Inlägg från: MizzPiggy |Visa alla inlägg
  • MizzPiggy

Gastric Bypass (GBP)

Sweety88: shit va duktig du är! Hur lång e du?

• MizzPiggy

Åh herreguuuuuud jag öppnade nyss posten ( jobbat kväll idag) o jag har fått en op tid den 21 november!! Det står att jag ska flyta 4 veckor innan med andra ord ska jag börja om någon dag bara, har dom inte bättre framförhållning än så?
    Nervös jag blev!!! Har ju aldrig opererats förut :S

En fråga till alla, hur länge var ni sjukskrivna!? Jag jobbar i vården med en del tunga moment, så jag funderar på hur länge man blir sjukskriven...

• MizzPiggy
    littlemisstrouble skrev 2011-10-20 08:54:25 följande:
    du blir sjukskriven 4 veckor men i mina papper står det att man inte får lyfta tungt (som i vården) på 6 veckor så efter 4 veckor blev sjukskrivningen förlängd för man får inte 6 veckor direkt. du får då höra av dig till din läkare om förlängning

Grattis till op tiden

ok då förstår jag!  har just beställt en massa grejer på modifast hemsida, på faktura för jag e så jävla pank, jag ringde faktiskt sjukhuset o frågade hur jag ska göra för jag fick ju veta detta med två dgrs varsel innan dom ville jag skulle börja flyta, o jag har inte en spänn, hon skulle återkomma.
  • MizzPiggy

K-pist- åh kul o ha samma
    Datum som någon ! Jag ska opas på Ljungby lassarettet ! I mina papper stod de flyt i 4 v, men två dgrs varsel, blir svårt för ja har inga pengar. Du får gärna inboxa om du vill. Blev mkt på en gång känner jag , sr inte alls beredd på att få tid bara sådär :S

• MizzPiggy

Moflo: hur lång är du? BMI? Alltså BMI är ju inte allt men det är ju en av de saker de går efter, kanske alla dina drömmar bottnar i en stor oro för avisan?

• MizzPiggy

Kpist: okej 6 veckor flyt lät ju välldigt
    Mkt, jag tänkte om med flytet, räknar man fyra kalender veckor så ska jag inte börja fören imorgon, jag tänkte bara från 21/10-21/11 så är de ju 4 1/2 vecka. Så jag börjar imorgon efter bästa förmåga ( dvs eftersom inte modifast ordern jag beställt eller lön ännu inkommit :S , jag har ju 4 nutrilett bars i skåpet hemma sen gammalt så jag kan ju börja med dom.
    Lite nervöst när man tänker på alla eventuella svårigheter som kommer, tycker jag, men samtidigt gläds jag när jag tänker på allt de positiva :)

• MizzPiggy

Moflo: okej då förstår jag! Får jag fråga hur mkt du får betala?
    Nä men då så , när jag var på bedömning i pratade om vad jag visste så behövde inte jag berätta speciellt
    Mkt. Så oroa dig inte så mkt. :)

• MizzPiggy

Haha va glad jag är! Jag var orolig för att behöva kolla start vikten nu när jag börjar flyta, har ju inte vägt mig sen bedömningen i maj, då vägde jag på min egen våg 112 o någonting, men på deras våg vägde jag "bara " 110,2 och nu enligt min egen så vägde jag 110,9 vilken lättnad! Jag trodde absolut att jag gått upp minst fem kg,
    Jag har alltså till och med gått ner lite ;)

• MizzPiggy

Anli00: i
    Mina papper står de att jag får dricka light drycker det tolkar jag som all dricka som är socker fri , eller någon som tycker jag har fel?

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)