jag.
Nu njuter jag! Jag älskar mitt liv!