• Wella80

äggdonation; du med?

Thyra - Grattis, vad underbart! Inte långt kvar nu! Cillat - Neej, vad tråkigt!!! Men skönt att du fått veta när nästa försök blir av, lycka till då! Själv är jag i v 7+5, ska till Uppsala på UL på tisdag och hoppas innerligt att vi får se ett hjärta som tickar! Skulle vara helt underbart! De symtom som jag känner av är uppsvälld mage, ömma bröst, illamående från och till speciellt när jag ska äta och extra känslig. Vi kom hem från USA igår, vi har haft det jättebra, men det var så skönt att komma hem så jag satt på golvet och grät, haha.

• Wella80

Fruhn - Välkommen! Vi fick se ett litet hjärta som tickade på, helt underbart! En otrolig lättnad, var riktigt nervös innan. Veckorna rullar på och är nu i v 9+4, väntar på att få gå över v 12 så risken för missfall minskar och så ska vi få göra ett nytt UL då! Inskrivning 20/7.

• Wella80

Tack Jenkis! Men vad tråkigt för er :( Men det är bra att du försöker se det positiva med det hela. Njut av sommar och semester tills du får nytt besked! Själv ligger jag hemma med en hemsk hosta :( Hann jobba en dag efter min semester. Vaken på nätterna och trött på dagarna, så fort jag lägger mig ner börjar det reta i halsen. Och läkemedel ska man undvika så det är huskurer som gäller, drygt. Har iaf fått höra från flera håll att hostan inte är farligt för fostret, skönt. Har fått tid för nytt UL 17/7, längtar!

• Wella80

Fruhn: Vet inte vad jag kan tipsa om, men lycka till iaf! Härligt att det äntligen är dags Glad

Cillat: Spännande! Ja det är en väldigt lång och nervös väntan tills det är dags att testa. Försök hitta på grejer så tiden går fortare Glad Jag vet inte heller om jag kände några symtom innan jag testade. Det som jag märkte av allra först var att min mage svullnade upp varje gång jag hade ätit och det började lite smått innan testet och sedan har det varit så sedan dess.

Dustypuppy: Då har vi nästan gått lika långt Skrattande Jag har idag gått in i v 19 (18+0) och är såklart också orolig att det ska stanna upp men jag är ändå mindre orolig nu än jag har varit tidigare. Fördelen att ha gjort ÄD är ju att vi redan sett bebisen på UL två gånger och då såg allt bra ut Hjärta Längtar otroligt mycket tills UL på fredag, hoppas att allt fortfarande ser bra ut!!! Lycka till i fortsättningen!

• Wella80

Vad tråkigt Cillat :( Bättre lycka nästa gång!!! Neeej vad säger du Nahoj :(( Fan vilken otur! Förstår att du satt och grät hejdlöst, känns ju så meningslöst med stimuleringen då :( Hoppas det blir ett nytt försök inom kort! Nu är du ju framme i kön iaf. Kram

• Wella80

Blå damcykel: Åh du är en av de där änglarna! Jag har redan haft turen att lyckats bli gravid genom ÄD :) Tack för att ni finns!

• Wella80

Äntligen har vår älskade lille Casper kommit till världen!! 2520 gr, 45 cm. En helt underbar känsla efter alla år av väntan och längtan, hopp och förtvivlan! Jag kan också säga att jag inte tänker så ofta på att han kom till genom ÄD, han är helt och hållet vår :)

• Wella80
    Lillsudd skrev 2013-02-12 22:52:17 följande:
    Jag vill - fast jag är frå andra sidan och inte borde vara här - bara kommentera detta om känslan av gener. Jag kände så. Faktiskt. Det kändes absurt att faktiskt föda "någon annans barn". Men när jag blev gravid första gången var det som att rädslan ändå försvann... Han var min. Om han vuxit i någon annans kropp hade han inte varit som han blev. För att just han skulle bli måste vi vara just vi tre. Tyvärr dog det barnet knappt halvvägs i graviditeten men känslan blev kvar när jag blev gravid igen och så småningom fick min dotter. När jag ser henne nu, och ser såväl oväntade likheter som mer väntade olikheter - är just den känslan stark: För att hon skulle bli hon måste det vara vi tre som skapade henne, hade det varit jag och mannen hade det blivit ett annat barn och hade den andra kvinnan fött henne hade det också varit ett annat barn. Just för att vi var tre - blev det just hon. Och hon är min dotter, fantastiskt nog.
    Bra skrivet!
  • Wella80
    Jenkis skrev 2013-02-03 16:53:46 följande:
    Stort grattis! Vad kul att det gick bra hela vägen. Låter på vikt/längd som han kom lite tidigare än beräknat?

Vårt färskförsök som vi gjorde i slutet av oktober gick inte vägen. Nu väntar ett frysförsök om ett par dagar. Runt sportloven vet vi hur det gick. Är väl inte lika hoppfull den här gången och jag vet inte om det är bra eller dåligt?

Pussa Casper från mig.
    Tack! Casper har legat under kurvan hela graviditeten, men inom det "normala". Sista månaden fick jag havandeskapsförgiftning så det gjorde säkert sitt att han inte fick all näring han skulle. Jag hade BF 27 jan och han föddes 19 jan. Jag åkte in och ut på BB sedan 5 jan pga högt blodtryck och protein i urin, det var jobbigt. Dels för att det var 1 timmes bilväg dit, och så blev jag ju orolig mitt i allt detta och var rädd för att bli sämre hela tiden. Tillslut satte de igång mig, skönt att de äntligen tog ett beslut! Förlossningen gick snabbt men bra, värkarna kom igång kl 22 och han var ute 02.36 Glad Han växer så det knakar och allt går bra Hjärta

Hur går det för er??
  • Wella80

Längesedan jag var in här nu, men lycka till alla som är på gång!!

Jenkis hur går det för er??

Vi har fullt upp med vår älskade lilla Casper som är 6 månader snart! Jag håller med er, vi kommer att vara evigt tacksamma för den kvinna som har hjälpt oss att få den finaste gåvan man kan få Hjärta

• Wella80
    Lillan15 skrev 2013-07-02 23:54:38 följande:

GRATTIS WElla80!
    Det är så härligt med barn.

Lycka till med lille Casper Nalle   
    Tack så mycket Skrattande
  • Wella80

Men Jenkis! Vad ledsen jag blir Gråter Att det skulle behöva bli så när du väl blev gravid, så orättvist!!! Styrkekramar Hjärta

• Wella80

Jenkis: Spännande! Då kikar jag in i den tråden istället Glad Jag är in ganska sällan men vill ju veta hur det går!

Svar på tråden äggdonation; du med?