Inlägg från: Längtarefterliten |Visa alla inlägg
  • Längtarefterliten

igång igen efter 4 missfall!

någon mer?
    Ska ha ägglossning nu i veckan, äter bidrottninggele och folsyra, sambon äter zink och folsyra!

• Svar på tråden igång igen efter 4 missfall!
  • Längtarefterliten
    Annica P skrev 2011-01-11 20:51:28 följande:
    Ja, faktiskt! Har inga större förhoppningar, men efter fyra missfall och två livmoderoperationer (sammanväxningar) i höst/vinter hade jag ägglossning förra veckan (tror jag). Har faktiskt skippat mediciner ett tag, på första gången på flera år. Har ätit trombyl och tagit progesteron, fragmin och senast även prednisolon. Har fått TrioB (B-vitamin och folsyra) på recept, men inte tagit de heller på ett tag. Skulle nog också behöva påverka sambon. Men tror tyvärr att det finns andra orsaker som inte läkarna hittar. Har dock ett barn, så det är inte så synd om mig.

Stort lycka till!
    ah ok! nej de ja äter nu är mest hälsokost, bidrottninggele har hjälpt mig att bli gravid 2 ggr.. när ja blir gravid sen har ja fått progesteron och trombyl som ja ska ta...
  • Längtarefterliten
    Vilaa skrev 2011-01-13 20:10:10 följande:

Vi har väntat lite nu, vågar inte köra naturligt efter 4 missfall, men nästa månad kanske!
    Då ska jag äta trombyl igen och så nytt för denna gång progestron.

Om vi hinner få komma snabbt till en klinik vi fått remiss till (tror jag dock inte) så hoppas jag på fler mediciner. Kanske prednisol?

Har som Annica P ett barn innan, men nu bara skiter det sig gång på gång. Men man kan ju inte bara ge upp utan biter ihop och kämpar vidare.

ska du ta dessa tabletterna innan du blir gravid? för ja ska ta dom från att jag plussar.

Vad är prednisol för något?
  • Längtarefterliten
    Annica P skrev 2011-02-20 20:10:12 följande:
    Nu är jag igång! Plus igår och medicinering påbörjad. Någon mer?
    jag har ätit rosenrot denna månaden! förkortat min cykel från 36 dagar till 29.. vilket känns underbart=)
  • Längtarefterliten
    Bellas7 skrev 2011-02-22 17:46:34 följande:
    Annica fick du plus på gravtestet :) i så fall GRATTIS

Jag fick positivt i går och i morse på gravtestet men negativt nu i eftermiddag. Så än en gång tidigt missfall .. Nu väntar jag bara på mens.... Denna månad har jag ätit 1/4 barnalbyl och extra progresteron 2 ggr om dagen. Hjälpte tydligen inte :(
    tog du proggisar 2 ggr om dagen?
  • Längtarefterliten
    Bellas7 skrev 2011-02-22 18:10:29 följande:
    Ja
    usch nu känner inte ja nått hopp längre.. när ja blir gravid ska ja ta en proggis om dagen och en trombyl..
  • Längtarefterliten
    Bellas7 skrev 2011-02-23 08:17:47 följande:
    Tror faktist inte det spelar någon roll om man får en eller två, jag har fått två missfall nu med proggisarna så nästa gång jag plussar ska jag ta en tror jag :)
    a ne ok.. aa vi får se.. har bim på tisdag..
  • Längtarefterliten
    Ninninn skrev 2011-02-24 09:35:04 följande:
    Jag ska på vul i morron, ja e så jäkla nervös Rynkar på näsan man vill ju så gärna se de lilla hjärtat picka hoppas hoppas hoppas
    hoppas de går bra.. det är jobbigt som tusan innan man får veta.. sen när man väl ligger i stolen innan dom kollat så blir man ännu nervösare:/
  • Längtarefterliten
    Bellas7 skrev 2011-02-25 20:57:59 följande:
    Börjat blöda igen efter detta mf så nu 15 dagar tills nästa äl :)
    va skönt... =)

Har Bim på Tisdag elelr onsdag=)
  • Längtarefterliten
    Bellas7 skrev 2011-02-26 00:59:49 följande:
    VäntarOLängtar vad spännande :) jag hoppas att det verkligen tar sig gumman och jag vill ligga ett par veckor efter på bf listan :)
    Denna gång ska jag testa lim så det verkligen fäster ;) Kram
    ;) vi kan ju bara hoppas att om de väl blir ett pluss, att det vill fästa ordentligt och att de vill stanna kvar. det är ju de tabletterna är till för egentligen...
  • Längtarefterliten
    Ninninn skrev 2011-02-28 16:04:27 följande:
    Nu e jag hemma och kan skriva riktigt från datan istället =)

Jag börjar känna värk i höfterna å de e inget bra tecken, innan när de har gjort de så har de betytt missfall.....
    Ja e så sjukt orolig ja orkar inte en gång till.

Stör ihjäl mig med på att jag aldrig fick se något pickande hjärta i fredags, nu måste jag vänta 3 veckor till för nästa vul å de e en hel evighet tills dess.
    usch:/ men om du börja blöda eller om du får mer ont, så åk till gynakuten så du får veta..
  • Längtarefterliten

aa, ja har mailat gyn och bett om att få fortsäatt utredning, dom är så dåliga på att höra av sig.. han sa sist att ja skulle höra av mig när ja får plus.. men ja vill ju fortsätta.. dom har inte gjort nått spermaprov på sambon ännu... å min menscykel har varit oregelbunden.. var bara 25 dagar denna månaden:/ visst, ja ville att den skulle ner.. så tog ju rosenrot.. har haft 36 innan och gick ner på 25.. så de va bra tabletter..

Svar på tråden igång igen efter 4 missfall!