Inlägg från: PruttPottan |Visa alla inlägg
  • PruttPottan

Gastric Bypass (GBP)

Badfantasten skrev 2011-03-16 14:19:45 följande:
    Första tuggbara efter op blev en nypotatis som sattes sig i strupen för ngr sekunder. Så gott efter 6 v flyt...
    Oj, så det hann inte ens ner? *s*
  • PruttPottan
    solstraalen skrev 2011-03-16 14:39:13 följande:
    Mer än 2år, OJ!! 
    Ingen vårdgaranti där??
    Alltså, jag klantade mig och tog fel dag vid en flytt och när jag ringde så hade de ställt in alla op för ett bra tag framöver så jag fick vänta. Hann få barn emellan så det var ju ganska bra men jag tänkte nog aldrig på vårdgarantin..
  • PruttPottan
    Naemi skrev 2011-03-18 20:43:28 följande:
    Hej!
    Jag har frågat om dig, eftersom jag har följt dig här och nu undrat hur det har gått.
    Du verkar ha fått en hel del hjälp i alla fall, så hur mår du nu? Kan du äta?
    Hjälp är väl det sista hon fått.. Då hade hon ju varit frisk nu :/
  • PruttPottan
    ullis83 skrev 2011-03-23 08:15:20 följande:
    ok, men pulverdiet äter man innan operationen, efter då?
    Vi fick bra info om vad vi skulle äta. Första vecken efter var det flytande såsom soppar osv.
    Andra veckan fick man äta bl.a knäckebröd *mums*
  • PruttPottan

Ni mammor här inne som opat er, hur länge hade ni hjälp med era/erat barn efter op?

Vår son är 1,5 år men väger mkt så jag undrar lite hur länge som är rimligt att hålla den stackars gubben hemma för att springa efter sonen..

• PruttPottan
    littlemisstrouble skrev 2011-03-26 19:34:13 följande:
    ska packa inför resan till stockholm imorgon och nu slog det mig.

VAD ska jag ha med mig förutom eventuella mediciner man har och sådär?
    Antar att du ska opas..

Här är min lista som jag släpa med, mycket onödigt men det var en bra bit hemifrån..

Mjukisbyxor Goa sockar Vattenflaska, som jag inte kommer kunna dricka några mängder ur ändå *s* Mobilladdare!! Mobil kanske så jag har nåt att ladda :P Bok! Schampo och sån skit ska väl med? Pyjamaser Trosor Behåar Byxor Tröjor Knarkarkoftan Sjalar Handsfreen till mobilen Kalender Plånbok Anteckningsboken Pennor! Bindor fall ifall.. *ryser* Dosett av något slag så klart!!! Cigg *ermm* Tändare.. Mascara TOPS!!! Lång ner på listan men icke att förglömma! Hårborste Hårsnoddar! Liten fickspegel Glasögonfodral Glasögon, borde sitta på när jag åker men man vet aldrig.. Min kudde <3 Deo! PINCETT (Systers råd) Nagelfil! Tender Care! (lypsyl) Handkräm Tandborste Tandkräm
  • PruttPottan
    PetraD skrev 2011-03-26 18:50:47 följande:
    har fyra barn. visserligen var min minste drygt två när jag gjorde min op. men behövde ingen större hjälp med dem. är väl om behövs bäras...
    Jo i detta fall så är det en hel del bärande, han är i nån fas nu dessutom sparkas han nåt otroligt så jag byter helst inte blöja :/
  • PruttPottan
    littlemisstrouble skrev 2011-03-26 23:12:34 följande:
    på tal om dosett så kan man köpa jättefina rosa, gula, gröna, med mera på apoteket, kronans droghandel. ett fack för varje dag. skitsöta. köpte mig en rosa och enligt annan gbp opad får dagens dos med medicin plats.
    Jag har två stycken, en dosis och en Careousel, mina piller ryms inte i en vanlig plus att de har alarm =)
    littlemisstrouble skrev 2011-03-26 23:09:47 följande:
    PruttPottan skrev 2011-03-26 20:48:38 följande:
    Antar att du ska opas..

Här är min lista som jag släpa med, mycket onödigt men det var en bra bit hemifrån..

Mjukisbyxor Goa sockar Vattenflaska, som jag inte kommer kunna dricka några mängder ur ändå *s* Mobilladdare!! Mobil kanske så jag har nåt att ladda :P Bok! Schampo och sån skit ska väl med? Pyjamaser Trosor Behåar Byxor Tröjor Knarkarkoftan Sjalar Handsfreen till mobilen Kalender Plånbok Anteckningsboken Pennor! Bindor fall ifall.. *ryser* Dosett av något slag så klart!!! Cigg *ermm* Tändare.. Mascara TOPS!!! Lång ner på listan men icke att förglömma! Hårborste Hårsnoddar! Liten fickspegel Glasögonfodral Glasögon, borde sitta på när jag åker men man vet aldrig.. Min kudde <3 Deo! PINCETT (Systers råd) Nagelfil! Tender Care! (lypsyl) Handkräm Tandborste Tandkräm
    jo jag ska opas. men behöver man massa grejer om man bara ska opas en dag och åka hem nästa om allt ser bra ut?
    Nej, klart man inte behöver, som jag skrev, mycket onödigt men min packlista såg ut som den jag la upp, Jag hade ändå platsen eftersom jag hade en dragväska, insåg att jag nog inte kunde lyfta en bag, plus attt min tempurkudde tog massa plats =)
    Många saker tar ingen plats alls. Jag räknade med att behöva vara kvar 3 nätter men 2 räckte =)
  • PruttPottan
    Maddisen80 skrev 2011-03-27 18:47:41 följande:
    Hej så mycket grejor behöver du nog inte om du stannar en dag
    Du och alla andra kanske kunde komma med en egen packlista ist? Det där var bara ett förslag.

Sista gången jag stack ut näsan för försöka vara hjälpsamma.........

Kanske du kunde tala om vad som är onödigt istället?
  • PruttPottan
    SilverEmma skrev 2011-03-27 20:28:38 följande:
    PruttPottan - Jag tyckte det var en bra lista jag! Har själv tagit fram min lista jag skrev när jag skulle packa bb-väskan! Tar jag bort allt bebis-relaterat så funkar den jättebra!

Maddisen trodde nog bara det var packning för en enda dag, och då hade det kanske varit lite mycket.
    Tack Emma =)

Jag var ju så sjukt nervös att jag packade med lite allt möjligt, efter en månad på neo så märkte jag vad jag saknade. Sen räknade jag kallt med 4 dagars inläggning, lika bra det liksom.

Kanskee gjorde hon det, men då kan man leverera en som man själv kommer att ha eller hade *anser*
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)