Inlägg från: Längtar efter barn |Visa alla inlägg
  • Längtar efter barn

Behöver råd. Dotter född v 29+5

Åh vad jag kände att jag måste svara på det här!! ( har inte läst tidigare svar..)

Jag förstår precis vad du går igenom!
    Jag födde min dotter i vecka 28+6 på huddinge sjukhus i stockholm den 15 aug 2010. Hela tillvaron på sjukhuset var som en bergodalbana. vi var jätte lyckliga över att vi fått en dotter men hon var ju så himla liten! Hur ska detta gå tänkte vi. Vi satt med henne på brösten flera timmar om dagen, matade henne via sonden. bytte bjöjor, tvättade, försökte helatiden vara med när läkarna och systrarna pratade eller gjorde någonting med våran lilla tös. det var jättesvårt att koppla av. Vi hade rummet precis intill hennes kuvös på intensiven så hela tiden hörde man allt plingande och pipannde från larmen på avdelningen till alla barnens kuvöser mm.. du fattar.
    Sen efter en vecka fick dottern flytta från intensiven till en annan avdelning där flera andra bebisar låg. och då fanns det bara en säng för mig som mamma att sova i. så min sambo fick sova hemma och då bestämde vi att han skulle jobba och spara semesterdagarna (för hon föddes lördagen innan v iskulle börja våran sommarsemester)
    Det fanns bara micro och frys så vi bad nära och kära att göra iordning matlådor och det hjälpte sååå himla mycket. det var nog att min sambo försökte med det i början samtidigt som han fick jobba, fixa f-kassan, försäkringar, hem och tvätta, träffa mig på kvällen och sedan åka hem från sjukhuset i huddinge oh den resan tog 1 timma, så 2 timmar bara för att komma och träffa oss! Stackarn

Det blev jätte tufft för oss och jag rekomenderar att ni försöker att vara i "nuet" alltså att strunta i att städa och fixa hemma till en början. kanske kan någon släkting städa åt er? Ikea och sånt hinner ni fixa under tidens gång medans ni ligger på sjukhuset. vi fick "permis" att åka från sjukhuset och lämna vår dotter på avdelningen med personalen där för att åka och förbereda. Dom som jobbar på Neo har jätteförståelse för detta.
    Sen rekomenderar jag att ni absolut får prata av era känslor med en psykolog.. Dom vet exakt vilka frågor dom ska ställa så man känner sig bättre..

Jag önskar er LYCKA till och ta hand om varandra!!!

Svar på tråden Behöver råd. Dotter född v 29+5