Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

Gastric Bypass (GBP)

PruttPottan skrev 2011-06-16 09:16:54 följande:
    Det kan hålla i sig längre. För mig har det bägge gångerna varat i ca 2 månader, har fått sambon att slagga på soffan för minsta rörelse har gjort ont.

Hoppas dck du får det bättre =)
    Hej ja jag har fortfarande ont i ryggen och benet efter ryggmärgsprovet
  • Maddisen80
    PruttPottan skrev 2011-06-16 16:02:43 följande:
    Försök att vila och vänta ut det, det går över fast ibland långsamt :/  *kram*
    jo jag ska försöka vila är i timrå nu
  • Maddisen80
    team4 skrev 2011-06-16 16:17:42 följande:
    innan jag gjorde min op hade jag ett BMI på 50, idag endast 7veckor efter ligger mitt BMI på 42.
    Läkaren var i alla fall välldigt nöjd med mig. 20 cm i midjan har försvunnit och 25 kg.
    Mår annars bara bra förutom att jag fryser fast det är 25-30 grader varmt ute.Går med raggsockor på mig inomhus,och kofta ute : )

/Michaela
    Grattis vilken stor viktminskning och minus centimetrar
  • Maddisen80
    autismförälder skrev 2011-06-18 07:06:05 följande:

Är det nån mer här som inte slutar gå ner fast dom är normalviktiga?

Jag tror seriöst jag fått ätstörning åt andra hållet, har fått svårt att äta och fet mat ger mig ångest, folk gnäller på att jag är mager, upptäckte att syrran hällt vispgrädde i köttfärsåsen när hon lagade mat igår :O

Vet inte vad jag ska göra, om jag ska söka hjälp nånstans (och vart gör man det?)

Nån mer som upplevt detta?

Tycker inte att jag är speciellt smal, väger 62 kilo och är 169 lång, har gått ner 65 kilo...

Sök psykjouren de bruka va trevliga att prata med
  • Maddisen80
    Sanda skrev 2011-06-18 08:39:44 följande:
    Gud jag har ett problem. Jag är inte opererad ännu, väntar på kirurgmöte.
    Mitt problem är dock mina tarmar ändå. Jag vaknar varje morgon med diarré, och då menar jag varje morgon! Sen är hela dagen bra men jag vet inte om jag blivit sjuk? Jag äter ju (uppenbarligen) inte en perfekt kost, då hade jag ju inte behövt operationen. Men jag är inte heller extrem. Kan det vara så att mina tarmar blivit "allergiska" mot dålig mat? Någon som har husmorstips? Vill helst inte gå till doktorn då jag skäms för det
    Hej kan du inte vara gluten eller mjölkallergisk för då kan man få diarre
  • Maddisen80
    Astra88 skrev 2011-06-18 09:31:37 följande:
    Hej har lite frågor till er som fått op. jag har ett bmi på 38, var på vc i maj och läkaren skickade en remiss. fick hem ett brev igår där det stod att remissen var skickad till uppsala till någon beslutningsnämnd och att det kan ta 2.-18 månader innan man kanske får komma på läkarbesök, jag undrar lite vad det är beslutningsnämden gör? är det dom som bestämmer om man ens har någon chans att bli op:ad ?
    beslutningsnämnden är att de är dem som bestämmer om betalningsförbndelsen om man ska få de betalt , jag bor i landskrona och ska till ersta i aug/sept på möte
  • Maddisen80
    Sanda skrev 2011-06-18 11:51:24 följande:
    Maddisrm: det konstiga är att det bara är på morgonen, på dagen mår jag bra
    ja de är lite konstigt
  • Maddisen80
    Mijjo skrev 2011-06-20 22:23:21 följande:
    Idag ringde dom och frågade om jag ville ha OP i september,,,,, 

har stått på kö sedan 2001 och blev kallad till info 2004, åberopade vårdgarantin och fick erbjudande 2005 om OP i Göteborg,,men fick tacka nej pga graviditet...
    2007 kom ett nytt erbjudande men var på nytt gravid och fick återigen tacka nej.
    i slutet på 2009 var det dax igen med frågan om OP ,,,,,men igen var jag gravid,,,

IDAG  ringde dom och frågade.,,,,,, och nu tackade jag JA !!!!!!!!!!!!!

MEN jag är så orolig för problem efter OP......

Jag vill höra vilka problem ni har haft,,,ALLA besvär !

Försköna inte utan berätta rak på vad ni har haft eller har problem med och hur länge......

Kan ju berätta att jag har kräkfobi och det är jag jätteorolig över,,eller att vara så kass i magen att man inte kan ta sig hemifrån......

En annan graj som känns otäck ,,Dumping,,,, berätta gärna lite mer om det, hur det känns och hur man undviker det på bästa sätt..
    Hej grattis till operationstiden de kommer att gå bra ska du se
  • Maddisen80
    Sanda skrev 2011-06-20 20:27:55 följande:
    4/7 ska jag på bedömning hos kirurgen på Sahlgrenska, oerhört spännande! vad gör de på det mötet? Så man är lite förberedd!
    Hej vad bra att du ska på bedömning då hoppas att de kommer att gå bra
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)