• Toppenloppan

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

OK, hoppas även min BM kan råda oss.....
    Vet ju att det är mycket man inte kan se (är själv läkare, dock vare sig barnläkare eller gynekolog) och att det även kan hända saker i senare graviditet eller vid förlossningen. En av orsakerna till att KUB känns mindre viktigt!
    Ska sluta klura nu och vänta till första besöket hos BM

Vi (läs JAG )kommer vilja veta könet, berättar de inte vid RUL bokar vi särskilt UL senare. Jag har alltid trott det ska bli en flicka först och kallar den lill* i magen "hon". Blir PRECIS lika glad för en kille men kommer det ut en med snopp kommer jag blir ruskigt förvånad så....bättre att veta!!!

2011 ska bli ett bättre år!
  • Toppenloppan

Shibby: Du har formulerat dina tankar bättre än jag men exakt så har jag tänkt!!! Inget KUB alltså! Stort tack att ni delar med er av era tankar!!

• Toppenloppan
    Strössel:
    usch vad jobbigt med så kraftigt illamående! Läste i någon gravbok eller på nätet att illamåendet brukar nå sin topp just under vecak 9, sedan brukar det minska. Läste oxå att kvinnor som mår illa har mindre risk för MF....jag försöker tänka på det när jag mår tjuvtjockt men jag har ju sluppit kräkningar! Säkert lättare att tänka positivt då
    Hittade du papaya eller ingefära?? Jag har tagit Postafen åksjuketabletter vid två tillfällen, blir trött och seg men illamåendet hjälper det mot!

beso:
    Känner igen gaserna men mina luftar tack och lov inte! Magen sväller upp som en tok under dagen och sen gissar jag att jag fiser hela natten. Tur att maken sover hårt
  • Toppenloppan

Majsanna: Underbart! Bra 75% kvar!!!

Jag har oxå mycket starkare luktsinne, inte så kul med mitt jobb....

• Toppenloppan

Mina bröst ömmar inte lika hysteriskt längre heller, de är svullna och känsliga men jag vill inte längre slå till någon som råkar komma åt Tror det är normalt, de växer ju inte HELA tiden. Shibby: är det inte magsjuka då om du även kräkts på natten???

• Toppenloppan

Vecka 7+5 idag! Illamåendet är som en ständig följeslagare och fortfarande har jag en hel del växtvärk. Magen har växt även om vikten står still, fick sätta hårsnodd i knapphålet Mest trött hela tiden, även efter en hel natts sömn känner jag mig aldrig pigg. Nåja, klagar INTE.

• Toppenloppan

Tröttheten känns igen helt galet att man kan sova 10 timmar en natt och ändå vakna och vara helt slut! Kan inte sova så länge på morgonen trots det, störigt men alla symtom är ändå välkomna efter alla års kamp
    Tror dessutom att jag är lite extra sliten just nu, har någon förkylning som börjat få fäste i kroppen.

Bara för att jag igår skrev att brösten ömmar mindre har jag vaknat inatt när jag vänt mig för att de gjort så ont , typiskt.

Någon mer än jag som drömmer sexdrömmar hela tiden? INTE likt mig men så var det ju snart flera månader sedan vi hade sex, vågar inte nu!

• Toppenloppan

hahaha HA!!!!!! Gud så roligt! Tydligen skrek jag rakt ut häromnatten " men jag måste ju få fisa!!" Min man har det nog ganska roligt just nu!!!

• Toppenloppan

Jag har gått upp 0,5 kg, fick magsjuka i v 6 och tappade något kilo där. Försöker äta morötter och frukt till mellanmål för att dämpa illamåendet, skönt om man slipper gå upp mer än de där "rekommenderade" 12 kg (är normslviktig). Min Mor var dock mycket smalare änbjag och gick upp 18 kg med mig, jättemycket på 70-talet Gissar att jag kommer gå upp över min önskan

• Toppenloppan

Jo... Kroppen suger säkert åt sig kolhydrater hos dig nu! Du ska se att det planar ut snart, så länge man mår illa är det svårt att styra vad man äter tror jag. En del går ju upp mest i början oxå, just av den anledningen. Jag brukar då inte äta mellanmål, panikdricka nyponsoppa (super vid hunger och illamående) eller "tillåta" mig flera glas O'boy

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !