Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

Gastric Bypass (GBP)

Tulebo skrev 2011-05-01 15:54:44 följande:
    hemma! Har dammsugit och städat köket,,, det går ta mej faaan inte att vara borta! lite snurrig och ont i huvudet men det är väl vattnet, annars ok!!
    Välkommen hem tråkigt att du har ont  i huvudet och är trött
  • Maddisen80
    PetraD skrev 2011-05-01 23:25:56 följande:
    brukar gå upp lite när får mens (om inte går upp så går iallafal inte ner), men nu i dagarna fick min andra mens på två veckor   någon mer som får oftare än en gång i månaden?? Inte ofta jag får så, men händer då och då..
    men går man upp båda gångerna då??
    ni som går upp vid mens; går ni upp dagarna innan, dagen ni får mens eller efter någon dag??
    Hej lycka till på torsdag :=9
  • Maddisen80
    MrC skrev 2011-05-02 12:52:53 följande:
    efter tre månader tror jag....
    Hej okis tacksåmycket ,ska man räkna 3 månader från de datumet man får remissbekräftelse?
  • Maddisen80
    Hera78 skrev 2011-05-02 12:53:26 följande:
    Vårdgarantin innebär att du har rätt till vård/läkarbesök eller vad nästa steg nu är inom 90 dagar. Sedan verkar det vara lite olika beroende på vem du pratar med NÄR man faktiskt kan åberopa den. Jag försökte med detta när jag väntade på min OP men fick till svar "du kan inte åberopa innan du vet att du inte kommer att få vård inom 90 dagar" vilket då betyder att jag måste vänta till dag 90... Lättast är om du ringer direkt till stället du vill till och hör med dem.

Jag har nu nått -20 kg och imorse fick jag kommentar av en kollega jag sällan träffar, hon beundrade hur mycket jag gått ner och tyckte att det väl räckte nu. Jag skrattade och sa att jag ska ner minst det dubbla. Då tappade hon nästan hakan och sa "nä, du får inte bli fööör smal, det måste finnas något kvar på dig!". Då skrattade jag igen och sa att jag faktiskt väger 97 kg. Det hade hon svårt att tro då det inte ser ut så. Hon gjorde min dag kan jag säga
    Grattis till din viktminskning roligt  att höra att du fick en sån bra kommentar av din kollega.
  • Maddisen80
    MizzPiggy skrev 2011-05-02 13:56:26 följande:
    Maddisen80: jag kunde åberopa vårdgarantin direkt när jag fick remissen till kirurgen! När mina tre månader sen ändå passerade med någon vecka så fick jag tid ytterligare 5 veckor senare...
    Hej okis de var ju bra de, vart opererades du ?
  • Maddisen80
    SilverEmma skrev 2011-05-02 14:09:30 följande:
    Maddisen, tycker du ska lämna den tråden helt om du nu ska opas. Det är jobbigt nog utan att behöva försvara sig hela tiden. Du Vet själv vad du har gjort/inte gjort för att minska i vikt. Lchf är SKITBRA om den väl funkar, men det gör den inte på alla.

Du och din läkare anser att detta är bästa vägen för dig, försök inte övertala andra om det också.
    Hej ja jag ska lämna tråden direkt och vara med er här istället
  • Maddisen80
    MizzPiggy skrev 2011-05-02 14:41:37 följande:
    Maddisen80: nej nej inte opad än, ska på bedömning/ undersökning den 10/5 sen får vi se när jag får opas...
    Hoppas att du får operation snart håller tummarna
  • Maddisen80
    PetraD skrev 2011-05-02 19:19:54 följande:
    på torsdag???
    hej jag svarade nog på fel tråd :) har så många trådar (förvirrad)
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)