Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

Gastric Bypass (GBP)

Gruffalo skrev 2011-06-09 17:16:59 följande:

Nu tillhör jag dom som är opererade!

Allt har gått jättebra och jag fick komma hem idag! Så skönt att inte lukta sjukhus längre...

Dom är verkligen urgulliga på sös, kan verkligen rekommendera dom. Nu sippar jag vatten och snart är det dax för soppa. För mig var nog det jobbigaste att vara borta från barnen. Har inte ont längre men känner mig lite uppblåst.

Vad bra att du mår bra ,grattis att du har blivit opererad klart :) Skönt att du inte har ont längre.
  • Maddisen80
    CharmingGirl skrev 2011-06-10 18:13:40 följande:
    Tänkte bara höra; har alla som blivit beviljade OP testat medicin och gått hos dietist innan? Eller vad har ni "gjort" innan för att gå ner i vikt och sen blivit godkända för OP?
    Hej jag är inte godkänd en men jag har testat medicinen accomplia,reductil som de har slutat tillverka pga masor med biverkningar,testat xenical,testat gi metoden,lchf,xtravaganza,men ska på första läkarbesöket i ersta i augusti eller december
  • Maddisen80
    Annicka skrev 2011-06-13 17:35:02 följande:
    Skönt att höra att du känner dig bättre nu!
    Kram Annicka
    Hej ja de känns jättebra de var jobbigt att ha så ont.
  • Maddisen80
    littlemisstrouble skrev 2011-06-14 14:20:26 följande:
    usch då det lät inte rolig. hoppas du mår bättre nu då.
    Jag mår bättre men har ont i ryggen efter ryggmärgsprovet och höger ben de är biverkning som  kan hålla i sig nån vecka
  • Maddisen80
    CharmingGirl skrev 2011-06-14 19:01:50 följande:
    Hej och tack för ditt svar! Jag har ju som sagt inte testat tabletter, men allt annat du rabblade upp och lite till (viktväktarna, i stort sett ALLA soppdieter jag kommit över). Imorn gäller det, 15.20 har jag tid och jag är så nervös!

Får man reda på med en gång om man blir godkänd eller inte? Får man veta tid för OP också isf? Och när man ska börja flyta? Och hur mycket man ska gå ner? Vad hände just ER på och i samband med mötet med kirurgen, exakt?!
    Ja, ni hör ju - jag är nervig och frågorna är måånga!
    Hej lycka till imorgon hoppas att de kommer gå bra ,du får updatera sen hur de g´år
  • Maddisen80
    Gruffalo skrev 2011-06-14 22:37:23 följande:
    Skönt att du mår bättre nu! Ta hand om dig!
    Detsamma :)
  • Maddisen80
    CharmingGirl skrev 2011-06-15 08:05:05 följande:
    Ja, idag gäller det! Uppdaterar er om läget sen. Nervös!
    Det kommer att gå bra ,lycka till
  • Maddisen80
    CharmingGirl skrev 2011-06-15 18:00:01 följande:
    Det gick bra, precis som ni sa! Jag blev godkänd! :) Känns så jäkla skönt!! Nu handlar det inte längre om "om" utan om "när" op ska ske! :)
    Grattis att du blev godkänd vad roligt att höra :)
  • Maddisen80
    sockerdocka skrev 2011-06-16 03:54:34 följande:
    Jag blir så frustrerad.

Ställde mej i vårdgarantikön den 11 April. Dom i landkrona garanterade mej en tid för bedömning innan den 11 Juni. Har inte hört något. När jag ringde upp dom sa de att de inte kunde hålla garantin utan att det var 14 månaders väntetid. Varför har dom inte koll? Jag kunde sökt mej utanför länet. Nu är det sommar och det finns väl inga sjukhus som gör operationerna då?
    Någon som har tips på var det finns korta väntetider och bra vård?
    Hej åt mig sa landskrona att de hade 18 månaders väntetid så jag har sökt till ersta ska på infomöte i augusti/september sen blir opererad efter 3 månader.
  • Maddisen80
    Lännat skrev 2011-06-16 09:12:15 följande:
    Åhh va jag är glad idag,vill bara dela med mig av min glädje och berätta att jag gått från Bmi 43,5 till idag 24,8 vilket betyder normalviktig.....
    Opades den 11 maj 2010 och har gått ner 52,5kg
    Stort grattis till din viktminskning bra jobbat
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)