Inlägg från: MizzPiggy |Visa alla inlägg
  • MizzPiggy

Gastric Bypass (GBP)

Min plan är att kunna opas i augusti september, ( om jag får en återbudstid då)

• MizzPiggy

Silveremma: tack ja jag hoppas innerligt! Att de kan bli redan i augusti men då skulle jag nästan ha maximal tur.. Undrar hur länge jag måste flyta me fyfan... Tror jag har ett BMI på 41-42

• MizzPiggy

silveremma: ja de gör väl de, har hört att dom ofta går efter vilket bmi man har? om man har mellan 35-40, 40-45 osv osv, men de visar sig väl...

jag är dock fundersam över en sak, när jag var på bedömning så sa kirurgen att dom hade nästan ett år väntetid och därför pga vg automatiskt skulle flyttas till ett annat sjukhus...

sen får jag brev hem av chefskirurgen(tror jag de va) som skriver att eftersom det inte finns något annat sjukhus som har kortare väntetid än tre månader speciellt nu över sommaren så flyttar dom inte mig. ???

undrar om dom menar så att dom som åberopar vg helt enkelt går före i kön till samma sjukhus...? hmmm

• MizzPiggy

Ginnsy: ok! Skitbra jobbat verkligen på så kort tid! Nej inte opad än men är godkänd, hur lång är du? Jag är 162 ca, och väger runt 112 :(

• MizzPiggy

Ginnsy: Ljungby lassarettet , om inte dom skickar mig till aleris i Lund .. De dröjer innan jag får min op, måste vart rökfri i två månader, inte uppnått de än

• MizzPiggy
    MrC skrev 2011-07-12 18:46:52 följande:
    Jo, när dom för in katetern svider det och gör lite ont. Känns som man kissar på sig.
    Sen är det kanske inte så kul när två okända kvinnor fixar med min penis. Förvånad
    Men den förlösande känslan sen är enormt skön!

Idag har vi fått dricka saft, the, buljong och kaffe.
    Saft var gott.
    har druckit 8 dl av 10 som man ska tvinga i sig... det går seeegt.
    Imorgon får vi dricka soppor och yoghurt.

Nu på kvällskvisten satt vi fyra ny-opade och kollade på "Vad blir det för mat". lol

[tjockisskämt]
    En liten rolig incident idag. Jag hade dropp och en vagn där påsen hängde. Skulle gå ut från rummet och just då går en äldre man med rullator förbi, det blir nästan en krock. En kvinnlig sjuksköterska ser oss. Mannen frågar:
    -Det är väl högertrafik som gäller va?
    -Nä, störst går först, säger jag.
    -Den med störst BMW alltså, säger sjuksköterskan.
    -Nej, fel på en bokstav... störst BMI går först, säger jag.
    ...alla skrattar....
    [/tjockisskämt]
    haha kul ändå med lite självdistans ;)
  • MizzPiggy

Va duktig du är badfantasten!! Jag tror att bara man väger sig regelbundet typ en gång i veckan så är de lite lättare för då VET. Man att man kanske ska tänka sig för. Brukar va så för
    Mig, o när ja slutar vägs mig DÅ går ja upp direkt...

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)