Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
Grattis allihop till fina guldklimpar Nu är vi mammor allihop, coolt och overkligt!!
Grattis allihop till fina guldklimpar Nu är vi mammor allihop, coolt och overkligt!!
Kenai; Jobbigt med höftlux men tur att de hittade det. Efter behandling i skena blir ju höften bra! Det jobbiga är allt praktiskt under tiden, blöjbyten och bad... Nova äter var 2-6 timme, har ofta ett längre sovpass per dygn. Har man tur infaller det nattetid!! Sen äter hon nog i 45 minuter som mest, då från båda brösten. Jag helammar oxå, använder ibland amningsnapp om Jon verkar okoncentrerad och har svårt att få bra "tag". Hon vill gärna ha mig som napp och än har riktig napp inte fungerat så bra!
Jag blev ju sydd "överallt", 5 stygn i mellangården, stygn i äntarmsmuskeln och sen inne i slidan. 2 av stygnen i mellangården släppte redan efter 3 dygn och glipan som blev på 5 cm får läka själv från grunden. Det tar TID!!! Smärtan är dock värre, jag går bättre och behöver mindre smärtstillande. 2,5 veckor efter förlossningen kommer fortfarande mycket sk avslag men det är gulbrunt nu, inte blod längre. Ser fram emot att det tar slut helt! Hade förresten TryggHansas gravidförsäkring som kostade ca 1050:-. Eftersom jag fick en sk partiell sfinkterruptur får jag 3000:- !! Kolla upp det där om någon mer sprack riktigt illa eller blödde extra mycket!
Shibby:
Usch vad jobbigt med kolik! Det skär ju i hjärtat när man ser att de har ont och inget hjälper! Nova har en del magknip men än så länge inte så långa stunder i taget. Tänkte börja med Miniformdroppar idag efter besök på Apoteket!
När jag frågade min BVC.sköterska för att Nova "fjattade" så vid bröstet tipsade hon om sk amningsnapp. Det gör att de får bättre "tag" om bröstet och då släpper de inte lika lätt. Vissa gånger hjälper det oss, andra snuttar hon och släpper ändå!
Den napp som hittills gjort succe här hemma är av märket "Esska mini silikon" bifogar bild! Vi har testat Avent oxå men det passade inte fröken
Åh jisses vilken STOR bild det blev!
LYCKA till med Alice strulande mage!
Kenai:
Tror INTE man kan skämma bort dem med närhet! NOva får oxå så mycket hon vill
Strössel:
Så fin
Åhlens! De har både klänning i plysch med mössa eller sparkdräkt i samma serie (för tex pojkar). de hade oxå tomtedräkt eller klänning men vi har redan en röd klänning så det köpte vi inte.....Annars skulle man kunna köpa hur mycket som helst! Nu får vi ju massa kläder av släkt och vänner men senare....