• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Fick ont i magen ryggen innan blev så orolig så vi åkte in och fick se min lilla bebis 25,4 mm (9+1) är i v 9+2 men det skillde en dag sist oxå. Allt såg jättebra ut är så glad Skrattande och den vinkade till oss.
  • strössel
    Shibby 78 skrev 2011-03-20 22:30:03 följande:
    Vad mysigt att se alla ul-bilder på våra små bebisar
    Tycker jag med mysigt Skrattande majsanna vad skönt att det såg bra ut för dig med. Man blir orolig när det händer nåt men alltid skönt när man varit hos läkaren och allt ser bra ut.
  • strössel
    majsanna skrev 2011-03-21 10:32:40 följande:
    Vården tycker jag är jättebra. Allra helst när man säger att man försökt  att bli gravid i tre år och har fyra ivf:er i bagaget. Då förstår de verkligen oron, vilket är skönt!
    Ja verkligen det tycker jag är jättebra. Vi har ingen gynakuten så vi har fått komma till den vanliga gynavdelningen för dom har en jourläkare där och tur så har vi haft samma läkare och hon är jättebra.

Har lite ont i magen idag oxå, varit ute med hundarna fixat hundmat och så innan jag själv gjorde frukost. Får nog ändra och äta frukost själv innan jag tar hundarna. Läkarna trodde det kunde vara stress elller gaser men tycker ändå det är konstigt då jag inte har haft ont i magen på ett väldigt bra tag. Men hon såg inga blödningar så jag får försöka ta det lugnt och hoppas det går över.
  • strössel

I morgon ska jag på inskrivning på Mvc på morgonen. Ska bli kul lilla minsta sak är roligt Skrattande som har med bebisen att göra.

Har legat  i sängen nästan hela dagen efter att ha tagit postafen, blir så otroligt trött av dom. Vet inte vilket som är bäst må illa kräkas eller bli sängliggandes hela dagen.

Hoppas ni andra har det bra !

• strössel
    Shibby 78 skrev 2011-03-21 22:16:08 följande:
    Strössel: Har du testat Läkerol lakrits? Det har hjälpt litegrann mot mitt illamående. Ät inte för många så du blir kass i magen bara
    Får köpa såna idag och testa Flört idag när vi satt i väntrummet på mvc så kom det en gravid och satte sig jämte mig och hon hade så mycket parfym så jag kräktes nästan rakt ut fick tillbringa tiden fram till min tid på toaletten.

Alla prover hon tog såg jättebra ut, fick tid till KUB test den 14/4 och tror det kommer gå rätt snabbt till den 14 april.

Beso: Förstår att du längtar till ultraljudet älskar ultraljud Skrattande 
  • strössel

Shibby: Ibland tycker jag att tiden går jättelångsamt men sen ibland så tycker man det går jättesnabbt. Går in i v 11 på fredag. Förra veckan trodde jag aldrig jag skulle gå in i v 10 Skrattande jag fick oxå göra ett extra UL om jag ville. Jag skulle bara ringa så bokade dom in mig på en tid. Men vet inte när jag vill göra det, om jag ska ta innan eller efter kubtestet ? Vad hade du gjort ?

• strössel
    Shibby 78 skrev 2011-03-22 13:18:25 följande:
    Oj, den är svår, man vill ju göra UL varje vecka helst  Hade nog tagit det efter KUB-testet kanske. Då har man ju något mittimellan att se fram emot innan RUL
    Vi gjorde ju ett nu den 17/3 som vi betalade för själva då jag inte orkade vänta till den 12/4. Beror på hur otålig du är och hur gott om UL-tider som finns
    Ja du det är frågan , skulle ju var kul att ha ett efter KUB och innan RUL annars blir det väldigt långt emellan. Tror jag kan bita ihop tills dess Flört 
  • strössel

majsanna: Läste att du ska tokshoppa i Ullared till dutt , det kommer vi med att göra framåt sommaren. Det har jättemånga av mina kompisar gjort man tjänar verkligen massor med pengar på det, om man jämför med en vanlig barnaffär. Har redan sparat ihop några tusen på barnkontot Skrattande

• strössel

majsanna: Kan tänka mig att det finns allt mellan himmel och jord där Skrattande jag har aldrig varit på baby eller leksaksavdelningen i Ullared jag har alltid tycks missa det. Sista vi var i Ullared fick jag influensa och låg och kräktes mest på toan det var innan jag blev gravid.

Vet att det finns en massa tillbehör till barnvagn så det kommer jag kika på, även åkpåse heter det så ? Vi som kommer få barn i höst. Leksaker är väl lite onödigt men jag kommer nog köpa lite bitringar gosedjur och lite annat smått och gott Skrattande och barnkläder dom växer ju ur dom så snabbt så det gör ju inget att det är billiga kläder.

• strössel
    majsanna skrev 2011-03-23 14:10:55 följande:
    Ströösel: Hittade den här tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-11/m57595881-1.html
    Var inne och kikade kan vara kul att följa och se vad andra hittar för fynd i Ullared.

Har inte tänkt så mycket på bebis saker egentligen då jag är emot att köpa saker så tidigt. Men läste en tråd om barnvagnar och sökte lite på barnvagnar för skojs skull. I vilken prisklass ska ni köpa vagn för ? Är billiga vagnar sämre än dom som kostar upp åt en 10 000 kr ?
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !