• Längtarefterliten

igång igen efter 4 missfall!

någon mer?
    Ska ha ägglossning nu i veckan, äter bidrottninggele och folsyra, sambon äter zink och folsyra!

• Svar på tråden igång igen efter 4 missfall!
  • Annica P

Ja, faktiskt! Har inga större förhoppningar, men efter fyra missfall och två livmoderoperationer (sammanväxningar) i höst/vinter hade jag ägglossning förra veckan (tror jag). Har faktiskt skippat mediciner ett tag, på första gången på flera år. Har ätit trombyl och tagit progesteron, fragmin och senast även prednisolon. Har fått TrioB (B-vitamin och folsyra) på recept, men inte tagit de heller på ett tag. Skulle nog också behöva påverka sambon. Men tror tyvärr att det finns andra orsaker som inte läkarna hittar. Har dock ett barn, så det är inte så synd om mig.

Stort lycka till!

• Längtarefterliten
    Annica P skrev 2011-01-11 20:51:28 följande:
    Ja, faktiskt! Har inga större förhoppningar, men efter fyra missfall och två livmoderoperationer (sammanväxningar) i höst/vinter hade jag ägglossning förra veckan (tror jag). Har faktiskt skippat mediciner ett tag, på första gången på flera år. Har ätit trombyl och tagit progesteron, fragmin och senast även prednisolon. Har fått TrioB (B-vitamin och folsyra) på recept, men inte tagit de heller på ett tag. Skulle nog också behöva påverka sambon. Men tror tyvärr att det finns andra orsaker som inte läkarna hittar. Har dock ett barn, så det är inte så synd om mig.

Stort lycka till!
    ah ok! nej de ja äter nu är mest hälsokost, bidrottninggele har hjälpt mig att bli gravid 2 ggr.. när ja blir gravid sen har ja fått progesteron och trombyl som ja ska ta...
  • Vilaa

Vi har väntat lite nu, vågar inte köra naturligt efter 4 missfall, men nästa månad kanske!
    Då ska jag äta trombyl igen och så nytt för denna gång progestron.

Om vi hinner få komma snabbt till en klinik vi fått remiss till (tror jag dock inte) så hoppas jag på fler mediciner. Kanske prednisol?

Har som Annica P ett barn innan, men nu bara skiter det sig gång på gång. Men man kan ju inte bara ge upp utan biter ihop och kämpar vidare.

• Längtarefterliten
    Vilaa skrev 2011-01-13 20:10:10 följande:

Vi har väntat lite nu, vågar inte köra naturligt efter 4 missfall, men nästa månad kanske!
    Då ska jag äta trombyl igen och så nytt för denna gång progestron.

Om vi hinner få komma snabbt till en klinik vi fått remiss till (tror jag dock inte) så hoppas jag på fler mediciner. Kanske prednisol?

Har som Annica P ett barn innan, men nu bara skiter det sig gång på gång. Men man kan ju inte bara ge upp utan biter ihop och kämpar vidare.

ska du ta dessa tabletterna innan du blir gravid? för ja ska ta dom från att jag plussar.

Vad är prednisol för något?
  • Bellas7

Hoppar gärna in här, 38 bast och har missfall på missfall varje månad jag plussar har haft tre mf på 4 månader. Får inget utskrivet för läkaren anser att det e otur och vet inte hur mycket man orkar. Alla mf innan v 6-7. Hade progestreon vaggisar med första plusset men hjälpte inte. De andra två hade jag inget. Har äl till helgen.

• Annica P

Hej leaeva! Jag har nyligen uppnått samma ålder som du och det lägger ytterligare sten på bördan. Du verkar onekligen ha lätt att bli gravid! Men det är ingen stor tröst när det inte varar. Har inte så bra koll på äl för egen del, men det närmar sig nog. Lycka till! 

• Bellas7

Min dok sa att e man sååå gammal som jag får man räkna med många mf :(
    Men tröttsamt.
    Jag blir lätt gravid för jag kör hela kittet. Hormonbehandling, ägglossningstest eller spruta för att enligt min dok räknas varje mån nu...:(

• Bellas7

Jag fick positivt igår på ältestet så nu är det 1/4 barnalbyl och progresteron som gäller nu nu måste det ta sig :)

Svar på tråden igång igen efter 4 missfall!