• Danitra

Vad gör alla ni föräldralediga hela dagarna?!

Jag måste erkänna att jag är djupt imponerad över hur många som pallar med att bara vara hemma med barn! Blir ni inte jätteuttråkade?!

Första månaderna kan jag förstå att det kan ta lite tid med all matning och så. Men sen, det resterande året!

Nu pratar jag om föräldrar till friska barn som inte behöver extra stöd.

Berätta för mig hur ni upplever eran vardag! Är ni uttråkade? Eller har ni massa projekt? Eller tycker ni det är helt OK att inte göra något? 

• Svar på tråden Vad gör alla ni föräldralediga hela dagarna?!
  • Carisma95

Problemet med många aktiviteter (iaf häromkring) är att det är svårt att hitta något där man får ha med sig ett 6 resp. 3 år äldre syskon...

vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • phoennah

Tja, jag kollar på serier, film, surfar, spelar TV-spel och bloggar. Det är oftast hur skönt som helst, men ibland kan jag klättra lite på väggarna. Min är knappt 2 mån, så jag monsterammar fortfarande och kan inte göra så mycket annat än det jag rabblat upp.

• Danitra
    phoennah skrev 2011-02-16 23:26:50 följande:
    Tja, jag kollar på serier, film, surfar, spelar TV-spel och bloggar. Det är oftast hur skönt som helst, men ibland kan jag klättra lite på väggarna. Min är knappt 2 mån, så jag monsterammar fortfarande och kan inte göra så mycket annat än det jag rabblat upp.
    Jo, alltså det kan jag också gilla att göra i några veckor. Men sen blir jag frustrerad och vill komma iväg och jobba/plugga.
  • Kiwi13

Inte för att jag passar i den här tråden men har ni testat att gå hemma i månader INNAN barnet kommer? Där kan man tala om att vara uttråkad! Foglossning som gör att man inte kan ta sig långt och alla jobbar.

Jag längtar till barnet kommer om 4 veckor så jag får nåt att göra!! =D

• Lana10

Själv så tränar jag Zumba hemma...går ut på promenad...gör mina sysslor,lagar mat..bakar..och man märker faktiskt inte hur fort dagen har gått...Skrattande

• Flickan och kråkan

Jag har precis skolat in min äldsta som är 3 år så har varit hemma med honom i 3 år och hans lillebror i 21 månader lite drygt. Stora går 15-timmar, lillebror ska skolas in i augusti så ett halvår till för min del. Jag saknar vissa saker med jobbet.....som mina kollegor framför allt . Annars tycker jag att det har varit rätt skönt att så att säga få byta perspektiv i livet ett tag och tänka om på många sätt. Det här med tid har t.ex. fått en ny innebörd. Jag har lärt mig att låta saker få ta tid, lära mig att njuta av små saker som jag glömt bort lite. Har lärt om av barnen.....att 2 cm snö bara är lycka. Ja, vi går och handlar till fots......det tar tiiiiid, många blad och pinnar att vända på . Visst kan jag bli uttråkad ibland....men det är väl inte helt osunt heller. Om ett halvår ska jag tillbaka till jobbet igen. Pendling i ottans, schema, planering, konferenser, betygsättning, rättning, spring i korridorer och trappor, glömda böcker, goa elever, frustration och skratt. Jag kommer utan tvekan att vara en bättre lärare som kommer tillbaka . En människa med fler erfarenheter .

• Heja Lule

Måste småle när jag läser TS:) skulle kunnat vara jag som skrivit den... Jag är ingen amma-mamma som klarar att sitta hemma, jag blir påtagligt irriterad och dum i huvet av det tycker jag!

Väntar mitt tredje barn nu och då jag konstaterat att detta blir nog sista barnet så ska jag vara hemma och NJUTA LÄNGE denna gång... pyttsan, kom på mej själv igår att jag börjat smida planer på att läsa vidare. Barnet kommer i början av juli, terminen börjar i slutet av augusti. PerfektSkrattande

• Danitra
    Kolakakan skrev 2011-02-17 11:20:22 följande:
    Måste småle när jag läser TS:) skulle kunnat vara jag som skrivit den... Jag är ingen amma-mamma som klarar att sitta hemma, jag blir påtagligt irriterad och dum i huvet av det tycker jag!

Väntar mitt tredje barn nu och då jag konstaterat att detta blir nog sista barnet så ska jag vara hemma och NJUTA LÄNGE denna gång... pyttsan, kom på mej själv igår att jag börjat smida planer på att läsa vidare. Barnet kommer i början av juli, terminen börjar i slutet av augusti. PerfektSkrattande
    Eller hur!

Jag och maken pluggar båda två nu medan lillan är hemma. Jag tycker att jag har så mycket tid över att jag funderar på att läsa dubbelt till hösten när hon börjar dagis. 
  • Heja Lule
    Danitra skrev 2011-02-17 11:23:50 följande:
    Eller hur!

Jag och maken pluggar båda två nu medan lillan är hemma. Jag tycker att jag har så mycket tid över att jag funderar på att läsa dubbelt till hösten när hon börjar dagis. 
    Javisst. Det är ju alla tiders att kombinera mammaledighet med lite plugg:) Hjärnan får sitt också liksom.

Jag tror att jag kommer börja på 50% att läsa in kurser så får syskonen vara 15 timmar hos dagmamman och bebisen får hänga med mej:)

Vad pluggar ni?
Svar på tråden Vad gör alla ni föräldralediga hela dagarna?!