• majsanna

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Hej hej!
    Vinkar igenkännande till Shibby och jag tror att jag träffat på strössel i en Rmc-tråd tidigare.

Hoppas det är ok att jag hoppar in här. Vi har äntligen lyckats efter tre år och fyra ivf-försök. Beräknad BF är 6 oktober.
    Jag hade lite rosa blödningar i helgen och var därför på Vul på gyn igår. Dock blev vi inte klokare då hon "bara"  lyckades hitta en hinnsäck som hon mätte till vecka 5+2 fast jag borde varit i 6+5 igår. Har ett ultraljud inbokat den 28e hos ivf-läkaren och hoppas att hon har mer erfarenhet att se så små varelser. Jag hoppas att det igår helt enkelt var förtidigt för att se något hjärta, men naturligtvis blev vi jätteoroliga.

Mina symtom så här långt är extremt trög mage Obestämd , blir yr om jag ställer mig upp för fort, en konstig trötthet som kommer akut, jag har också helt tappat suget för sötsaker och det är verkligen konstigt för jag har varit en riktig godisråtta förut. Lite  småhugg/pirr i livmodern ibland.
    Jag är dock glad så länge jag slipper illamående... 

• majsanna

Jag försöker också dricka mycket vatten. Sedan har jag kokat katrinplommon med vatten så det blivit som en kräm. DEt ser verkligen skitäckligt ut! Jag har sedan några klickar på filen varje morgon. Det tipset fick jag från klinken. Försöker sedan äta så mycket fibrer som möjligt tex frukt, grov bröd grönsaker, linfrön.
    Vet viktiga är också att inte ha bråttom när man är på toaletten utan ha en bok och låta det ta tid.  

• majsanna

Oj, vad ni skrivit under helgen. Har inte läst sedan i fredagsförmiddag...

Jag har mitt ultraljud den 28/2 då är jag i 8+3. Hoppas verkligen att vi får se något riktigt fint då

Hoppas att ni alla har haft en bra helg. 

• majsanna
    Sommar Fjäril skrev 2011-02-21 18:36:22 följande:
    Strössel: det är inte växt värk du känner av? Själv så har jag tappat hoppet, kraftig värk i magen, värre än mens värk, värk i höger ägg stock och upp i ryggen. Massa klumpar som kommer ut :'(
    Nej, vad tråkigt. Många kramar till dig.
  • majsanna
    strössel skrev 2011-02-22 21:39:08 följande:
    Har precis kommit hem från gyn har varit där i 3,5 h akut tid. Åkte in för magvärken blev så orolig och jag fick se en liten med ett tickande hjärta men den var väldigt liten men det såg väldigt bra ut. Och dom tog en massa prover och kollade så jag inte hade bakterier i kisset eller i flytningarna. Men jag var väldigt förstoppad så hon trodde det var därför jag har haft så ont i magen så nu ska jag äta två mediciner till och så ska jag tillbaka på tisdag då ska dom göra ev ekg på mig då jag har hjärtklappning ibland och göra ett vul till Skrattande
    Vad skönt att allt såg bra ut. Förstoppning kan man få grymt om i magen av. Det vet jag...
    Hoppas att magen ordnar till sig. 
  • majsanna

Nu är jag tillbaka efter mitt ultraljud. Vår Dutt är 17 mm och hjärtat tickade på. Men, det finns alltid ett men. Moderkakan hade lossnat lite från livmoderväggen och där fanns det lite blod. Jag tar blodförtunnande mediciner och det kan vara orsaken. Därför ska jag sluta med dom och på ny kontroll hos spec-mvc på måndag. Mer finns att läsa på min blogg.

• majsanna

Idag är jag i vecka 8+3.
    På måndag ska jag även på inskrivningssamtal på "vanliga" mödravården så det blir i samband med det som jag får träffa en förlossningsläkare och antagligen får vi då se Dutt igen... 

• majsanna
    strössel skrev 2011-03-06 20:47:01 följande:
    Ska nån av er skaffa er en gravid försäkring och i så fall hos vilket försäkringsbolag ?
    Vi har funderat på det, men inte tagit tag i det än. Vet inte vilken bolag som är bäst. Vi kommer dock inte bara ta den försäkring som är gratis utan den som kostar ca en tusenlapp. Den täcker mycket mera.
    Här är en bra hemsida: www.gravidförsäkring.se där man kan jämföra de olika bolagen.
  • majsanna

Loppan: Välkommen hit. 

Beso: Vad skönt att allt såg bra ut. Visst är det underbart att se den lille!!

Ego: Jag är så otroligt tacksam att jag hittills har sluppit att vara illamående. Istället är jag så grymt trött så jag knappt vet var jag ska ta vägen. Jag skulle kunna sova hur mycket som helst, men när jag vaknar igen så är jag lika trött. Jag hoppas att det släpper om några veckor.
    Jag har idag beställt ultraljudstid för Kub-test. Det blir den 31 mars då jag är i vecka 12+6. Är lite nervös inför det ultraljudet. Vad gör man om man får en hög risk? Jag skulle ju aldrig klara av att ta bort ett barn som vi kämpat för att få i tre år. 

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !