Inlägg från: Uliise |Visa alla inlägg
  • Uliise

"anonyma" vagnmissbrukare

imsel skrev 2011-06-22 14:34:08 följande:

Ja tyvärr

Annars hade jag absolut föreslagit den till Mamman02

Bara detta årets har det alltså, dom äldre har 3 lägen.

Men!! Det som verkade vara en så bra och fin vagn, gud så snålt...
    Majken 100421
  • Uliise
    CeciliaMaria82 skrev 2011-06-25 18:22:42 följande:
    jag och min sambo bor på landet, vi kommer att få barn nu i september. Vi kan bara inte komma överrens om vilken vagn/märke vi ska köpa, han vill ha en emmaljunga eller Kronan medans jag vill ha en Bugaboo Cameleon, vad skulle ni ha sattsat på? Vi bor i hus utan trappor och med en saab 9-3. Ska köra den på grus, i skogen, assfalt, snö, is, tja allt som hör höst/vinterunderlag till!
    Nej jag hade inte valt en Bugaboo om jag bodde på landet.

Jag har själv två Emmaljungor, en med fyra fasta (City cross) och en med svängbara (Nitro) som är av samma typ som Cameleon. Och även om det går att köra med Nitron på grusiga vägar så är det drygt.
    Det går trögt och blir himla skumpigt för barnet. Om min dotter sover och vi går på en grusig väg får jag trycka ner handtaget så att jag bara kör med de stora bakre hjulen eftersom det blir så skumpigt med de småa framhjulen, vill inte riskera att väcka henne. Att köra över rötter osv på stigar är helt omöjligt!

Däremot går den helt ok att köra på fina skogstigar där underlaget består av sågspån, bark eller liknande. Gräs och annan plan mark eller tex grusvägar som är helt plana, alltså som består av mest sand och jord som har packats hårt hårt går också bra att köra på.

Med City crossen är det en helt annan sak, där kommer man fram på grusvägar utan att skumpa sönder barnet, och så blir det mycket skönare för en själv också att köra en vagn som inte fastnar på minsta rot eller sten!
    Majken 100421
  • Uliise

Spratteldockan: Här har du en till som borde blockas från blocket, helt liivsfarligt ju!

Majken 100421
  • Uliise

Lovelli: det där är en twin husky Jobbel: vad köpte du för någon vagn?

Majken 100421
  • Uliise

Idahoo: Jag tycker du ska behålla båda vagnarna eftersom de är så pass olika, sen är det aldrig kul att ångra en ev försäljning. Vad vill du ha ut av en ny vagn? Vill du ha en mindre fyrhjuling till vintern?

Majken 100421
  • Uliise
    Lindadjo: En rollerbug, är det typ en Mountain Buggy med två hjul där fram istället för ett? Såg ut som ett riktigt terrängmonster Glad
    Majken 100421
  • Uliise
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2011-08-09 09:43:28 följande:
    Nu håller jag på att bearbetar scooter s,ska nog behålla min snygga vita nitro istället så jag kan fortsätta ha henne emot mig. Hon är ju inte ens 6mån ännu. Och känner att även när hon är 1år vill jag ha henne mot mig-) Men sen när hon är ca 2år kanske det blir en scooter s
    Det låter smart. Jag skulle välja Ozonen framför Scooter S vilken dag som helst!
    Majken 100421
  • Uliise

imsel: Ser att du har en Kronan Sulky. Skulle du kunna vara så snäll att du mäter hur långt ryggstödet är samt sittdelen+fotstödet?
    Är på vippen att köpa en men tycker sittmåttet är så litet, vill veta hur stort ryggstödet och sits+fotstöd är.

Majken 100421
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare