Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

Gastric Bypass (GBP)

ALMEOTTO1 skrev 2011-05-04 18:03:02 följande:
    hej!
    i morgon ska jag på första träffen med en läkare på vc!!  Jag bor i Blekinge så mitt BMI måste vara över 35, och mitt ligger på 36-37! Hoppas jag kan bli godkänd! :)
    Är det någon som vill dela med sig några tips??
    Hej jag håller tummar och tår att de går bra och att du bli godkänd
  • Maddisen80
    Ådi skrev 2011-05-04 19:44:59 följande:
    Tack så mycket!
    Jag som trodde att de hade glömt mig Kan inte fatta att det snart ska bli av!!!

/Mia
    Vad bra att de inte hade glömt bort dig
  • Maddisen80
    J L86 skrev 2011-05-04 21:13:38 följande:
    -38kg på 6 månader, bra eller dåligt...???
    Det är ju superbra grattis
  • Maddisen80
    ELMK skrev 2011-05-05 15:17:26 följande:
    mamma vart 48 år, fick även igår reda på att min pappa fått diabetes, så jag känner mig nöjd över beslutet att opereras även om många i min närhet anser att jag fuskar med viktminskning och tar den lätta vägen
    Hej tråkigt att din pappa har fått diabetes de var ju inte roligt, Min morfar har diabetes med. Magsäckop är ju inte en lätt utväg de är ju mycket man ska tänka på .
  • Maddisen80
    ullis83 skrev 2011-05-05 15:01:24 följande:
    Jag fuskade rejält i måndags...gick upp 1 kg, när tror ni att viktnedgången kommer igång igen? Måste droppa 4 kg på 2 veckor nu, är det möjligt?
    Hej jag tror att du kan gå ner 4 kg på 2 veckor om du sköter dig :=)
  • Maddisen80
    ullis83 skrev 2011-05-05 18:16:00 följande:
    ja, nu tänker jag inte missköta mig:)
    Vad bra lycka till med ditt flytande :)
  • Maddisen80
    Isis skrev 2011-05-05 18:52:52 följande:
    Grattis och lycka till alla ni som nu är på andra sidan operationen.
    Önskar att jag också var på den sidan redan. Men det lär väl dröja ett tag till tyvärr.
    Så jag läser och gläds med era framgångar!
    Det dröjer för mig med verka de som har äntligen fått en läkare att skriva remiss till magsäckop
  • Maddisen80
    ALMEOTTO1 skrev 2011-05-06 07:50:11 följande:

JAg fick min remiss skickad! :D Super glad! Och läkaren på vc lovade att den skulle va iväg innan helgen, och hoppades t om att den skulle gå iväg då som igår (när jag va där)
    Så nu har jag gått mitt första steg på resan!! SÅ glad! :D
    SÅ om någon vecka nu så ringer jag dit och kollar om den har kommit fram!! Lite PÅ kan man ju vara tycker jag, så det händer lite! hihi

Hej jag ska ringa landskrona på måndag och höra om de har fått remissen då vill jag åberopa vårdgarantin för orka inte vänta i 2 år .
  • Maddisen80
    Nojnen skrev 2011-05-06 08:29:37 följande:
    Naemi: Jag räknade ut hur många kalorier jag skulle ha om dagen och blandade min Modifast med mjölk och åt bars. Jag översteg aldrig kaloriintaget. Däremot ringde jag till dietisten och frågade vad jag skulle göra för att jag hade ett stort behov av att tugga. Hon rekommenderade 2 frukter om dagen, typ äpple eller päron. Jag flöt i 3,5 vecka och gick ner ca 15kg.
    Grattis till din viktminskning de var ju jättebra jobbat
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)