-
-
Kenai; Jag börjar oxå känna mig bättre därnere. Vet inte om ev stygn redan släppt, men bättre känns det i alla fall. Har knappt ont längre. Har slutat med tjocka bindor och kör med vanliga tunna bindor nu. Avslaget har blivit mycket mindre fast det kommer fortfarande lite ännu.. 2 veckor har gått nu sedan förlossningen, så det är fort ändå.
Strössel; Vi ska också döpa vår son. Blir troligtvis i januari. Eller i februari. Vi får se. -
Shibby; Napp har han fått, men bara på natten om han har ätit, fått blöjan bytt och tillräckligt med närhet och ska sova i sin vagga. Då kan nappen bli bra om han vill fortsätta suga mer. men oftast går det bra utan också.
-
Tony sover mest från tidig morgon till lunch i sin vagga. Då får jag större delen av min sömn. Annars sover han också på dagen och kvällen, med flera avbrott för amning. Piggast är han på sena natten och en stund på dagen. Nu har jag det lite lättare också att roa mig själv, jag har nyligen fyllt år. 25 år! Och jag fick då en Android mobil och det gör livet lättare. Kan ju sitta och läsa nyheter eller vad som helst medan jag ammar ibland. Fast bästa "presenten" är så klart vår underbara son! ;)
-
Hej alla! Vad tiden går fort. Sonen har blivit en månad gammal! Allt går fint än, han är en bestämd liten kille som visar vad han vill. Som att man ska bära runt honom så han får titta runt. Jag helammar fortfarande och det går fint. Han har vuxit på bra, det syns på kläderna. Det enda som BVC vill kolla extra är vikten för han går upp långsamt. Har återbesök under nästa vecka. Det kan bli så att vi får ge honom ersättning om han inte gått upp i vikt som BVC vill. Så nu försöker vi se till att amma lite extra tätare. Har äntligen nu gått och köpt amnings BH. Det är otroligt att jag minskat i omkretsen men fått bomber till tuttar! Jag som gick upp 2 kupstorlekar under graviditeten, har gått upp ytterligare 2 storlekar. Fast ena bröstet är större än den storleken jag köpte idag. Jag tog affärens största... Men nu kan jag i alla fall ha på mig andra tröjor än bara linne som jag bott i en månad. :-P Hoppas allt är bra med er också.
-
Vår lille pojke gick inte upp i vikt som BVC velat. Istället hade han gått ner sedan senaste besöket förra veckan trots täta amningar. Så nu får han ersättning efter amning. Första flaskan idag och han blev extra nöjd efteråt. Slukade nästan allt i flaskan. Så min mjölk är inte så fet som man skulle ha önskat. Men tanken är att jag ska fortsätta amma större delen av dygnet. Men det känns bra ändå att ha helammat i en månad, rättare sagt i 5 veckor... tror inte jag kommer amma så längre till. Så länge han tar bröstet fortsätter jag amma har jag tänkt. Bara han växer på bra, min lille prins.
-
Här verkar sonen ha sina speciella tider. Han är mest vaken mellan midnatt till lunch, för att sen sova mycket mellan lunch till midnatt. Detta med avbrott ca var tredje timme för mat. Jag hoppas att han vänder sin dygnsrytm till rätta tider. Vore bättre om han sov mest mellan 18 till 06 och vara vaket på dagen. Nu blir det ju tvärtom.
Annars så mår han bra. Tycker mig se att han blivit lite rundare om ansiktet. Och vad vi byter blöjor oftare sedan han började med ersättning efter varje amning.
Förresten, vet ni hur man lindrar eller få hudavlagningar nästan som skorv så det försvinner? Hans öron ser inte fina ut och är inte lena och mjuka längre. :( -
Vad söta foton.
Ja tiden går fort.. Jag tycker se att våran lille verkar vara i en tillväxtfas nu. Han sover mycket, även nätter! I natt tar vi bara uppe 2 ggr för mat. Sen sov han igen. Så jag är utvilad idag. Hans vakna stunder är numera ett par timmar på förmiddagen. Känns skönt att det verkar börja vända till rätta tider...
Har oxå varit på efterkontroll för ett par dagar sen och allt såg bra ut. Inget preventivmedel för oss heller. Det behövs ju inte. Sonen kom ju till på det femte återföreningen... Vi har inte pratat så mycket om ev syskon förutom att vi nu bara har ca fyra år på oss att använda vår enda ägg i frysen. Så vi får se när och om det blir syskon... Tills dess njuter vi av lillen. -
Loppan; Jo det känns skönt att vi fått det fungera med hans sömn.
Fast å andra sidan så samsover jag med honom. Han sover tydligen bättre när han vet att jag ligger bredvid. Jag värderar min egen sömn också så det blir samsovning istället för att kämpa få honom sova själv i vaggan som vi gjorde i början.
Men målet är att han småningom ska sova själv. :) -
Tony har blivit 7 veckor idag. Fort! Jag känner igen det där med skrik vid bröstet när man ska amma. Lillen vill också att det ska gå fort att få mjölk. Flaskan är inget problem. Som ikväll, han skrek och hade sig. Gav flaskan och det stillade lite av hans hunger och en stund senare gick det att amma! Man får hitta lösningar. Men jag känner också mig lite rädd för att få sluta amma. Imorgon BVC så vi får se om han gått upp något.