• Danitra

Vad gör alla ni föräldralediga hela dagarna?!

Jag måste erkänna att jag är djupt imponerad över hur många som pallar med att bara vara hemma med barn! Blir ni inte jätteuttråkade?!

Första månaderna kan jag förstå att det kan ta lite tid med all matning och så. Men sen, det resterande året!

Nu pratar jag om föräldrar till friska barn som inte behöver extra stöd.

Berätta för mig hur ni upplever eran vardag! Är ni uttråkade? Eller har ni massa projekt? Eller tycker ni det är helt OK att inte göra något? 

• Svar på tråden Vad gör alla ni föräldralediga hela dagarna?!
  • Danitra
    Birka skrev 2011-02-16 12:41:57 följande:
    dagarna går, tränar 2 dagar i veckan, någon dag ibland på ÖF, städar tvättar och donar Har en 4-åring också ska tilläggas så dagarna går fort fort....
    Jo, men tvätta, städa och träna gör ju även icke-föräldralediga!

Antar att man kan göra allt lite lugnare takt dock.. 
  • Danitra
    Carisma95 skrev 2011-02-16 12:50:37 följande:
    Jag håller med dig TS. Började jobba efter 8 mån efter att ha varit hemma med äldsta sonen. Höll på att klättra på väggarna...
    Med andra sonen var det något bättre, då jag hade en kompis som var hemma samtidigt som mig. Nu (tredje gången) ska jag försöka njuta mer av "hemmatiden", för jag vet att det inte bli några fler barn.
    Jag ska inte heller ha fler barn men tänkte faktiskt omvänt från dig och planerade heltidsstudier för både maken och mig själv!
  • Danitra
    älskarlivet81 skrev 2011-02-16 12:55:18 följande:
    Vi är ute i princip varje dag en sväng, musiklek, babyrytmik, babysim, etc etc. Men visst, de dagar vi är hemma en hel dag blir det lätt lite uttråkande.
    Ett problem som jag har är att jag verkligen inte gillar barnaktiviteter! Jag har försökt gå på både babysim och ÖF men pallade inte med det!
  • Danitra
    phoennah skrev 2011-02-16 23:26:50 följande:
    Tja, jag kollar på serier, film, surfar, spelar TV-spel och bloggar. Det är oftast hur skönt som helst, men ibland kan jag klättra lite på väggarna. Min är knappt 2 mån, så jag monsterammar fortfarande och kan inte göra så mycket annat än det jag rabblat upp.
    Jo, alltså det kan jag också gilla att göra i några veckor. Men sen blir jag frustrerad och vill komma iväg och jobba/plugga.
  • Danitra
    Kolakakan skrev 2011-02-17 11:20:22 följande:
    Måste småle när jag läser TS:) skulle kunnat vara jag som skrivit den... Jag är ingen amma-mamma som klarar att sitta hemma, jag blir påtagligt irriterad och dum i huvet av det tycker jag!

Väntar mitt tredje barn nu och då jag konstaterat att detta blir nog sista barnet så ska jag vara hemma och NJUTA LÄNGE denna gång... pyttsan, kom på mej själv igår att jag börjat smida planer på att läsa vidare. Barnet kommer i början av juli, terminen börjar i slutet av augusti. PerfektSkrattande
    Eller hur!

Jag och maken pluggar båda två nu medan lillan är hemma. Jag tycker att jag har så mycket tid över att jag funderar på att läsa dubbelt till hösten när hon börjar dagis. 
  • Danitra
    Kolakakan skrev 2011-02-17 11:45:42 följande:
    Javisst. Det är ju alla tiders att kombinera mammaledighet med lite plugg:) Hjärnan får sitt också liksom.

Jag tror att jag kommer börja på 50% att läsa in kurser så får syskonen vara 15 timmar hos dagmamman och bebisen får hänga med mej:)

Vad pluggar ni?
    Jag pluggar till psykolog och maken läser till farmacet. Och du?
  • Danitra
    Danitra skrev 2011-02-17 11:49:49 följande:
    Jag pluggar till psykolog och maken läser till farmacet. Och du?
    farmaceUt, ska det stå!
    Kolakakan skrev 2011-02-17 11:53:40 följande:
    ok.

Jag är eg klar med mina studier till sk högskoletekniker inom samhällsbyggnad och har jobbat sedan maj förra året. Dock planerar jag att läsa upp till civilingenjör inom samma område. Kommer att ta ett par år men man har väl planerat ett långt liv så tids nog blir man väl klar ändå:)
    Jo, jag funderar på att läsa till ämneslärare i åk 7-9 också. Varför välja på två favorityrken när man kan bli både och?

Svar på tråden Vad gör alla ni föräldralediga hela dagarna?!