• Danitra

Vad gör alla ni föräldralediga hela dagarna?!

Jag måste erkänna att jag är djupt imponerad över hur många som pallar med att bara vara hemma med barn! Blir ni inte jätteuttråkade?!

Första månaderna kan jag förstå att det kan ta lite tid med all matning och så. Men sen, det resterande året!

Nu pratar jag om föräldrar till friska barn som inte behöver extra stöd.

Berätta för mig hur ni upplever eran vardag! Är ni uttråkade? Eller har ni massa projekt? Eller tycker ni det är helt OK att inte göra något? 

• Svar på tråden Vad gör alla ni föräldralediga hela dagarna?!
  • 071001

Hade turen att vara ledig samtidigt som en nära vän så vi sågs 1-3 ggr i veckan på öf och hemma. Åt lunch med arbetskamrater, maken och väninnor. Glodde mycket på tv (älskar tv) och hängde på fl. Tycker att det var en ganska skön period, 19 mån var jag hemma.

• Pyrro_b

Aldrig nånsin uttråkad av att vara hemme, skulle gärna stannat hemma hela barnens uppväxt om vi haft möjlighet.

Första månaderna hade man mest tid över större barn kräver mer i tid. Frustrerad kan jag va ibland och dottern kan gå mig på nerverna imellanåt.....men aldrig uttråkad.

Ibland har vi mkt projekt, ibland gör vi inget speciellt. Men allt tar tid. Ska man iväg till läkaren tex så ska allt planeras in, mattider, sovtider....dom ska kläs på dom ska packas in och ut ur bilen så tiden går.

• Oreos

Jag har varit hemma nu 16 månader, och visst finns det dagar man är uttåkad, men jag försöker hitta på saker, leka, fara ut på utflykter gå till öppna förskolan.. mm
    Jag skulle gärna vara hemma till sonen blev sådär 13 år.. haha..

• Birka

dagarna går, tränar 2 dagar i veckan, någon dag ibland på ÖF, städar tvättar och donar Har en 4-åring också ska tilläggas så dagarna går fort fort....

• Carisma95

Jag håller med dig TS. Började jobba efter 8 mån efter att ha varit hemma med äldsta sonen. Höll på att klättra på väggarna...
    Med andra sonen var det något bättre, då jag hade en kompis som var hemma samtidigt som mig. Nu (tredje gången) ska jag försöka njuta mer av "hemmatiden", för jag vet att det inte bli några fler barn.

vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • Danitra
    Birka skrev 2011-02-16 12:41:57 följande:
    dagarna går, tränar 2 dagar i veckan, någon dag ibland på ÖF, städar tvättar och donar Har en 4-åring också ska tilläggas så dagarna går fort fort....
    Jo, men tvätta, städa och träna gör ju även icke-föräldralediga!

Antar att man kan göra allt lite lugnare takt dock.. 
  • Danitra
    Carisma95 skrev 2011-02-16 12:50:37 följande:
    Jag håller med dig TS. Började jobba efter 8 mån efter att ha varit hemma med äldsta sonen. Höll på att klättra på väggarna...
    Med andra sonen var det något bättre, då jag hade en kompis som var hemma samtidigt som mig. Nu (tredje gången) ska jag försöka njuta mer av "hemmatiden", för jag vet att det inte bli några fler barn.
    Jag ska inte heller ha fler barn men tänkte faktiskt omvänt från dig och planerade heltidsstudier för både maken och mig själv!
  • älskarlivet81

Vi är ute i princip varje dag en sväng, musiklek, babyrytmik, babysim, etc etc. Men visst, de dagar vi är hemma en hel dag blir det lätt lite uttråkande.

• Danitra
    älskarlivet81 skrev 2011-02-16 12:55:18 följande:
    Vi är ute i princip varje dag en sväng, musiklek, babyrytmik, babysim, etc etc. Men visst, de dagar vi är hemma en hel dag blir det lätt lite uttråkande.
    Ett problem som jag har är att jag verkligen inte gillar barnaktiviteter! Jag har försökt gå på både babysim och ÖF men pallade inte med det!
  • älskarlivet81
    Danitra skrev 2011-02-16 12:56:50 följande:
    Ett problem som jag har är att jag verkligen inte gillar barnaktiviteter! Jag har försökt gå på både babysim och ÖF men pallade inte med det!
    ok, jag är själv musiklärare och älskar verkligen att gå på babyrytmik och musiklek! Tur att vår dotter också gillar det! Däremot gillar jag inte öf, det är bara för rörigt där!

Babysim var inte skoj i början för vi började när vår tjej var för liten, men vi gjorde uppehåll och simmar nu igen och nu älskar hon det! 
Svar på tråden Vad gör alla ni föräldralediga hela dagarna?!