• besony

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Shibby 78 skrev 2011-10-18 19:18:02 följande:
    Hej alla! Blir ingen igångsättning imorgon då Loppan istället valde att titta ut idag kl 11:56 med dunder och brak! Allt gick bra med ett mycket snabbt avslut. En liten prinsessa på 3215 g och 48 cm gömde sig där inne. Kram!
    Åh vad roligt, första trådbebisen! Baby
    Grattis! {#emotions_dlg.flower} Skönt att allt verkar ha gått bra!! Kram!
  • besony

Spänningen stiger i vilket fall som helst när man kollar härinne! Glad BF+3 idag. Det lär inte hända något på ett bra tag, känns det som. Har i alla fall vilat massor och tagit en lagom lång promenad idag. Hoppas det blir nåt snart!! Drömmer

• besony
    Toppenloppan skrev 2011-10-21 10:03:16 följande:
    Strössel:

GRATTIS!! Tänk att att gå i mål, det vågade man inte tro för 8 månader sedan vid TD!!!

EGO:
    Jag väntar på BM-tid idag och hopp om hinnsvepning. Tror att det kanske var lite av slemproppen som kom imorse, eller bara en ny sorts flytning Såg ut som ÄL-flytningar, DET har jag inte sett röken av på många månader!
    Det där flytningarna... Var det vita sådana? För just det har jag fått då och då. Kanske det är slemproppen utan själva slemmet...? Det undrar jag ju. :) Det är otroligt svårt att googla om det, då artiklarna till och med beskriver ÄL-slem och övrigt! Jag var bara intresserad av det som kommer innan förlossningsdags.

BF+4 idag. Det börjar bli riktigt segt, vi får en massa SMS från familj och vänner som undrar hur det går osv... Suck!
  • besony
    Shibby; Vad söt er lilla tös är... Skönt att allt går bra med henne! Solig
  • besony
    strössel skrev 2011-10-21 13:44:07 följande:
    Beso: Har du mensvärk och SD ? Jag har haft mensvärk i tre dagar och nu får jag som kramp ibland och starkare SD. Men annars mår jag bra.
    Har knappt någon värk... Eller så kanske de kommer utan jag känner något. Resultatet av min promenad igår har jag bara fått lite ond korsrygg på ena sidan (som är borta nu förstås) och det har kommit lite som sträckningar kring ljumsken. Men inget mer än så. Så noll värk liksom. Det känns segt!

SD har jag fått ett par gånger tidigare under 2:a trimestern i graviditeten, och då kändes de rätt bra. Men jag är inte i närheten av det ens nu. Så jag mår prima!
  • besony
    strössel skrev 2011-10-21 13:57:22 följande:
    Beso: Bebisarna har det för bra i våra magar och vill helt enkelt inte komma ut Glad
    Ja, verkligen...! Det roliga är att både jag och sambon är skorpioner (stjärntecknet alltså) och skorpionens datumstart börjar den 23 oktober. Det är på söndag, bara 2 dagar kvar... Så vi har sagt om bebben kommer ut på söndag, så blir ju vi alla 3 skorpioner, hehe. Det återstår att se! Skrattande
  • besony
    Toppenloppan skrev 2011-10-22 18:18:20 följande:
    Inlagd på BB med havandeskapsförgiftning Har tydlig huvudvärk men mår annars bra. Vila vila vila och ny bedömning imorgon. Än inte tal om igångsättning, ganska rejäla förvärkar på CTG-kurvan men de känns inte så mycket. Bebis mår toppen!!
    Oj! Men vad skönt att allt ser bra ut i alla fall! {#emotions_dlg.flower}

Tror förresten att det blir du som bryter övertidstrenden här i tråden snart! Glad
  • besony
    DreamBear skrev 2011-10-22 20:07:30 följande:
    Den 20:e kom vårt lilla efterlängtade mirakel.
    Det blev en liten tjej.
    Lite dramatik men vi mår alla bra. 
    Skriver mera när vi landat hemma.  
    Grattis till tösen! Underbart! {#emotions_dlg.flower}
    Njut nu.. Kram
  • besony
    strössel skrev 2011-10-23 11:26:18 följande:
    Loppan: Hur mår du idag ?

Beso: Vet du om du väntar en flicka eller en pojke ? Jag har ingen aning om det.

BF+2 idag tiden går i snigelfart vill få ut min bebis nu Glad
    Vi vet inte könet, så det blir verkligen spännande att sedan se om det blev en pojke eller en flicka! Glad
    Ja, tiden går så långsamt... BF+6 idag. Börjar faktiskt bli lite jobbigt att vänta..

Imorgon blir det MVC och sedan får vi allt se, vet att jag åtminstone blir hänvisad till Spec-MVC sen. Då borde det väl hända något... I mitt län får man gå max 13 dagar övertid, så det är inte så långt kvar egentligen då det handlar om dagar nu. Fast ändå är det så himla segt! Obestämd
  • besony

Dagens lägesrapport då!

MVC gick bara bra som vanligt. Sista besöket där idag. Har fått tid till Spec-MVC på måndag morgon den 31 oktober! Då är jag på BF+14... En vecka att vänta, sedan blir det nog tal om igångsättning. Någon hinnsvepning fick jag inte heller. Känns jobbigt att vänta. Nu kan vi bara hoppas att bebisen kommer ut innan nästa måndag!! Obestämd

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !