Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

"anonyma" vagnmissbrukare

neele skrev 2011-03-09 18:43:23 följande:
    Vilket snyggt sommarset du har sytt! Men jag får ingen riktig bild över liggdelen. Tycker det ser ut som den lutar bakåt?
    Trekkon har inte platt liggläge, utan det är kanske 150 grader eller så. Använder man liften lägger man den på knäbygelnoch då blir den rak mott toppen av ryggstödet. Vi la en liten kudde i "gropen" som blev på sätet, och vek åkpåsen runt knäbygeln, det fungerade precis lika bra.
  • stor grön drake
    neele skrev 2011-03-09 21:08:24 följande:
    Ah okej, då förstår jag. Ser i alla fall väldigt mysigt ut därinne
    ja, men blev en del stora glipor, perfekt på sommaren dock. Han gillade även att plastfönstren i sufletten blev precis brevid huvudet (med lift försvinner den) och han kunde se ut.
  • stor grön drake
    neele skrev 2011-03-24 14:33:34 följande:
    Har satt kameran på laddning Beger mig strax iväg, håll tummarna att det är nånting bra!
    Staden är Berlin, så tyvärr är det ju inte Sverige
    Ja, det är bäst för dig att du tar mycket bilder (och är beredd på "vagn narkomaner" som invaderar Berlin och vill ha guidning )
  • stor grön drake

Nu står bara en vagn i garagen (emma paraplyvagnen som är underbar på grusvägar men ett satskap på trottoar och i köpcenter) samt två i vagnrummet (emmaljunga edge och softy) och av dem ska ena (edgen) flytta hem till farmor och farfar när maken kommer hem nästa vecka. Då har vi bara två, och paraplyt hör egentligen till båten. Och om vi mot förmodan behöver m"mer" vagn kan vi alltid ta hem edgen som står på dagis... återstår bara att bära upp den av våra två edge liggdelar som är i garaget, occh jet sitsen, till vinden...

vaddå mycket vagnar (orsaken till minskningen i garaget är att trekkon flyttat till mormor, sonen är mycket borta när pappan är på sjön)
  • stor grön drake
    Alexis mamma skrev 2011-04-24 19:17:56 följande:
    Nu har vår vagn gått sönder (emmaljungaedge), har trollat fram en "ny" vagn med ett beg o tillfixat sportchassi med lufthjul (vilken skillnad!) och samma sittdel, men jag är ändå inte helt nöjd.....

Jag vill ha: Fullt liggläge, fempunktssele, vändbar sittdel, gärna ställbart handtag men inget måste, helst ingen helsvart vagn, tre eller fyra hjul spelar ingen roll men den får inte vara för tung att lyfta in i bilen, gör inget om den tar lite plats men ska som sagt vara hyfsat lätt att fälla ihop och lyfta in....Ordentliga hjul, som helst ska funka både i snö och på en sandstrand.... det var många krav, men finns det någon som vet vilken min drömvagn är?? Har nämligen inte kommit fram till det än trots att jag har tre barn och haft minst 25 vagnar....
    Oj...
    Vad är felet med edgen? Är city crossen ett alternativ? Vad har du haft för vagnar innan?
  • stor grön drake
    Alexis mamma skrev 2011-04-25 21:09:05 följande:
    kollade på city cross idag (fanns naturligtvis bara i rååååsa till erbjudande-priset ;) Men min man som för en gångs skull engagerat sig i barnvagnsköp fastnade för babyjogger city elite, och det gjorde nog Neo oxå trots att han var framåtvänd i den....bra sele som gick att ändra i höjdled oxå. Provade ozone för skojs skull, lillen varken satt eller låg bra i den. Så nu står det mellan p& t eller babyjogger förytsatt att det funkar med ståbräda på babyjogger isf. är nog mest jag som inte gillar att han e framåtvänd han verkar hur nöjd som helst med det (snart 9 mån) nån som har erfarenhet av dessa två? P &t samt city elite alltså?
    om han satt bra i båda och avr nöjd hade jag tagit Bj eliten, de har helt fantastisk suflett, samt högre viktgräns (dvs längre användingstid) än många vagnar.
    Är rejält sugen på den själv, men just den har vi inget "behov av" annat än just "jag vill ha" vi har ju en trekko, även den trehjulig, inte lika bra suflett, men den är istället vändbar (sufletten alltså) så vagnen går att använda som liggvagn samt att den blev grymt liten i vår förra bild där den passade perfekt längs ena sidan.
  • stor grön drake
    Alexis mamma skrev 2011-04-25 22:22:09 följande:
    men eliten kan väl knappast ha högre viktgräns än p& t eftersom maxvikten för syskonsitsen på p&t är 20 kg och den totala maxvikten på bj 22,5 kg? 
    men det är ju för syskonsittsen det. tittar du på en dubbel BJ (vilket är vad du måste jämföra med om du ska göra på det viset) är ju givetvis maxvikten högre.
    Vet ej om ståbrädan, finns det ingen info om sånt på deras egen hemsida?
  • stor grön drake
    neele skrev 2011-05-04 17:56:11 följande:
    Nu har jag hittat second hand affären som även har några retrovagnar (även andra vagnar också)!! Skrattande

"Dornröschen Second Hand" heter den! Och skulle ni ha vägarna förbi Berlin så ligger den efter Schönhauser Allee (en ganska stor gata).
  • stor grön drake
    myran82 skrev 2011-05-17 09:27:19 följande:

Om det blir någon mer barn vill jag gärna ha en gammal retrovagn samt alla de andra vagnarna vi har + ev syskonvagn. Tror INTE sambon går med på det.

Vilken tjurig och ogin sambo du har

Min make är nästan nöjd nu, jag ahr sålt bort min minilaptop, en bumbostol (som jag hittade på loppis för 5kr) och idag babyskyddet, så det finns "massor" pengar i spargrisen.
    Däremot det där att kanske sälja iväg någon av vagnarna... Alltså, jag kan tänka mig sälja trekkon och ersätta den emd en billigare vagn, och att sälja paraplyvagnen och köpa en bättre, men då blir det endå inte mindre vagnar, så jag avstår nog ett tag till
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare