Gastric Bypass (GBP)
Aha okej! Det var
Mer generöst än vad jag fick, Ljungby lassarett verkar sjukt hårda på allt!!.
Vaddå synd? Får du inte dricka de färdiga shakesen?
Aha okej! Det var
Mer generöst än vad jag fick, Ljungby lassarett verkar sjukt hårda på allt!!.
Vaddå synd? Får du inte dricka de färdiga shakesen?
Hur många av er opade, fick lov av dietist/ sjukhus/ att äta en sista go måltid före op!? Tycker jag hör många som
Får de men en kompis till mig fick absolut inte det. Jag blir störd på det faktum att alla sjukhus är så olika!!
Det må va hänt men du missförstår nog mig lite, att få en måltid före op, ser jag som en belöning, då 4 veckor flyt plus 4 veckor efteråt innan jag får
Äta fast mat igen, är Väldigt lång tid.
Om man har gått ner det
Man ska och kanske lite till , vilket kommer vara läget för mig, varför i all världen skulle jag inte få det då tycker du? Att jag levt fel innan och det är därför jag behöver en op behöver man inte vara hjärn kirurg för att räkna ut , men hela processen är en jävligt stor omställning och är det då enbart läderpiskan som gäller så far
Åt Hellvette. Jag skulle börja flyta i fyra veckor med två dagars varsel! Så det är lätt för dig att komma med "lösningar ".
Och vad det
Gäller levern så krymper den av snabb viktnedgång , vilket jag redan är igång med att prestera, tappat nästan fem kilo på två veckor och jag ska gå ner minst 6. Då ligger jag ju bra till eftersom jag har två veckor till på mig.
Entity: ja även här
Är det olika inom landstinget vad jag förstår.
Okej du fick inte heller. Men det är ju jävligt konstigt att på ett sjukhus i ditt län fick man och på det andra inte!? Önskar innerligt att det kunde finnas rikstäckande direktiv krig detta. För att skapa tydlighet och minska förvirringen.
Moflo: varför skulle någon vilja ta åt sig av din åsikt? Jag bad ursprungligen om ett svar på en simpel fråga. Utav dig får en en avhyvling som jag inte bett om! Det var inte en tolkningsfråga. Att folk fått lov att äta en sista måltid är ett faktum, och inte ett drömlikt önskemål från mig, men det fattade du inte heller. Men du kanske har andra problem. Jag lämnar dig därhän.
Pruttpottan: okej tack för ditt svar!,
Jag skulle börja flyta med två dagars varsel. Och flyter i fyra veckor. Så jag hade inte så
Mkt val.
En fråga till alla er igen, hur länge blev ni som jobbar innom vården sjukskrivna?
En vän i samma län , men som ska opas på annat sjukhus än mig , och som oxå jobbar innom vården blir enbart sjukskriven i två veckor !! Sen får hon eventuellt sjukskrivning på halvtid om hon behöver men inte mer på heltid. Jag kommer känna mig jätte stressad om det ska va så för mig med! ( ska inga och kolla imorgon) jag kommer aldrig orka med mitt vårdarbete så snart efter.
Jag har fått för mig av andra jag pratat med att 4 veckor är normalt?? När man jobbar i vården. Ush nu känns det inte bra :(
Dhevil: ja precis de jag trodde, blir fan rädd alltså. Men hoppas få svar av sjukhuset imorgon.
Granen: åh fan, så jävla skumt hur de ens FÅR resonera så jädra olika!. Kirurgerna tänker nog bara att man ska ha läkt ihop, men inte att man ska hinna återfå orken att utföra sitt tunga arbete me... Det är det som skrämmer mig.