• Wella80

äggdonation; du med?

Hej!

Längesedan jag var in här, har läst era inlägg och tänkte uppdatera er lite om mig/oss. Vi har gjort hemutredning i adoptionsprocessen under hösten och är så gott som klara nu och blir förhoppningsvis godkända 10 feb Glad Men innan vi går vidare och skickar papper till något land så kommer vi att göra vårat ÄD-försök. Jag ringde till Uppsala i början av jan och då trodde de att det kommer att bli i maj/juni någongång, så det får vi väl hoppas på Glad Så nu är det bara att vänta till de ringer så vi vet när vi ska sätta igång!

• Wella80
    Nahoj23 skrev 2012-02-03 11:28:24 följande:
    Hur gör ni med den infon till familjerätten och adoptionsbyrån?
    Vi är i samma sits och har inte berättat något för hemutredaren.

Jag bryr mig inte om vilket sätt barnet kommer, bara det blir ett barn någon gång.
    Vi fick medgivande häromdagen och jag ska göra min första ÄD i mars.
    Precis så känner vi också!

Vi har inte heller sagt något till hemutredarna, men nu kommer vi ju inte att träffa dem förrän vi har adopterat då de ska göra uppföljning. Så vi kommer inte att kontakta BFA (Barnen framför allt) förrän vi ska ta tag i adoption igen. Jag har tyvärr inte så stora förhoppningar på ÄD, en känsla bara :(

Grattis till medgivandet! Spännande att ni ska göra ÄD i mars, det är ju jättesnart Glad Var ska ni göra ÄD? Berätta gärna sedan hur det går för dig!
  • Wella80

Hej på er!

Nu äntligen har vi fått besked från Uppsala och ska sätta igång med ÄD Skrattande Jag ska börja spraya med Synarela på måndag och sedan om allt går bra så blir det återinsättning v 19! Men vi ska ha i tankarna att det är en donator på två par och vi står som nummer två så om donatorn inte "ger i från sig" mer än 8-10 ägg får vi stå över till nästa gång men det händer inte så ofta sa BM. Är så glad att det snart är igång! Så nu är det bara att hålla tummarna!

Hur går det för dig Nahoj23? 

• Wella80

Åneeej!!! :( Ledsen för eran skull! Hoppas de kommer med nytt besked snart så ni får sätta igång igen med nytt försök! Det återstår att se hur det blir för oss nu i maj, det är bara att hoppas! Kram

• Wella80

Igår blev jag ruvare åt ett jättefint embryo :) Ett hamnade i frysen! Har aldrig haft något embryo i frysen så det kändes extra bra. Det hade blivit fyra ägg åt oss varav två blev befruktade, men de var som sagt jättefina så det känns bra! Nu blir det en otålig väntan till gravtestet i slutet av maj! Ska försöka att inte ha alltför höga förhoppningar men det är svårt såklart.

• Wella80
    Cillat skrev 2012-05-22 17:52:35 följande:
    Hej. Jag ska ev få äd i v 24 men vi är par 2 så vi kan bli utan. Första gången för oss. Vad händer om vi inte får ägg? Hur länge får man vänta på nästa? Blir man par 1 andra gången? Vi ska göra detta på Huddinge.

Det här är första gången för oss också och vi var par 2, det var en nervös väntan men det blev tillräckligt många så det räckte åt oss. Enl BM i Uppsala är det inte så vanligt att det inte räcker åt båda paren. Men om det skulle vara så så avbryter man pågående behandling och får vänta till ett annat tillfälle. Tyvärr vet inte jag hur länge man får vänta, men när jag pratade med min BM så sa hon att det kunde bli till sommaren igen ifall vi inte skulle få några ägg nu så det verkar inte vara så länge. Men då antar jag att det blir en annan donator. Lycka till!
  • Wella80
    Nahoj23 skrev 2012-05-23 08:59:45 följande:
    Hej Vi var par två och fick inga ägg. Då de har matchat paren våren och sommaren blir vi utan tyvärr hela våren vilket känns otroligt jobbigt. De vet ännu inte när de kan sätta igång oss igen.

Va? Har ni inte fått något nytt besked än? Vad tråkigt :( Jobbigt att gå och vänta på att de ska höra av sig. Kram till dig. Japp, testdag på söndag! Inga småblödningar i sikte, men inga andra symtom heller. Brukar ju alltid få ömma bröst före mens men jag känner ingenting. Vet inte vad jag ska tro...
  • Wella80
    Cillat skrev 2012-05-23 18:03:09 följande:
    Det är väl bara att hålla alla tummar. Ska börja med progynon nu på lördag. Läste om alla hemska biverkningar man kan få. Hur har ni mått när ni tagit dom?

Vi håller tummarna! Jag har tagit Progynon i flera veckor nu och jag känner inte av det alls, inte något jag tänker på iaf. Jag tror inte du behöver oroa dig så mycket över det.
  • Wella80

JAA!!! Efter fem kämpiga år med mycket tårar, hopp och förtvivlan har jag äntligen fått se ett plus!! Har egentligen testdag på söndag men kunde inte låta bli och så ville jag att min man skulle få vara med eftersom han åker bort i helgen. Jag testade med Clearblue digitaltest imorse och det stod "gravid" i rutan :) Enligt Uppsalas beräkningar går jag in i vecka fem på måndag om det håller i sig. Jag är jätteglad men samtidigt rädd för att det ska gå åt skogen, men nu ska jag verkligen försöka glädjas åt detta och inte tänka negativt! Besviken blir man ju ändå oavsett. Ska ringa till Uppsala på måndag om det fortfarande visar plus på söndag och boka in UL. Det blir troligtvis samma dag som vi kommer hem från våra två veckor i USA som vi åker till på torsdag :) Mycket roligt som händer nu.

Svar på tråden äggdonation; du med?