• Toppenloppan

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Kenai:

Vad härligt! Hoppas du kan njuta nu!!!
    har ni bestämt om ni ska berätta för familjen om IVF och så???

Strössel:
    Vet inte om det gäller vid FET eller bara ET, läste forskningsrapporter igår men där stod bara "IVF" som en faktor! Blodproven kan påverkas av hormonerna man tar, det stod inte heller om det även är tex Progesteron eller så. Oavsett kan blodproverna som tas på kvinnan bli påverkade och visa en ökad risk för kromosomfelen man letar efter. Måtten man tar vid ultraljudet av den sk nackspalten påverkas dock INTE!
    När vi fyllde i lappen inför blodproven skulle man ringa in om man gjort IVF så vi hoppas dataprogrammet de har i Hbg som man fyller i alla värden, min ålder, vikt, längd osv, tar med IVF i beräkningen!

2011 ska bli ett bättre år!
  • Toppenloppan

Kenai:

Jag förstår att ni inte berättar då, om de ändå inte stöttar!

• Toppenloppan

Bra att få tips inför framtida Gekås shopping!
    Innan dess får det inhandlas mammabyxor, min mage har växt och de flesta av mina byxor gör närmast ONT på kvällen när magen sväller!

• Toppenloppan

Strössel:

Vad roligt Jag ser fram emot nästa UL som är CUB om två veckor med skräckblandad förtjusning! Är inte lika rädd för MF längre utan nu för resultatet på CUB.....

• Toppenloppan

Strössel; Minns du hur lång er lilla plutt är nu?? Jag ligger ju ganska nära och klurar lite på hur stor Sesam är just nu!! Inget extra UL gör oss i v 25!

• Toppenloppan

Strössel:
    Ok då är väl Sesam oxå ca 5 cm nu då

Vi har inte tecknat gravidförsäkring ännu men kommer göra det!

• Toppenloppan

Vi har ju oxå precis fått tillgång till vårt hus så där har jag varit sista dygnen. Dock har vi inte flyttat in ännu utan vi har byggare som river och spacklar!

Ibland hinner jag skriva på dagarna, som idag, om det är lugnare på jobbet. Annars finns "bara" kvällarna och då är tröttheten ibland för jobbig. Sen klagar min man ibland över att jag hänger så mycket på FL

Skriver redan i flera gravidtrådar ( denna, Carlanderska och en för de med endometrios som gjort IVF men är gravida nu) så jag stannar gärna kvar i denna men är inte jättesugen på ytterliggare en....
    det är klart, lämnar alla denna följer jag ju efter er

Med mig är det bra, envis förkylning som hänger sig fast, ömheten i brösten finns ständigt men är inte lika extrem som de första veckorna. Illamåendet kommer även för mig just när jag äter eller om jag blir trött eller hungrig. Slipper ha det HELA tiden som det var ett tag! Därmed har vikten slutat stiga från vecka till vecka men magen syns!

Ska liksom du Strössel till H&M idag för mammabyxor, det gör för ont med gumminabnd i jeansen och nu ska jag på kurs hela nästa vecka och kan inte gömma mig i sjukhuspyjamasen! Dessutom går jag in i vecka 13 på måndag så du kan man ju "komma ut". För alla andra blir det först en vecka senare då CUB görs vecka 13+0 dvs vecka 14.....

• Toppenloppan

2 par byxor inhandlade, ett par jeans som INTE var på REA och ett par grå chinos (typ...) från rean....Provade mjukisbyxor men de var så tunna i tyget att det kände som pyjamas. Mina vanliga passar bra fortfarande!!!

OJ vad gravid magen ser ut om man inte drar ner tröjan med de nya byxorna!!! Klänningar och toppar har jag som passar även min gravida mage så här långt så överdelar dröjer jag med!

Känns "förbjudet" att gå på Mammaavdelningen och kolla, efter 3,5 års väntan på det!

• Toppenloppan

Klämde ner mig i mina vanliga jeansleggings idag och flög till Stockholm! AJ vad ont det gjorde! Brukar bara ha dem från och till jobbet men nu är vi ovänner Ska kika här i Stockholm där Vero Moda på Drottninggdtan ska ha en Mamalicious avdelning!

• Toppenloppan

Kenai: aj aj! Ligamenten eller fogarna kanske! Man märker verkligen att kroppen säger till numer! Jag har blivit dunderförkyld och vill bara sova! Försöker lyssna!!!

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !