äggdonation; du med?
Hej på er! Jag är också ny i tråden. Jag är 30 år och står "förhoppningsvis" också snart i ÄD-kön. Vi började försöka få barn våren -07 utan resultat. Sökte hjälp ett år senare, inga fysiska fel på oss. Provade ett år till utan resultat och då bestämde vi oss att försöka via IVF. Vi har gjort 4 IVF under 2010 och endast fått tillbaka ett ägg vilket inte ville fästa (trots att det var jättefint). Enligt läkaren producerar jag för få och dåliga ägg Finns ingen förklaring. Jag har under de här åren testat det mesta, även zonterapi och akupunktur, men inga framgångar hos mig.
Det senaste läkarsamtalet vi hade (19 jan) gav han förslaget ÄD. Vi var beredda på det så vi hade diskuterat det ett tag, så han skickade en remiss till Akademiska, han sa att jag ska ringa om en månad och fråga om remissen kommit fram? Så länge? På onsdag har det gått 2 veckor, får se om jag ringer lite tidigare.
Eftersom det har gått så dåligt för oss med IVF så får vi 2 landstingsförsök till, vilket vi är tacksamma för med tanke på priset! Nu har vi bestämt oss för att köpa ett till IVF-försök och spara landstingsförsöken till ÄD om IVF misslyckas igen, jag känner att jag vill testa EN gång till.
Man har många tankar kring ÄD... Från början ville jag inte ens göra IVF, men vad gör man inte för att få ett barn! Jag har pratat med de närmaste ang. ÄD och spontant var det flera som kunde tänka sig att hjälpa till Men min syster är tyvärr över 36 år så där rök den chansen, men en av mina närmaste vänner har sagt flera gånger att hon gärna ställer upp. Hon är "klar" med sina barn. Jag är superglad om hon skulle vilja göra det för oss men har sagt att hon måste tänka igenom det ordentligt, hon ska ju också genomgå behandling och allt vad det innebär. Jag vet ju precis eftersom jag har gjort det 4 gånger. Nu är det så att jag är blond och brunögd och hon är brunhårig och grön/blåögd. Kommer det att bli så att jag inte får hennes ägg då utan får någon annans???? Min man är ju mörk och har hennes ögonfärg så det är ju inte konstigt om vi får ett brunhårigt barn? Jag känner iaf att det är ok att jag "endast" blir biologisk mamma, barnet har ju trots allt legat i min mage + att min man blir pappan.
Kram till er!