Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)
Korsriddaren skrev 2011-08-02 12:04:37 följande:
Nej, det är inte förbud som föder den organiserade brottsligheten, så släpp det. Lagarna finns för att brottligheten finns, inte tvärtom. Att du väljer att bryta mot en massa lagar varje dag, gör inte alla till lagbrytare. Det är inte ett offerslöst brott när den som rökt på sätter sig i bilen och kör ihjäl någon.Du vet inte mycket om livet hör jag. De företag som testar en inför anställning, kollar inte om man är onykter, utan om man har levervärden som påvisar hög konsumption av alkohol. Urinprovet däremot påvisar om man nyttjar droger.
Att köra bil påverkad av CB är inte farligt??? Du är ju riktigt rolig du. Jag gissar att det är pga sådana verklighetsfrämmande uttalande som ditt, som trenden ökar och att polisen stoppar fler och fler CB-påverkade bilförare.
Det sista du skrev.... jag kan inte bestämma mig för om jag tror att du bara har livlig fantasi, eller om du ljuger medvetet. Dumt var det i alla fall.
Och narkotikahandlen, behöver vi ens diskutera hur extrema pengar den genererar?
Att röka cannabis är ett offerslöst brott, finns inget du kan säga som kan ändra det.
Sen blanda in att man kör över när man är påverkad har inget med själva akten röka Cb att göra.
Utan det är ett brott mot trafiklagen, har man körkort så har man i alla fall accepterat nykterhet i och med man fick körkortet.
Jag vet av vilken anledning de testar.
Men om jag är nykter på arbetet och sköter det alldeles utmärk, vad faan har de för rätt att lägga sig i mittt privatliv?
Och röker jag där det är okey, så blir ju det än mer patetiskt.
Du verkar veta för lite om cannabis och bilkörning för kunna uttala dig.
Dock så anser jag att man ska köra nykter, det är ju liksom man har gått med på när man tog körkortet.
Vet itne ens vad du syftar i det sista, pga kan itne se nått fel i det alls.
Nog bara du som har förutfattade meningar utan själv kunna tillräckligt.