-
Det förstår jag ,hoppas att de går bra idagGruffalo skrev 2011-06-06 09:18:43 följande:Tack! Idag är det pirrigt i magen vill jag lova! Det känns stort att packa väskan!
-
Hehe jag som är 30 min sambo 35 bruka vara på fest hos en som är 23 förstår vad du menar man känner sig gammallittlemisstrouble skrev 2011-06-06 09:34:58 följande:näe åldern är väl inte så vikig igentligen men nog kände man sig gammal bland ungdomarna som vrålar haha
-
Hej jag har bara sett de på tvlindaha skrev 2011-06-07 22:13:37 följande:Hallå i tråden!
Är det någon som vet någonting om gastric ballong, att man sätter in en ballong i magsäcken som de sedan tar ut efter 6 månader? -
Hej nu är jag tillbaka ,har legat på sjukhuset sen i måndags pågrund av hjärtklappningar och jättesvår migrän med minnesluckor och illamående,de trodde att jag hade hjärnblödning men så gjorde de en skalltröntgen sen ryggmärsprov, först fick jag en tablett mot migrän som inte hjälpte 2 tabletter kostade 69 kr sen hade läkaren glömt att skriva ut recept på zomig ,sen skrev han ut en provförpacknin
zomig men de hade inte de på apoteket de hade 18 tabletter de ville inte den läkaren skriva ut så jag fick vänta till på lördag till jourläkaren kom och han skrev ut 18 st tabletter som min kompis hämtade, den hjälpte så jag kom hem från sjukhuset igår har varit där sen i onsdags ,nu på onsdag ska jag flyga till s-vall. De roliga med att vara på sjjukhuset när jag orkade prata, jag hamnade i samma
rum som herrarna 3 herrar de var väldigt skämtsamma de blev förvånad att jag skulle va där med dem sen hade jag en skön säng så dem blev avundsjuka sen när jag orkade gå in i lunchrummet träffade jag damer med . Första två dagarna fick jag ligga i behandlingsrummet där de sprang fram och tillbaka. Herrarna drack 2 snapstar whisky de visste inte jag att man fick :=) -
Hej hoppas att de gick bra att träffa läkaren och att du får göra operationen :)Helena 671 skrev 2011-06-06 00:50:44 följande:Hejsan tjejer är ny här ska till läkaren i veckan för att försöka få gastric bypass. Är less att hela mitt liv ska vara upp och ner í vikt, Nu har jag också fått reumtatiskt har nu ett bmi på ca 35,6 ungefär. Har hört att dom har ökat bmi gränsen men undrar om det är någon här som fått dispens för bmi gränsen, har båda föräldrarna med hjärt och kärlsjukdommar samt diabetes på mammas sida så min reumatism också som gör att allt är fan så mycket tyngre ju tyngre jag blir. Har haft problem med vikten hela mitt liv.
Någon här som har reumatiskt och har opererat sig? -
Hej de är ju bra att du inte har tarmvred de ska vara riktigt hemskt1638 skrev 2011-06-06 05:53:00 följande:Man kan inte töja ut den lilla del mage man har kvar. Den är inte elastisk. Den rymmer mer än strax efter op eftersom den läkt.... Risken är att den spricker om man äter allt för mkt...
Som svar på frågan om jag äter omeprazol för mitt magsår så är det nope, jag har pantoloc o den funkar. Har dessutom besvär av fickor som tarmen kläms i lite då o då och vid dessa tillfällen blir jag inlagd på sjukhus o får ligga med dropp o de t görs gastroskopi för att utesluta tarmvred. Vet att tarmvred gör hemskt ont o bara att ha tarm i kläm gör ont så jag är evinerligt tacksam för att det inte är tarmvred.... -
Hoppas att de har gått bra för dig.Gruffalo skrev 2011-06-06 09:18:43 följande:Tack! Idag är det pirrigt i magen vill jag lova! Det känns stort att packa väskan!
-
Jag låg ju inne på sjukhuset sen förra onsdagen först fick jag ligga i behandlingsrummet sen hamnade jag med en herre och 2 gubbar så jag var ensam med herrarna men de var roliga :=) de blev förvånad att jag skulle vara i samma rum.Jag fick svår migränanfall+hjärtklappningar kom hem i söndags de ville ha kvar mig längr men huvudvärken ha släppt jag ska ju åka till s-vall imorgonlittlemisstrouble skrev 2011-06-06 09:34:58 följande:näe åldern är väl inte så vikig igentligen men nog kände man sig gammal bland ungdomarna som vrålar haha
-
Grattis till din viktminskning och minus centimetrar bra jobbadeteam4 skrev 2011-06-09 08:09:30 följande:Var i tisdags på återbesök till Aleris i Kristianstad,Vågen visade minus 22kg och midjemåttet minus 20 cm.
Så läkaren undrade var detta skulle sluta,men jag är nöjd om jag kan komma ned till ca.80 kg.
Vägde 138 när jag var på första besöket .Äter nästan allt,fast i mycket mindre mängd.För feta saker gör att jag får diarre´,och är det för sött så får jag lite hjärtklappningar.Så det tar lite tid för att ta reda på vad man kan äta och hur mycket.Max 2 dl klarar jag av åt gången.Skulle vara roligt att höra hur det går för er andra som blivit opade runt den 27 april ?
/ Michaela -
Håller tummarna och tårna för dig med.MizzPiggy skrev 2011-06-09 11:26:18 följande:Min plan är att kunna opas i augusti september, ( om jag får en återbudstid då)