• majsanna

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

strössel skrev 2011-03-23 11:59:04 följande:
    majsanna: Läste att du ska tokshoppa i Ullared till dutt , det kommer vi med att göra framåt sommaren. Det har jättemånga av mina kompisar gjort man tjänar verkligen massor med pengar på det, om man jämför med en vanlig barnaffär. Har redan sparat ihop några tusen på barnkontot Skrattande
    Ja, vi satsar på att vara där två dagar för att slippa stressa. Dessutom slippa åka så jättetidigt på morgonen och skönt att tänka att man har två dagar på sig. 
    Nu gäller det bara att läsa på vad en lite krabat behöver första tiden.

Har sett en del trådar här på familjeliv både med vad man behöver och vad som finns på Gekås.

Kändes lite tidigt att boka rum redan nu, men misstänker att det kan bli fullbokat om man väntar för länge. 
  • majsanna

Jag har inte heller kollat så mycket på babyavdelningen när jag varit där. Dock har jag varit en del på barnklädesavdelningen då jag handlat till kompisars barn och där finns det mycket och billigt. Så här i början behöver det ju inte vara världens bästa kvalitet för de små växer ju så fort så kläderna hinner ju inte bli slitna.

Mycket är ju jättebilligt där. Vet att jag köpte en nappflaska åt en kompis barn. På Gekås kostade den 19 kr. SEdan när jag kom hem såg jag en precis likadan på ica maxi. 49 kronor!

Oj, inte kul med magsjuka på gekås Kräks 

• majsanna

Det där med vagn tror jag är en riktig djungel. Jag har inte kollat så mycket på vagnar då det känns lite tidigt som sagt. Dock är jag lite förtjust i Kronans vagn, men jag har inte provkört och så, så egentligen vet jag inte.

Viktigt är nog att läsa oberoende test tex råd och rön, för att se om det finns säkerhetsbrister och andra problem. 

• majsanna

Vi har sedan september öfrra året varit helt öppna med att vi höll på med ivf. Både till närmaste släktingar och kompisar och de närmaste arbetskamraterna. Dagarna före jul var vi till och med med i en artikel i svenska dagbladet om längtan: http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/barnunga/for-varje-forsok-har-bebisfebern-stigit_5816463.svd

Idag har vi återigen varit på gyn då jag igår hade lite bruna flytningar. Återigen såg allt okej ut. På torsdag ska vi på inplanerat ultraljud, kub-ultraljud.

I morgon flyttar vi till hus så idag är det ganska hysteriskt här hemma med packning. 

• majsanna

Vet inte vad de bruna flytningarna beror på. Jag tar ju två olika typer av blodförtunnande mediciner så det kan ju naturligtvis ha en del i det hela. Läkaren kollade idag jättenoga efter blödningar och det fanns inga! Skönt!

• majsanna

Strössel: Jag kommer vara flyttbas i morgon och peka med hela hand Kommer ordna lite mat och kaffe också till de hungriga starka männen som bär.

Loppan: Ja, visst är det häftigt att få se Dutt så ofta. Nästa gång bli redan på torsdag då det är dags för kub-ultraljud. Dock kommer vi inte göra riskbedömningen, utan de kolla "bara" via ultraljud att allt ser bra ut, vilket jag verkligen hoppas. 

• majsanna

strössel: Vad jobbigt att ditt illamående inte vill ge med sig. 

Jag känner mig också väldigt ogravid just nu, men jag har läst om de så kallade spökveckorna som brukar infinna sig vid vecka 13 ungefär. 
    Vi har bokat in en tvådagarstripp till Gekås i början av juli då vi tänkte tokshoppa bebisgrejer!  

• majsanna
    Shibby 78 skrev 2011-04-03 19:49:56 följande:
    Majsanna: då har du en härlig shoppingtur att se fram emot! Om någon undrar något om vad som fanns i bebisväg samt priser så kollade jag in det mesta så ni kan bara fråga på om ni kommer på något ni undrar
    Det ska jag lägga på minnet!
    Tänkte att vi innan vi åker även ska kolla lite priser på tex ikea. 
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !