• majsanna

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Shibby 78 skrev 2011-04-17 11:21:09 följande:
    Erik är fint! Det är ett släktnamn hos oss så Isac heter det i andranamn
    Erik är släktnamn hos oss också faktiskt.

När jag ska på RUL den 12 maj är jag i vecka 18+6. 
  • majsanna

Jag fick en hel låda med mammakläder från en bloggare igår. Provade kläderna idag och det mesta passade perfekt och att man har lite att växa i.  Detta innebär att jag nu har ett basutbud av kläder som kan räcka ett tag. Verkligen jättetacksam att jag fick dessa kläder för mammakläder är verkligen inte billigt. Jag såg på HM att ett par mammajeans kostade 400 kronor! Tycker jag är lite väl...Eller så är det jag som är snål

Måste väl framöver köpa någon fin klänning då vi ska på bröllop den 4 juni. Dock svårt att veta hur stor man är då så jag kommer nog inhandla något så sent som möjligt.

Till bebis har jag inte köpt något än. Under hela tiden vi försökte köpte jag med jämna mellanrum kläder på rea, men efter plusset har det på något sätt blivit stopp på det. Det känns så konstigt att nu verkligen ha någon att köpa till.

Önskar er alla en trevlig påskhelg!! 

• majsanna
    Shibby 78 skrev 2011-04-26 22:04:57 följande:
    Ikväll har bebis levt rövare i magen! Så mysigt! Till och med mannen fick känna av rörelser.  Nu börjar den bästa biten av graviditeten efter allt jobbigt, det är ju lätt värt all foglossning i världen. Lycka! Hjärta
    vad härligt! Och vad avundssjuk jag blir Vi har ju samma BF och jag har inte känt något. I och för sig är ju detta mitt första barn så jag vet ju inte riktigt vad jag ska känna.
  • majsanna

Oj, vad tidigt ni får höra hjärtljuden hos barnmorskan. Mitt nästan besök hos henne är den 23 maj och då har jag inte varit hos henne sedan inskrivningen den 7 mars.

Men, men idag är det i alla fall bara 2 veckor kvar till RUL! 

• majsanna
    strössel skrev 2011-04-28 20:00:13 följande:
    Nån av er som har provkört Kronans barnvagn ? I min tidning jag köpte var den bäst av 10 barnvagnar som dom hade testat.
    Har inte provkört den, men är väldigt intresserad av den. Tyvärr kan man ju bara provköra den i deras visningsbutik i STockholm. Vi har planerat att vi ska ta en sväng dit. Vi har ju inte jättelångt (bor i Norrköping).
    I och för sig har vi inte varit och tittat på några andra vagnar än heller på typ babyproffsen, men jag tycker kronan ser väldigt trevlig ut och vi kommer använda den mycket på landet med grusvägar och kuperad terräng och då kan vi inte ha en med små hjul.

Har sett trådar här på FL där man träffar någon som har en sådan vagn och får klämma och känna lite. 
  • majsanna
    strössel skrev 2011-04-29 05:48:08 följande:
    Majsanna:

Tråkigt att man bara kan få se den i Stockholm jag har över 40 mil till stockholm, jag känner att jag vågar inte köpa en vagn över nätet man aldrig har sett i verkligheten eller provkört.

Ska se om jag hittar den tråden tack för tipset !
    Här är en tråd om Kronan-vagnen: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m50489935.html
    Kanske finns flera.

• majsanna

Spökveckor kan aboslut vara i vecka 16. När jag var i vecka 16 kände jag knappt någonting. Jag kände mig bara fet, vilket jag fortfarande gör Obestämd
    Jag har inte heller gått upp så mycket i vikt än. Från plusdagen tills idag (v 17+2) har jag gått upp knappt två kg.

Jag tycker du ska höra av dig till mödravården om du känner dig orolig.

Jag har fått foglossningen från helvetet. Den kom som en bomb i fredags och nu kan jag knappt röra mig. Panodil hjälper ibland men jag vill inte trycka i mig för många såna heller. Ska ringa mödravården i morgon och höra mig för lite. Som det är nu så klarar jag inte av mitt jobb och då behöver jag sjukintyg eftersom jag den här veckan som gick var hemma pga huvudvärk.

Hoppas att ni alla hade en trevlig valborg. 

• majsanna

Vi har bokat in oss på en informationsträff den 25 maj. Tänkte att det var bäst före sommaren för sedan vet man ju inte när de börjar med träffarna igen efter sommaren.
    Detta med föräldrapenning verkar vara ganska krångligt tycker jag. Man kan ju logga in på försäkringskassan med e-leg och kolla sina uppgifter och hur man kan lägga upp sin ledighet. 

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !