• Shibby 78

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Massa RUL att se fram emot i tråden nästa vecka, jag vill oxå göra ett till

Jag kände ju från runt v.16 denna gången men med första barnet kände jag inte förrän i v.19 (18+4) och då tog det ett bra tag innan det var regelbundet.

Loppan som jag har i magen nu är inte lika aktiv som sonen. Brukar komma lite sparkar på eftermiddagen, nästan alltid på tåget på väg hem, samt på kvällen när jag går och lägger mig.

Sonen var som sagt ganska vild i magen men det verkar vara en lugnare bebis denna gången. En lugn liten tjej Åh. vad jag längtar!

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • Shibby 78
    strössel skrev 2011-05-20 11:03:56 följande:
    Vad kul gör det jag ska ta en senare idag Flört

Shibby: Förstår att du längtar Skrattande jag vill oxå veta om det blir en flicka eller pojk men här vägrar dom säga det hoppas det syns så tydligt så hon tvingas berätta. Tycker det ska vara lika i hela landet att alla som vill ska få veta orättvist.
    Vart bor ni någonstans? När vi väntade sonen gjorde vi RUL på Östra och då sa dom  inget, fast vi frågade inte heller.
    Denna gången var vi i Alingsås, och då sa hon att om vi hinner så skulle hon kolla i slutet, men att hon reserverade sig för feltolkningar. Hon kollade väldigt noga sen, zomade in och ut så vi hade gott om tid på oss att tolka bilden. Jag är rätt säker själv att det är en tjej men jag kommer inte packa bara rosa i väskan, man vet aldrig
    X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • Shibby 78

Vi har köpt ett Snuza Halo. Gillar iden med att det är så lätt att använda, samt att det inte är svårt att flytta med när bebisen sover i vagnen tex. Läste en del recensioner och folk verkade nöjda med det och tyckte att det satt bra och sällan falsklarmade.

• Shibby 78
    strössel skrev 2011-05-21 08:58:36 följande:
    Inte jag iallafall alldeles vitt och till vänster längst upp ett litet rött kryss.
    Jag ser inte ens det, jag ser ingenting. Du får försöka igen beso
  • Shibby 78

Nu ser jag den! Tjusiga magar både Beso och Strössel!
    Ska se om jag kommer mig för att ta en bild och lägga upp jag med

• Shibby 78

Grattis Loppan!! Skönt att allt gick bra! Vi väntar ju en liten tjej med, 2011 kanske blir tjejernas år. När min son föddes 2005 var ett riktigt killår, då jag och nästan alla mina vänner fick goa små killar, men i år kanske det blir tvärtom.
    En kompis fick en liten dotter i gårkväll, ytterligare en tjej

• Shibby 78

Sitter på tåget på vägen hem från jobbet nu, med en liten tjej som håller fullt party i magen. Mysigt med lite sällskap hem Jag vet inte om hon tycker det blir trångt när man sitter ner, men hon sparkar alltid mest då. Hoppas ni andra mår bra!

• Shibby 78

Härligt Beso att allt såg bra ut med bebis Det är ju så mysigt att få kika på dom. Rul var sista gången för oss. Händer inget oväntat så får vi snällt vänta tills loppan bestämmer sig för att komma ut. Får ni andra göra fler UL där ni bor? Det som är skönt när man känner sparkar är ju att man får livstecken ändå, och kan känna sig lugn på ett annat sätt än vad man gjorde i början. Hur länge ska ni andra arbeta? Jag tänkte köra på till mitten av sept. minst om jag orkar. Ska ha 4 veckor semester i juli/aug oxå. (måste ta sem då, eftersom jobbet har stängningsveckor. Annars hade jag gärna skjutit på semestern och gått hem tidigare, och tagit semester i höst istället. Nu ska jag åka och jobba, ska sluta tidigare då sonens förskola ska ha sommarfest. Dom ska tydligen ha en teateruppvisning och vara utklädda till en cirkus Ha en bra onsdag alla!

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !