Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

"anonyma" vagnmissbrukare

Uliise skrev 2011-06-09 22:54:21 följande:
    Tänkte skriva i emmaljunga-tråden men det här hör nog mer hemma här...

Blir såå glad över folk som lägger in tydliga, fina bilder och som dessutom har med serienumret! Snacka om pluspoäng. Och Äntligen kan jag nu konstatera att den modell jag misstänkt vara från 2003 faktiskt är det.
    www.blocket.se/stockholm/Emmaljunga_duo_combi...

Skål
    Åh, sånna annonser borde få guldkant
  • stor grön drake
    Uliise skrev 2011-06-10 20:55:55 följande:
    Kom precis på att jag inte fått svar från hon med den där mystiska Edgen, ni vet chassit med ledat handtag.

Kan inte du göra ett försök Wingtear? Du kanske kan få henne att inse att folk är Nyfikna!
    Det var i emmaljunga-tråden den var upp, för er andra är det denna hon menar: www.blocket.se/stockholm/Emmaljunga_duo_combi_edge_34074467.htm&w=1&last=1
    Det ser ju närmast ut som att teleskopdelen av handtaget har byts ut till ceroxens dito, men det står inget i annonsen om att den är ett hemmabygge, för jag tvivlar på att en auktoriserad verkstad skulle göra en sån instalation...

Jag skrev:
    Hej.
    Finns det möjlighet att få se en bild på plattan med serienummer och modelnamn?
    Är nämligen ganska så nyfiken på vad detta är för chassi, då sportchassit på edge normalt har teleskophandtag.
  • stor grön drake
    stor grön drake skrev 2011-06-10 21:08:05 följande:
    Jag skrev:
    Hej.
    Finns det möjlighet att få se en bild på plattan med serienummer och modelnamn?
    Är nämligen ganska så nyfiken på vad detta är för chassi, då sportchassit på edge normalt har teleskophandtag.
    Fick svar:Hej!

Det chassit som finns till är beställt i butik av en kund, men sen ej
    uthämtat. Jag har köpt vagnen på detta sätt. Serienr är 070615-0247,
    modell Type B chassi C18
  • stor grön drake
    neele skrev 2011-06-12 19:17:16 följande:

Nu har jag nog gjort mitt livs största impulsköp - jag klickade just hem en bugaboo på ebay! Vet inte rikgit vad sambon kommer tycka om detta... Men det var ju ett fynd!

• stor grön drake
    Alexis mamma skrev 2011-06-12 20:00:12 följande:
    Vill ha en just för att cykla med så antingen får det vänta så får det bli cykelsits och korta turer där det räcker med bärsele...eller om man kan hitta nån liten paraplysulky som man typ kan fästa på cykeln eller nåt så man kan ha nånting att sova i på längre turer....funderat på att cykla en bit längs göta kanal i sommar nämligen
    hamax siesta funkar bra för en liten, vi cyklade med sonen 6 månader i den med största lutningen (han var sen på att sitta själv) och det gick hur bra som helst. Inga längre turer givetvis.
  • stor grön drake
    pluppfamiljen skrev 2011-06-14 17:25:55 följande:
    hej jag heter Fru Plupp och jag är vagn missbrukare Emmaljunga... 
    Jag undrar vad de lägger i sina vagnar, jag var fast redan innan jag köpt min första...
  • stor grön drake
    t0va skrev 2011-06-16 23:44:15 följande:
    nej du vill ha en scooter S inte en brio Glad
    Brio är skitdålig med plastiga däck och jag tycker inte den är snygg... så nu har du dina argument Flört
    Måst få mina vagnar sålda, börjar bli lite trångt i hallen med 4 vagnar där.  
    *asgarv*

jag for för att köpa cannon one'en igår, men den var redan såld. Var nog lika bra det, maken hade fått dåndimpen
  • stor grön drake
    ss24 skrev 2011-06-17 21:34:51 följande:
    Oj, jag som just ratat Emmaljunga scooter bl.a. pga att den har fyra fasta hjul. Kommer det att vara samma vagn för övrigt? Inte vändbar sits gissar jag...? Och hur är det egentligen med scootern, är den så liten i bygel som det påstås?
    den enda skillnaden är hjulen.
    Om den är trång/liten beror på hur barnet är format. För min knubbis på 1,5 år är den i minsta laget redan nu, medans det finns hur mycket rum som helst i gamla softyn
  • stor grön drake
    imsel skrev 2011-06-17 22:22:56 följande:

Jag gillar inte heller Emmaljungas nya färger och design.
    Anledningen till att jag skulle vilja ha en brio spin är för att den är lika stor (lång rygg så även större barn får plats) som deras vanliga sulky.

Scootern är väl inte lika rymlig?

Brio Sitty 99cm sittdyna+ryggstöd
    Brio Race 95cm sittdel+ryggstöd

EL Spider 105cm sittdel+ryggstöd
    EL Scooter 100cm sittdel+ryggstöd
  • stor grön drake
    stor grön drake skrev 2011-06-17 22:36:18 följande:
    Brio Sitty 99cm sittdyna+ryggstöd
    Brio Race 95cm sittdel+ryggstöd

EL Spider 105cm sittdel+ryggstöd
    EL Scooter 100cm sittdel+ryggstöd
    race och spin har samma sittdel, vilket även scooter och scooter s kommer ha. De är 5cm längre än race/spin
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare