• Korp

Modifast(are)

Jag har gått på Nutrilett tidigare men bytte idag till Modifast och jag är så himla nöjd med det bytet, smakerna är helt underbara och priset är inte så farligt dyrt heller tycker jag med tanke på att man måste kunna tåla det man ska dricka om man går på VLCD.

Jag söker nu andra Modifastare, spelar ingen roll om ni har gått på det tidigare, går på det nu eller ska börja inom en snar framtid. Alla som har erfarenhet av Modifast är välkomna!

Lite frågor till er,
    * Hur länge gick du/tänker du gå på det (ren/blandkur)?
    * Hur mycket gick/vill du ner?
    * Var/är du nöjd med smakerna/utbudet?
    * Vilken var/är din favoritsmak?
    * Hade/har du några biverkningar?

Om det faktist dyker upp fler Modifastare som kör med det just nu tänkte jag att vi även kunde dela med oss av startvikt och uppdatera så ofta som möjligt om hur det går. Det låter väl bra?

(Med tanke på att det redan finns ett flertal andra aktiva trådar om just Nutrilett, Naturdiet osv så vill jag helst hålla denna tråd bara för Modifastare då det inte tycks finnas några aktiva trådar om detta)

• Svar på tråden Modifast(are)
  • plopp76
    Sundance Kid skrev 2011-08-14 19:55:49 följande:
    Idag visade vågen - 1,2 kg. Det går neråt sakta men säkert i alla fall =)
    BRA JOBBAT!
  • Little Ms Chatterbox

Hej, har en fråga, skriver från mobilen så vet inte hur jag kopierar länkadressen. Ligger också under Kosthållning i Allmänna Rubriker. Om någon skulle vilja vara snäll och hjälpa mig blir jag glad. Svara här eller i min TS, spelar ingen roll. /// Jag återkommer med en presentation av mig när jag har tillgång till dator.

• plopp76

Ok. En ganska trevlig invägning... minus 1,1 kg. Så klart man vill mer. Men ett kilo i veckan är ok. Eller det är bra!! Bra är det!

Snart iväg på semester och prövning... håll i bara, håll i :)

• Little Ms Chatterbox

Sådär inga barn vid datorn och jag ledig.

I höstas, mot juletid vägde jag som mest, 107 kg. Vet inte vad som hände men gick sen ner några kilo av mig själv, ingen ändrad kost eller mer motion men iaf så försvann några kilo.
    När jag vägde mig på VC för några veckor sen vägde jag 103 kg med kläder, fastandes. eg vägde jag 104,3 men sköterska drog av för kläder. Anledningen till att jag var där och vägde mig är för att det ska rapporteras in till kirurgen. Snart så ska jag opereras i magen och behöver gå ner 4-5% av min vikt för att levern inte ska vara så stor. 
    Jag började med ModiFast lite smått för ca 12 dagar sen, mest för att smaka, bytte ut något mål då och då.
    I måndags började jag ordentligt, har klarat mig ganska bra men har tagit något extra varje dag, ett ägg eller någon knäckemacka.
    Igår morse stod min våg här hemma på 100,0 kg, ska tillbaka om någon vecka för att väga mig på VC och då ska jag ha gått ner till minst 98 kg på deras våg. 

Jag väntar på att klockan ska bli 16 så jag kan hämta ett stort paket på posten med modifast för 1000 kr. Jordgubb är min favoritsmak. Jag brukar förbereda med att ställa i shakern med vatten i och även en påse i kylskåpet redan när jag nyss har dryckit upp den förra. Då blir allt riktigt kallt och det smakar jordgubb milk-shake
    Har testat chokladpudding men verkar som om jag tål choklad, mår jättekonstigt och känns som om jag har ätit en hel påse godis. Jag har diabetes, kostbehandlad så är väl något med den.
    Sen verkar det som om jag inte tål något i modifst, jag får utslag och klåda på magen, brukar bli sån så fort jag äter något med mycket lactos. Har de senaste åren känt av att jag nog ska sluta äta mjölkprodukter som inte är lactosfria. 
    Jag har även testat hallonsmak, den gick väl an men var inte lika god som jordgubb. Har den väl i reserv....
    Jag tycker nog att jag har fått lite fetare hud och lite plitor sen jag började med modifast men inte så det stör så mycket. 
    Det har väl gått lite på humöret också, om jag inte äter i rätt tid på em så märker jag själv att jag blir mer irriterad på barnen men det är ju lätt avhjälpt. Verkar som om jag får i mig tillräckligt med vatten för jag  har inte haft ont i huvudet. Fast jag har råkat sluta med Te på kuppen också. Eftersom jag inte äter frukost som vanligt så blir det inte något te heller. jag brukar dricka en stor kopp, 4-5 dl på morgonen men det blir liksom inget av nu, hittar inte rätt tillfälle och sen är det dags att ta en påse till så har jag glömt av det igen

• Sundance Kid
    Little Ms Chatterbox skrev 2011-08-20 17:37:38 följande:
    Nu har jag smakat Banan. Ubergott!!! smakar som skumbanan med en liten touch av bubbelgum.
    Jag har alltid försökt klura ut vad banan smakar men inte riktigt hittat "det".. du beskrev det perfekt! :D
  • Linda8514

hej hej...här tittar jag in och undrar lite..

Jag har ju lite övervikt kvar sen min graviditet och nu börjar tålamodet tryta och jag funderar på att prova modifast. Vad tycker ni är bäst, att köra ren kur direkt eller en blandning med riktig mat?

• mamma G

Hej allihop!! Så duktiga ni alla är!!! Jag ska börja med Modifast om en vecka, jag och en kompis tillsammans för att peppa varandra när det blir jobbigt. Tänkte "ladda" denna veckan genom att dra ner på maten så gott jag kan.

• Little Ms Chatterbox

Vågen visade +/-0. Det kaaan bero på en halv pizza i fredags och pop-corn både på fredagen och lördagen. Och ähum... Lite middag på lördag. Verkar som om min kropp verkligen håller fast i kalorierna när den väl får dom. ~~~ Har även testat vaniljsmaken. Avvägd vanilj med en liten uns cocos. Många gamla minnen om en tonårsfylla sponsrad av ett icke anande föräldrabarskåp, sololja och mycket ågren dagen efter. ~~~ Inget fel på smaken i sig, nu 25 år senare så klara jag av att ta det, om jag bestämmer mig.

• Sundance Kid
    Linda8514 skrev 2011-08-22 01:21:03 följande:
    hej hej...här tittar jag in och undrar lite..

Jag har ju lite övervikt kvar sen min graviditet och nu börjar tålamodet tryta och jag funderar på att prova modifast. Vad tycker ni är bäst, att köra ren kur direkt eller en blandning med riktig mat?
    Det beror på hur aktiv du är skulle jag säga, och vad du själv tror att du orkar. Om du sitter hemma om dagarna eller har ett stillasittande jobb - renkur. Om du däremot rör på dig mycket på jobbet och/eller på fritiden - blanda med en eller två måltider/dag.
Svar på tråden Modifast(are)