Inlägg från: carnitas01 |Visa alla inlägg
  • carnitas01

Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)

Korsriddaren skrev 2011-08-02 12:04:37 följande:
    Nej, det är inte förbud som föder den organiserade brottsligheten, så släpp det. Lagarna finns för att brottligheten finns, inte tvärtom. Att du väljer att bryta mot en massa lagar varje dag, gör inte alla till lagbrytare. Det är inte ett offerslöst brott när den som rökt på sätter sig i bilen och kör ihjäl någon.

Du vet inte mycket om livet hör jag. De företag som testar en inför anställning, kollar inte om man är onykter, utan om man har levervärden som påvisar hög konsumption av alkohol. Urinprovet däremot påvisar om man nyttjar droger.

Att köra bil påverkad av CB är inte farligt??? Du är ju riktigt rolig du. Jag gissar att det är pga sådana verklighetsfrämmande uttalande som ditt, som trenden ökar och att polisen stoppar fler och fler CB-påverkade bilförare.

Det sista du skrev.... jag kan inte bestämma mig för om jag tror att du bara har livlig fantasi, eller om du ljuger medvetet. Dumt var det i alla fall.
    Staten har lämnat över narkotikahandlen till kriminella nätverk, och dessa nätverk upprätthåller bara det behovs som finns.
    Och narkotikahandlen, behöver vi ens diskutera hur extrema pengar den genererar?

Att röka cannabis är ett offerslöst brott, finns inget du kan säga som kan ändra det.
    Sen blanda in att man kör över när man är påverkad har inget med själva akten röka Cb att göra.
    Utan det är ett brott mot trafiklagen, har man körkort så har man i alla fall accepterat nykterhet i och med man fick körkortet.

Jag vet av vilken anledning de testar.
    Men om jag är nykter på arbetet och sköter det alldeles utmärk, vad faan har de för rätt att lägga sig i mittt privatliv?
    Och röker jag där det är okey, så blir ju det än mer patetiskt.

Du verkar veta för lite om cannabis och bilkörning för kunna uttala dig.
    Dock så anser jag att man ska köra nykter, det är ju liksom man har gått med på när man tog körkortet.

Vet itne ens vad du syftar i det sista, pga kan itne se nått fel i det alls.
    Nog bara du som har förutfattade meningar utan själv kunna tillräckligt.
  • carnitas01
    Korsriddaren skrev 2011-08-02 12:07:14 följande:
    • Genom att köpa och nyttja cannabis så bidrar man till organiserad brottslighet.
    En anledning att legalisera.
    -Snarare en bra anledning att låta bli att använda det.

• Väljer man att röka hasch istället för mariujana, ökar de fysiska riskerna, eftersom det är vanligt med plast som bindemedel, vilket utvecklar giftiga gaser som är både cancerframkallande och ökar risken för hjärnskador.
    En till anledning att legalisera.
    -För vi vill ha fler cancerpatienter och hjärskadade i samhället?! Haha, ja den var bra! 
    Vi människor använder droger, men vi har en lag som är skadligare än drogen i sig självt, ett hyckleri som är skrämmande att acceptera.

Man blir inte hjärnskadad av CB och tex lungcancer får man inte av CB.
    Du är gravt i matchen om CB skadlighet, eller brist på är mer rätt uttryckt.
  • carnitas01
    Korsriddaren skrev 2011-08-02 12:16:13 följande:
    I ditt huvud talar det för en legalisering. Svenska folket vill inte ha det, därför är det olagligt.
    60% talar för att det är helt okey, antar bara legaliserings ivrare samlas på FAMILJELIV.
  • carnitas01
    Korsriddaren skrev 2011-08-02 12:20:14 följande:
    Haha, du vet inte mycket om statistik ser jag. För det första är INTE FL representativt för samhället i stort, och för det andra är den hittills uppmätta populationen för liten för att kunna utgöra statistiskt underlag.
    Hade du varit med i matchen, så hade du redan vetat att vi går med stomsteg mot 50% som är positiva till CB.
  • carnitas01
    Korsriddaren skrev 2011-08-02 12:18:52 följande:
    Tyck vad du vill om saken, men böla inte när du åker dit. Dina sista uttalanden påvisar inte någon högre utbildning gissar jag, att ni tom är så enfaldiga att ni sitter och käbblar med en läkare om "cannabisens positiva" egenskaper... ja, det är bara tragiskt.
    Är det en läkare som endast följer skolmedicinen så är det väldigt meningslöst att diskutera medicinska fördelar med CB.
    Men faktum är ju att Svenska läkare redan skriver ut cannabismedicn, så varför ska jag övertyga dessa om cannabisens medicinska fördelar för?
  • carnitas01
    Korsriddaren skrev 2011-08-02 12:25:51 följande:
    Men då får väl du och carnitas ta över Sverige genom en kupp då, för ni har varken svenska folket eller politikerna bakom er. 
    Oro dig inte, snart har vi såna som inte gått på alla myter om cannabis i riksdagen, när de gamla fasas ut och de nya kommer in.
    Och de finns redan, och dessa vet redan att det mesta farliga som sägs om cannabis är felaktigt.
  • carnitas01
    Doktorn skrev 2011-08-02 12:39:26 följande:
    Morfinet var ett exempel på en annan naturlig drog som har (positiva) medicinska egenskaper, men vars nackdelar gör att den inte kan/bör släppas för försäljning överallt..............
    Morfin kommer inte ens närheten av cannabis möjligheter medicinskt.
    Handlar inte bara om smärtlindring *facepalm*
    Trodde du kunde nått om cannabis.

Det rena morfinet används betydligt mer begränsat än de andra av någon anledning.
    Jag sa inte att det inte används, och vet att de syntetiska har stor påverkan på olika organ.
    Och visste inte jag var tvungen skriva en uppsats för göra dig nöjd och göra postet icke "ihåligt".

Och svar ja, en legalisering eller heroinkliniker som tar hand om missbrukare skulle bli en gigantisk besparing för samhället.

Antingen kan du noll om om opioder/opiater, eller så vill du bara mästra.
    Ser inte nått positivt i nått av det.
  • carnitas01
    Korsriddaren skrev 2011-08-02 12:44:35 följande:
    Det har du inga som helst belägg för. Kom igen när det "folkomröstats" i frågan.
    Folköröstningar brukar politiker skita i ändå, så varför skriva den kan man undra.
    Men att du inte inser att allmänt så är vi mer positiva till CB är för mig en gåta.
    Tom maria larsson inser detta och hon ska nu kasta 50millar i sjön igen, på de 20miljarderna som vi lägger redan på narkotika bekämpning.
  • carnitas01
    Korsriddaren skrev 2011-08-02 12:50:02 följande:
    Halva Europa säger du... vilka länder är det förutom Nederländerna? Halva USA har inte avkriminaliserat användandet av CB, däremot har vissa stater (bla Californien) godkänt CB för medicinskt bruk, efter ordination.
    Läs upp dig för faan eller sluta skriv om saker du inte vet om du har ju liksom NOLL KOLL:
    Kalifonien avkriminaliserade vid årsskiftet, finns par stater till som har och ska avkriminalisera CB.
  • carnitas01
    Korsriddaren skrev 2011-08-02 12:51:08 följande:
    Jag ser gladeligen att mina skattepengar går till att stoppa brottslighet!
    Påhittad brottslighet är vad dina skattepengar går till.
    Du lägger idag ca 20miljarder på detta, utan någon som helst påverkan på tillgången.
Svar på tråden Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)