• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

I dag har jag bara mått illa på morgonen men inte kräkts kanske börjar det att vända för mig, men visst blir jag skitnervös att nåt är fel. Men illamåendet måste ju ta slut nån gång.

Det står ju att illamåendet och tröttheten oftast försvinner efter v 12 , vad ska man känna sen då ? För att veta att allt är bra där inne ?

Fick ett UL den 4 april och bm sa om jag är orolig kan jag få ett efter KUB med och då kände jag visst då tar jag ett den 4 oxå. Sen läste man olika saker om vul/ul att det inte är så bra att göra många då blir man lite sådär fast det finns inga bevis att det kan skada på nåt sätt. Är det nåt medicinskt så gör man många, dom kanske bara säger så för att dom vill inte att dom ska har en bra fungerade graviditet ska springa dit hela tiden och göra vul/ul.

• strössel

Shibby: Härligt att gå in i v 13 går in i v 11 i morgon. Vad skönt att att allt såg bra ut, lät inte kul med foglossning, tror du att det kommer sitta i hela graviditeten ? Hoppas det inte blir mycket värre så du får njuta lite av din graviditet och inte ha ont hela tiden.

• strössel
    Toppenloppan skrev 2011-03-26 16:06:59 följande:
    Hej vänner!! På väg hem från en härlig vecka i Norge, massa sol och snö och LUGN skidåkning. Har bara åkt på förmiddagarna och vilat resten. Har mått allt mer illa denna veckan så utan åksjukepillerna vet jag inte hur det skulle gått!! Blev helt säckade av dem först men nu verkar kroppen vant sig. Mår ändå illa mest hela tiden, knaprar öppen, banan och torkad papaya.... Jag är ju bara några dagar eftrr dig Strössel så jag hoppas mitt illamående oxå ska vända snart. Står "överallt" att v 10 är värst, HOPPAS det stämmer!!! Nytt VUL på måndag, hoppas allt fortfarande är bra!
    Vad kul med  semester , ska åka till kusten i slutet av april men det är ju ett tag till. Jag kräktes i fredags senast sen har jag bara mått illa på morgonen så för mig har det vänt en aning. Är du i v 10 nu ? Vad kul med Vul ska göra ett UL den 4/4 hoppas tiden går snabbt dit vill verkligen se så allt ser bra ut där inne. Är säker på att det ser bra ut för dig på ditt vul, har det gått så bra så här länge så tror jag det kommer gå bra hela tiden.
  • strössel
    Shibby 78 skrev 2011-03-27 18:48:37 följande:
    Vi var på babyproffsen idag och drömde oss bort lite Vet att det är tidigt, men vi kunde inte låta bli att klämma lite på vagnarna. Har spanat rätt mycket på nätet, och idag tror jag faktiskt vi bestämde oss för en Teutonia Spirit S3. Någon annan som kollat eller är det bara vi som är lite galna?
    Jag har kollat lite på nätet, men jag tror det är stor skillnad när man väl är i affären och kan känna lite på dom Skrattande men här kommer det dröja innan vi tittar på vagnar. Ska gå in och kika på den vagnen du skrev du ville ha.
  • strössel

Shibby: Jag har kikat på emmaljunga edge tycker dom är jättefina men läste oxå som du skriver att dom är tunga många tycker dom är stora och tar plats. Jag vet iallafall att jag vill inte ha en låg vagn utan samma höjd som en emmaljunga edge eller i närheten. Ser fram emot den dagen då man ska handla bebis saker.

Var och shoppade med min mamma i helgen och hon ville verkligen titta på bebis saker. Men det blev inget med det för jag tycker det är för tidigt. Och hon gillade inte att jag skulle gå med mina höga klackar att jag kunde ramla osv Skrattande 

• strössel

Beso: Jag var på hm i helgen och dom har mammakläder bla jeans svarta byxor klänningar kjolar linnen ja en massa kläder, men det kanske är olika från stad till stad. Jag tittade lite på kläderna men ska inte köpa några på ett tag. Jag är ju sjukskriven så det blir mest leggings och mjukisbyxor. Men jag kikar lite på klänningar då jag ska på 150 års kalas i slutet på april och då är jag i v 16.

Skulle inte skriva att illamåendet har blivit bättre, kräkningarna kom tillbaka igår kväll med full kraft och nu på morgonen så det verkar vara tillbaks Obestämd

• strössel
    Shibby 78 skrev 2011-03-28 11:55:36 följande:
    Din stackare! Jag vet lite hur du har det.. Får fortfarande inte behålla frukosten, och imorse var jag tvungen att spy i bilkön på väg till jobbet. Mindre kul.. Bläää Kräks
    Vi får trösta oss med att bebisen mår säkert rätt så bra där inne och vill bara påminna oss om det Skrattande så sa min bm till mig. Men det kommer i såna stora mängder när jag kräks jag känner mig alldeles tom inombords och 50 kilo lättare Flört
  • strössel

Loppanlängtan: Det där med mammabyxor om man bara växer runt magen och inte nån annanstans så tror jag det funkar om  man köper mammabyxor nu, vet att H&M hade jeans i storlek s-m-l-xl. Jag hoppas hm får in lite fina klänningar till sommaren, då hm är den enda affären här där jag bor som säljer mammakläder.

Hittat lite mammakläder på www.nelly.com
    och på www.bonprix.se jättebilligt där men kanske inte bra kvalite

Jag mår frukstansvärt dåligt idag har sovit två timmar på dagen men illamåendet har suttit i hela dagen, känns som om det vänder sig i magen så fort jag tittar på mat.

• strössel
    besony skrev 2011-03-28 18:38:55 följande:
    Tack för tipset med mammabyxor, tjejer... Det verkar variera beroende på vart man bor. Jag får nog spana in affärerna i stan och se om de har något. Jag jobbar med folk så jag vill se fin ut, så det börjar bli obekvämt att gå med mina jeansleggings just nu... Bästa stunderna numera är när jag går ledig hemma i mina mjukbyxor! Flört
    Annars har du ju katalogen H&M du kan beställa ifrån, jag har aldrig vågat beställa byxor från nån katalog lättare med tröjor byxor vill jag gärna prova innan. Hoppas du hittar nåt fint du kan köpa Skrattande
  • strössel

Jag längtar så till mitt UL den 4 april, vill bara veta att allt ser bra ut där inne. Då kommer jag vara i v 12 (11+4) undrar när man kan börja sluta oroa sig så mycket och våga tro lite att det kommer gå vägen ? Har sovit så dåligt i natt är helt slut idag, ska iväg på möte snart och har inget lust att sitta och prata har egentligen ingen ork till det.

Hur mår ni andra idag ?

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !