Inlägg från: puss |Visa alla inlägg
  • puss

Tecknad barnporr, Vilks yttrandefrihet

Decnet skrev 2011-01-14 10:24:32 följande:
    Ja du har helt rätt.. "Den konstnärliga aspekten".. Jag sitter fortfarande och funderar på om detta nu går igenom.. Kommer man kunna bli åtalad för att rita en liten snopp på ett papper för det kan tolkas som att "det kanske finns en ung individ vars snopp har illustrerats på papper" och enligt dom här artiklerna och spekulationerna så ligger juh det på samma nivå att pedofili-förklaras som en tecknad bild från japan som idag är kultur-förklarad långt innan vi ens fick färg-tv i sverige...
    en liten snopp är inte ett övergrepp. man får rita hur många snoppar man vill.
    up yours
  • puss
    Decnet skrev 2011-01-14 10:28:17 följande:
    Men en bild på en liten "snopp" eller "snippa" med tillbehör är övergrepp?
    det vet jag inget om. är det ett fasthållet gråtande barn med en termos i "snippan" så är det övergrepp, ja.
    det beror liksom på hela bilden.
    up yours
  • puss
    Agamemnon skrev 2011-01-14 10:29:18 följande:
    Nu handlar det ju inte om en tecknad snopp utan om ett tecknat övergrepp på barn, där ser iaf jag en skillnad. Och vad det gäller att dessa är kulturförklarade i Japan, det må så vara, men det är ex. könsstympning också (alltså inte i Japan men någonstans i världen). Ska vi godtycka och införa det också?
    vissa ser inte skilnad på en svamp och en tomte.
    övergrepp och penis är inte helt samma sak.
    up yours
  • puss
    Decnet skrev 2011-01-14 10:32:00 följande:
    Hur fan kan du ens göra jämförelsen med att FYSISKT göra ingrepp på ett barn med en jävla bild nån kladdat ihop på fritiden i brist på riktigt jobb?

Bara sluta med idiotin.. Förbjud kalle anka medans ni ändå är igång.. Han har sprungit utan byxor i all tid och det får väl ungarna att tro redan i ung ålder att det är ok att blotta sig på allmänplats... Bara en vertikal inflikning från snett uppifrån vänster..
    ok.
    *ignorerad from nu*
    up yours
  • puss
    leolina1980 skrev 2011-01-14 10:44:39 följande:
    Jag brukar inte hålla med dig puss men nu för en gångs skull gör jag det. Barnporr borde inte få finnas i någon form alls och vem fan vill se sådana tecknade bilder?! Det är nog bara pedofiler som vill titta på dom, normala människor utan empatistörning blir ju direkt illamående.
    och att jämföra med "förbjuda bilder på bilar i biltidningar" är ju rent rubbat.
    up yours
  • puss
    Agamemnon skrev 2011-01-14 10:49:56 följande:
    Det jag jämförde var övergrepp som förklaras med att det är ok i en viss kultur.
    du och jag har en egen liten grupp, "vi som är emot barnporr".
    välkommen som medlem!
    up yours
  • puss
    leolina1980 skrev 2011-01-14 10:59:04 följande:
    . Och barn ska inte skildras som sexobjekt för helvete!
    det känns lite märkligt att vi som har den åsikten är i minioritet.
    up yours
  • puss

jag borde gå och titta på bilderna och rapportera, men jag vill inte.

up yours
  • puss
    Familjeliivsfinastenick skrev 2011-01-14 11:01:10 följande:
    Alernativa namn  

Vi som är emot tecknad  eller Vi som är emot tankebrott.
    vad din grupp heter är upp till dig.
    up yours
  • puss
    leolina1980 skrev 2011-01-14 11:00:49 följande:
    Jag är också med Glad
    up yours
Svar på tråden Tecknad barnporr, Vilks yttrandefrihet