Jag har precis skolat in min äldsta som är 3 år så har varit hemma med honom i 3 år och hans lillebror i 21 månader lite drygt. Stora går 15-timmar, lillebror ska skolas in i augusti så ett halvår till för min del. Jag saknar vissa saker med jobbet.....som mina kollegor framför allt . Annars tycker jag att det har varit rätt skönt att så att säga få byta perspektiv i livet ett tag och tänka om på många sätt. Det här med tid har t.ex. fått en ny innebörd. Jag har lärt mig att låta saker få ta tid, lära mig att njuta av små saker som jag glömt bort lite. Har lärt om av barnen.....att 2 cm snö bara är lycka. Ja, vi går och handlar till fots......det tar tiiiiid, många blad och pinnar att vända på . Visst kan jag bli uttråkad ibland....men det är väl inte helt osunt heller. Om ett halvår ska jag tillbaka till jobbet igen. Pendling i ottans, schema, planering, konferenser, betygsättning, rättning, spring i korridorer och trappor, glömda böcker, goa elever, frustration och skratt. Jag kommer utan tvekan att vara en bättre lärare som kommer tillbaka . En människa med fler erfarenheter .