Inlägg från: MizzPiggy |Visa alla inlägg
  • MizzPiggy

Gastric Bypass (GBP)

Ullis83: men herregud de e ju jättebra på fyra dgr!!

• MizzPiggy

Var de någon här som kollade på Smålands nytt nyheter ikväll ? Dom pratade om gbp, o sa att Kalmar har kortast tider i hela landet!
    Så fort jag blir godkänd så kommer jag be o få bli flyttad dit...

• MizzPiggy

Ett kokt ägg innehåller väl hela 6 gramm fett?... Dvs gulan då, men de kanske e bra fetter?

• MizzPiggy

Bra att veta , tack,
    Men vilken vuxen människa dricker standard mjölk? Dvs röd 3 procentig?
    Stort plus såklart att de e mycket nyttiga fetter! :)

• MizzPiggy

SilveremmA: håller med ! Röd mjölk(standard ) är skitgott!! Men eftersom jag inte känner någon vuxen som druckit röd mjölk i min närhet så har jag själv gått över till lättmjölk. Har på nå vis lärt
    Mig att röd mjölk är för barn under tio typ, i tonåren är de grön mjölk, o sen blå :S
    Kanske konstigt men de e så de alltid har varit när jag växt upp, men åååååååh så gott de e me något glas standard mjölk ibland!!!

• MizzPiggy

En fråga till alla: hur
    Många av er med ett BMI kring 40 har blivit nekade op då ni varit på bedömning!?

• MizzPiggy

Silveremma: åh tack för det numera ingjutna hoppet!! Jag har väl på sätt o vis ändå känt mig ganska lugn o trott att ska få opas, men en del av mig är såklart orolig och inställd på att inte få. Alla mina värden/ parametrar är i gott skick så de ska va lugnt så, hört att man även ska ha vart överviktigt i minst fem år, försökt gå ner i vikt på egen hand samt
    Med sjukvårdens hjälp tidigare mm och allt de uppfyller jag oxå! Har försökt själv, många ggr, samt med reductil, ( gick ner 17 kg på 2,5 månader) men gick upp igen och mer ändå:(
    Drömde inatt att läkaren sa åt
    Mig att väntetiden var på ett år o fyra månader , fyyy vilken mardröm!!
    Men jag är villig att åka utomläns samt villig o ta återbuds tider, då , med lite tur borde de gå ganska fort hoppas jag ?
    Vill så gärna att mitt nya liv ska få börja i år.
    Helst denna sommaren.
    Skulle känna mig som en ny människa om jag så bara gick ner 20-25 kg...
    Skulle nog behöva Loosa 45 kg, men mådde som bäst då jag vägde 35-38 kg mindre än idag,
    Längtar till den 10/5 då jag ska på bedömning. Prover har jag ju tagit på vc i samband med remissen, behöver jag ta nya prover igen sen då? Ska man va fastande?
    Förlåt för alla frågor, de e om någon orkar/vet som kan svara... Kram!

• MizzPiggy

Silveremma: min remiss e skicka till Ljungby lassarett!, men jag har inte varit på något info möte eller inskrivning eller nått sånt. De här är de första mötet jag fått, brukar de inte va så?

• MizzPiggy

Silveremma: nej inte med i fb gruppen, kanske får ta o bli de,
    För att vara korrekt så står de i mina papper att det är en undersökning jag ska på, men jag förmodar att det är samma som bedömning?. Åh så förvirrande allting kan va.. Hoppas att jag får veta då iaf om jag blir godkänd...

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)