Inlägg från: Tessia83 |Visa alla inlägg
  • Tessia83

Behöver råd. Dotter född v 29+5

För en vecka sedan föddes vår dotter lite väl tidigt. Det är helt underbart och kan ju inte klaga för hon är ju världens sötaste och mysigaste. Nu undrar jag bara, hur får man allt att gå ihop? Hemmet förfaller, jag hinner knappt äta, träffa människor och pumpa mjölk var tredje timme. Har en man som är underbar och är med mig på sjukhuset hela tiden så vi kan avlösa varandra (vi har henne på bröstet hela dagarna för närhetens skull) Nu kommer ju min man antagligen att behöva jobba igen om en vecka (behöver pengar) Vill bara ha lite råd och inblick hur det kan se ut, ser ingen rutin som det är nu. Mest förvirrad. Men glad :)

Tacksam för lite svar :)

• Svar på tråden Behöver råd. Dotter född v 29+5
  • Tessia83

Tack så hemskt mycket för svaren :) Får ta en dag i taget helt enkelt!

• Tessia83

Tack igen för alla svar. Hittills har det gått bra. Har varit där på dagarna och sovit hemma på nätterna. Låtit hemmet förfalla och träffat folk vid två tillfällen :P Det är ju helt klart värt det även om man blir trött och känner sig lite stressad över att saker och ting inte är klara för en ev. hemgång.
    Vi kommer antagligen få flytta till familjevården nu, vilket innebär eget rum och vara med vår dotter dygnet runt :) Det enda som känns jobbigt för mig är att min man jobbar, ganska mycket också, så jag kommer vara fast där dygnet runt.

AbouSamra, det är besöksförbud nu under influensa och kräksjuketider så endast föräldrar till barnet får vara på avdelningen. Så ensam får jag vara, får dock hjälp på andra sätt. Matlådor och dyligt :)

• Tessia83

Tack igen för alla svar.

Vi har varit hemma en vecka nu med hemsjukvård. Det är en underbar känsla att äntligen få vara hemma igen. Nästa steg är att bli av med sonden :)

Svar på tråden Behöver råd. Dotter född v 29+5