Tessia83 skrev 2011-01-12 00:45:11 följande:
För en vecka sedan föddes vår dotter lite väl tidigt. Det är helt underbart och kan ju inte klaga för hon är ju världens sötaste och mysigaste. Nu undrar jag bara, hur får man allt att gå ihop? Hemmet förfaller, jag hinner knappt äta, träffa människor och pumpa mjölk var tredje timme. Har en man som är underbar och är med mig på sjukhuset hela tiden så vi kan avlösa varandra (vi har henne på bröstet hela dagarna för närhetens skull) Nu kommer ju min man antagligen att behöva jobba igen om en vecka (behöver pengar) Vill bara ha lite råd och inblick hur det kan se ut, ser ingen rutin som det är nu. Mest förvirrad. Men glad :)
Tacksam för lite svar :)
Grattis!! Min son föddes i 29+2!! nästan samma
enda rådet jag kan ge är att ta det lugnt och ta det som det kommer.... Det ÄR jättejobbigt att pumpa och amma heeeela tiden, men man får tänka att det är en övergående period! Ni får hjälpa och stötta varandra så gott det går.
För oss gick allting jättebra men visst var det jobbigt i början med sondmatning o prover hit och dit. Passa på att mysa så mycket det går. Du kommer att fixa det här galant, man klarar mer än man tror!
Känslan av förvirring känner jag igen, för allt gick väldigt fort för oss med! Man kan liksom inte fatta att man redan fött! Jag hade inga grejor med mig eller nånting till förlossningen.
Maila mig om du undrar över något!
kram och lycka till!