Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
Dessutom är jag rätt förbannad nu över något jag läst på bloggarna därute. En som tycker att IVF är onaturligt och att man hellre ska acceptera ödet att man inte kan få barn på naturlig väg. Alternativet är att försöka adoptera. Vilket inte passar alla eller så blir man inte godkänd pga reglerna. Enligt bloggerskan är det onödigt att sträva efter att uppleva graviditet och biologiska barn när man kan utöka familjen via adoption och att alla vinner på det, dvs mindre överbefolkning med mera... samt att adopterade och biologiska barn är samma sak. (Inte för mig, då de har helt olika bakgrund och behov.)
Adoption är inte så enkelt heller (vi skulle ju inte själva bli godkända pga vår stora ålderskillnad, exempelvis, ska vi alltså acceptera ett barnlöst liv med andra ord?). Och IVF är en fantastisk hjälp när man vill bilda familj och är hur naturligt som helst för oss att ta del av, det är bara ju bara liiiite hjälp på traven.... Resten av resan är hur naturlig som helst!!
Jag blir alltså så himla irriterad! Kokar snart över!! Ingen som varit i vår situation kommer aldrig att förstå....
Får man fråga vart du läst detta?