Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake
    imsel skrev 2011-08-07 19:50:25 följande:
    Wingtear: Vad blev det för vagn för dig då? Ny eller begagnad?      
    Det blev en begagnad emmaljunga big star supreme i ganska taskigt skick för 650kr. Har limmat det trasiga gummit och tvättat all klädsel (och satt klorin på bananfläckarna...) och den ser genast ut att vara värd minst 4-siffrigt belopp imorgon ska jag kolla hur limningen håller (hoptejpat med målartejp nu), maken ska fixa punkteringen och så ska vi se om det går att göra något åt rostfläckarna.
    ska slänga in bild på dne i bildtråden när den är klar, körde den med mitt nitro chassi igår. Häftig känsla att svänga runt med 1meter liggdel (95-97cm i liggmått) på sviwelhjul
  • stor grön drake
    malo1234 skrev 2011-08-08 10:03:26 följande:
    Läste det här inlägget igår och drömde inatt att jag också köpte en retrovagn! Det här beroendet börjar gå överstyr. Nog för att jag visserligen bara har två vagnar själv just nu, men att jag t.o.m. drömmer om barnvagnar... Drömmer
    Nu var ju inte supremen en retrovagn (den är en dansk liggvagn), men har du kikat i bildtråden förstår jag att du drömmer retrovagnar

det kostade 20kr att få punkan lagad (cykelverkstan bytte hela innerslangen och så blev det cykel istället för bilventil) så jag tror jag ska investera 60kr till och få de kvarvarande bytta med
  • stor grön drake

retrovagnar är så fin att titta på...
    Men iaf de jag kommit nära (här, obesrvera här) har luktat sådär konstigt unket vind, därav att min enorma brio bara fick bo på balkongen och sedermera blev såld vidare, och det känns synd. Sen är de flesta här i dåligt skick, och tja, personligen tycker jag att de är vackra, men jag föredrar halvnya vagnar bara för funktionerna.

• stor grön drake
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2011-08-10 23:00:23 följande:
    Jag har nitro! Ser bara fördelar. Nackdelen är svåråtkomlig varukorg men jag ahr en 2010. Undrar just om de inte rättat till det åt det bättre från 2011,eller så har ajg drömt
    JApp, det har de gjort. Och om jag int missförstod helt kostar det 150kr att byta ut den "dåliga" till den nya lättåtkomliga (mitt nitro-chassi har den nya)
  • stor grön drake
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2011-08-14 08:02:05 följande:
    oj då mäste jag kika på det om det var så billigt!
    vad e skillnaden?
    vad jag förstått (har bara nya, så kan inte jämföra själv) är den lite större, oh mycket mer lättåtkomlig när sittdelen är på
  • stor grön drake
    EmmaKlemma skrev 2011-08-16 20:19:30 följande:

Frågar en sak här, är också en vagnmissbrukare =) . Är 3500:- rimligt pris att ta för en EL city cross med liggkorg (2008) + cerox 360 chassi, ståbräda och allroudåkpåse. Fint skick då vi haft fler vagnar¨.

för 2 chassin, 1 sittdel och 1 liggdel tycker jag att det är ett riktigt bra pris, man får två vagnar ju
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare